שישה משחקים בחוץ - זה העונש שספג היום (שני) כוכב הפוטבול דשון ווטסון בעקבות ההסתבכות שלו בפרשת התקיפות המיניות. ב-NFL החליטו כי מדובר בהפרת קוד ההתנהגות של הליגה, כך שהקוורטרבק החדש של הקליבלנד בראונז יחמיץ את פתיחת העונה.
מדובר בפרשה שמסעירה את ארה"ב מאז תחילת השנה שעברה. 25 נשים הגישו תביעה נגד ווטסון בטענה כי תקף אותן מינית במהלך עיסויים, ולדוגמה, אחת מהם סיפרה כי וטסון חשף את עצמו בפניה, נגע בה עם איבר מינו וביקש שתקיים איתו יחסי מין. עורך דינו טען כי המקרים שהסתיימו ביחסי מין היו בהסכמה מלאה, בזמן שחקירות של ה-FBI והליגה נפתחו. גם היוסטון טקסנס, הקבוצה בה שיחק במהלך המקרים המדוברים, התמודדו עם טענות על כך שלא טיפלו בווטסון כראוי.
2 צפייה בגלריה
דשון ווטסון
דשון ווטסון
סוג של ניצחון עבורו. ווטסון
(צילום: AP)
בחודשים האחרונים, לאחר החתימה בקליבלנד, יוסטון והצוות המשפטי של ווטסון עבדו במרץ כדי לפתור את הנושא. לאחר שחבר מושבעים בטקסס פסק בשני מקרים שונים כי אין לנקוט בהליכים פליליים נגד ווטסון, הטקסנס הגיעו לפשרה כספית עם 30 נשים שפעלו או התכוונו לפעול נגד המועדון, בעוד השחקן סיכם על פשרה משלו ב-20 מהתביעות, כשאחת נוספת נדחתה ע"י בית המשפט. הבוקר, מעט לפני החלטת ה-NFL, דווח כי שלוש תביעות נוספות הסתיימו בפשרה, כך שרק אחת נותרה פעילה.
מדובר בסוג של ניצחון עבור ווטסון, שהכחיש את הטענות נגדו מהרגע הראשון – הליגה רצתה בתחילה להשעות אותו מתקופה שבין עונה שלמה ל-12 משחקים ולהטיל קנס בגובה 8 מיליון דולר, אך לבסוף הוא קיבל עונש סביר יחסית וכלל לא נקנס. הוא גם לא ייפגע בצורה משמעותית מבחינת השכר: קליבלנד העניקה לו במרץ חוזה ענק לחמש שנים בשווי 230 מיליון דולר, אחד הגבוהים בתולדות הליגה, ולאחר שעלו שמועות על כך שתבטל את ההתקשרות במקרה של בעיות משפטיות, כעת נראה כי אין מניעה שווטסון ישחק כרגיל החל מהמחזור השביעי.
2 צפייה בגלריה
דשון ווטסון
דשון ווטסון
ישחק כרגיל החל מהמחזור השביעי. ווטסון
(צילום: AP)
הרשתות החברתיות התמלאו בתגובות זועמות לאחר הפרסום, ואוהדים רבים טענו כי העונש קל. לשם השוואה, היו כאלו שהעלו את המקרה של התופס קלווין רידלי מאטלנטה, שהושעה למשך כל העונה שעברה ועוד לא ברור מתי יחזור, אחרי שהואשם בכך שהימר בניגוד לחוקים על כך שקבוצתו תנצח.