2023 הייתה שנה ענקית עבור נובאק ג'וקוביץ'. לאחר שכבר זכה בשלושה גראנד סלאמים (אליפות אוסטרליה, רולאן גארוס ואליפות ארה"ב), אתמול (ראשון) הוא הפך לשיאן הזכיות בטורניר גמר הסבב, אחרי שרשם את זכייתו השביעית בזכות ניצחון על יאניק סינר 3:6, 3:6. סינר נהנה מתמיכת הקהל הביתי בטורינו, אבל זה לא עזר לו אתמול מול הג'וקר הסרבי.
מיד אחרי הזכייה, המדורג ראשון בעולם רץ ליציע והתחבק עם ילדיו - סטפן וטארה - וריגש את הקהל. "יש לי שני מלאכים שמעודדים אותי ושומרים עלי", אמר בסיום. "תמיד חלמתי לזכות בתואר כשהם ביציע, עכשיו עשיתי את זה. הם בגיל שהם כבר מבינים מה קורה סביבם, והם באו לכאן וצפו בכל הטורניר. הם נתנו לי את כל הכוח, אני אסיר תודה על כך שאני אבא לשני ילדים מדהימים כאלה. אני אב נרגש וגאה".
4 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' וילדיו
ג'וקוביץ' וילדיו
"יש לי שני מלאכים". ג'וקוביץ' וילדיו
(צילום: Valerio Pennicino/Getty Images)
"זאת אחת השנים הכי טובות בקריירה שלי", שיתף הסרבי. "אני כבר בן 36 והדברים הולכים לי טיפה יותר קשה עכשיו, אבל בזכות הצוות הנהדר שמקיף אותי אני מצליח להמשיך ולהשיג תוצאות מדהימות". נולה הוסיף גם פרגון ליריבו: "זו לא התוצאה שרצית, אבל אני מאחל לך שהשנה הבאה תהיה נהדרת. יש לך את כל מה שצריך כדי להיות מספר 1 בעולם ולזכות בגראנד סלאם".
לקהל האיטלקי אמר באיטלקית: "זכיתי לתמיכה מיוחדת מאוד, למרות שברור שיאניק היה הפייבוריט שלכם. מיוחד לשחק כאן בגלל התשוקה שלכם, זה משהו ייחודי. אני רוצה להודות בכלל לכל מי שקשור לספורט הזה. יש לנו את אחת העונות הארוכות מבין כל ענפי הספורט, הרבה טורנירים ברחבי העולם ומדהים לראות כמה אנשים באים לעודד ולראות טניס".
4 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
שולח נשיקה לקהל. ג'וקוביץ'
(צילום: Clive Brunskill/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
סינר
סינר
התנחם במקום השני. סינר
(צילום: Tiziana FABI / AFP)
סינר בן ה-22, האיטלקי הראשון אי פעם שהגיע לגמר טורניר הסבב, הציג יכולת נהדרת ואפילו ניצח את ג'וקוביץ' בשלב הבתים. "ברכות לנובאק על כל מה שעשה העונה", פרגן המפסיד. "הוא השראה לא רק למי שצופה בו אלא לכל השחקנים. אני רוצה להודות לקבוצה שלי על עבודה קשה במהלך החודשים האחרונים. יצא לנו לפגוש את הטניסאים הטובים בעולם והשבוע ראינו שיש עוד מה לשפר. אפשר להסתכל על כל הדברים החיוביים של השבוע הזה והעונה כולה. עכשיו נראה מה יהיה, יש לנו עוד את גביע דייויס. תודה לכולם".
ג'וקוביץ' יסיים את 2023 כמדורג ראשון בעולם, ובסך בכל הוא נמצא 400 שבועות בראש הדירוג - יותר מכל אחד אחר בהיסטוריה. רוג'ר פדרר שהה 310 שבועות בראש הדירוג. ג'וקוביץ' זכה בטורניר גמר הסבב ב-2008, בין 2012 ל-2015 ואשתקד. כעת הוסיף כאמור גביע שביעי - וגם בנתון הזה הוא עקף את פדרר, לו שש זכיות. הוא גם זכה ב-24 תארי גראנד סלאם - יותר מכל אחד אחר בהיסטוריה. ההפסד לקרלוס אלקראס בגמר ווימבלדון מנע ממנו לסגור שנה מושלמת עם כל התארים החשובים.
4 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ' וילדי הכדורים
נובאק ג'וקוביץ' וילדי הכדורים
שנה חלומית. ג'וקוביץ' וילדי הכדורים
(צילום: Clive Brunskill/Getty Images)
זאת גם הייתה הפעם השנייה ב-15 השנים האחרונות שמישהו מגיע לכל הגמרים בטורנירי הגראנד סלאם וגם לטורניר גמר הסבב. מי שעשה את זה בפעם האחרונה היה כמובן ג'וקוביץ' בעצמו, בשנת 2015.