52 שנים חלפו מאז הפעם האחרונה בה נבחרת ישראל הופיעה באליפות אירופה - והקאמבק לבמה המרכזית של היבשת הערב (שלישי, היכל שלמה) היה מרגש. הכחולים-לבנים פתחו את הופעותיהם בבית 4 עם ניצחון דרמטי 2:3 על יוון (17:25, 29:27, 25:21, 21:25, 13:15), במשחק שהיה כולו פייט אדיר.
עידו דוד, גנדי סוקולוב וטמיר הרשקו, בנו של אגדת העבר יעקב הרשקו, הצטיינו בישראל, שתפגוש כבר ביום חמישי את רומניה.
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
ספתח מהסרטים. הכחולים לבנים במאבק אווירי
(צילום: טל שחר)
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
(צילום: טל שחר)
"אם היינו יצבים היינו מנצחים את המשחק הזה בתוצאה 0:3", אמר בסיום הקפטן סוקולב. "אבל לא היינו אז אני שמח שבסופו של דבר הצלחנו להתעלות ולנצח בכל זאת. חשוב להבין שהנבחרת היוונית ברמה מאוד גבוהה, עם שחקנים שמשחקים בליגות טובות ומרווחים יפה מאוד. אני חושב שזה הישג גדולה מאוד".
מאמן הנבחרת, איתמר שטיין: "אי אפשר לכתוב תסריט כזה. חשבתי אחרי כל מערכה כשהפסדנו רק איך להרים את החבר'ה. הם בסוף הרימו את עצמם, יצאו גיבורים מנטלית ברגע הזה. מאוד קשה להתאושש ממערכה שאתה יודע שבידיים שלך, אם אתה מנצח אותה - אתה טורף את הקלפים".
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
חגיגה בכחול-לבן בהיכל קבוצת שלמה
(צילום: טל שחר)
"ניצחון זה ניצחון. מעבר לזה אני לוקח את האווירה, הקהל דרבן את השחקנים פה, ואני מוריד את הכובע בפני השחקנים שהראו חוסן מנטלי בלתי רגיל. זה הלחץ של המשחק הראשון מול הקהל הביתי קשה והם עמדו בזה. הם התאבדו על המגרש וכל הכבוד".
"זאת הבכורה של החבר'ה באליפות אירופה מול כאלה שזאת אליפות אירופה שישית או שביעית שלהם. השחקנים שלנו נראו הרבה יותר טוב על המגרש, ומשחק הבא מתחיל מאפס. צריך להוריד את הרגליים לקרקע מהר מאוד, כי בלי הקרבה ומלחמה לא היינו מנצחים ולא ננצח את הבא. זו מנטליות ישראלית במלוא הדרה".
עידו דוד: "היה מטורף, לפתוח ככה את המשחק הראשון פה בארץ. ממש מותחן. היוונים ואנחנו באנו להראות מה אנחנו שווים, לפתוח את האליפות ברגל ימין. אני שמח שיצאנו עם ידנו על העליונה. במערכה החמישית הדברים הסתדרו לנו, עשינו הכל נכון".
הבית הישראלי כולל גם את האלופה האולימפית צרפת, טורקיה, רומניה, ופורטוגל. על מנת להעפיל לשלב הבא ישראל צריכה לתפוס מקום בין אחד מארבע הראשונים בבית. אגב, במקביל האליפות מתקיימת גם בבולגריה, איטליה וצפון מקדוניה.