גראנד סלאם ת"א בג'ודו ייצא לדרך ביום חמישי בהיכל קבוצת שלמה, והיום (שני) ערכו נבחרות הנשים והגברים יום פתוח לתקשורת במכון וינגייט. שגיא מוקי התראיין ודיבר על הכושר הלא טוב שבו הוא נמצא לאחרונה.
"אני אחרי שנה לא פשוטה, אבל עדיין מתאמן קשה ויודע מי אני ונלחם כדי להגיע לאולימפיאדת פריז בכל הכוח. יש דברים שלא יודעים, אולי אפתח את זה בעתיד. זאת תקופה לא פשוטה, אבל ספורטאים יכולים להיקלע למצב כזה. הגדולה היא לא להקשיב לכל המסביב אלא להגיע למטרה שלך. אף אחד לא ייקח לי את ההישגים. אני אלוף עולם, אני פעמיים אלוף אירופה, מקום חמישי בריו, ומדליסט בטוקיו", אמר מוקי.
2 צפייה בגלריה
הג'ודוקא הישראלי שגיא מוקי
הג'ודוקא הישראלי שגיא מוקי
"יצא מלא מעט משברים בקריירה". מוקי
(צילום: אורן אהרוני)
"יצאתי מלא מעט משברים במהלך הקריירה שלי", הוסיף מוקי, "בקריירה צריך להתמודד עם משברים גדולים. באולימפיאדת ריו לא היה פשוט וחזרתי בגדול לאחר מכן, וגם עכשיו אני עושה את הדברים בשביל להגיע הכי מוכן למטרות הבאות. אני משתדל להקיף את עצמי בסביבה שאוהבת ותומכת וממשיך בדרך חזקה עם אמונה בעצמי".
מי שמגיע בכושר מצוין לתחרות הוא פיטר פלצ'יק, שזכה במדליית הארד בגראנד סלאם פריז. "אני מגיע בטוב לתחרות", אמר פלצ'יק. "אני לא חושב שאני משנה משהו. מה שהיה בפריז השארתי שם. אני עם הפנים קדימה, משתדל להשיג משהו, ליהנות ממנו באותו היום ואז לשים אותו מאחוריי כדי להגיע מוכן לתחרות הבאה. זה המתכון שלי כדי לשמר את המוטיבציה, המתח והרעב לכל התחרות".
על איך הופכים את מדליות הארד לזהב השיב: "אני עדיין לא בכושר שלי, חסר האקס פקטור המנטלי שצריך לבנות מחדש לכל אולימפיאדה. אני עוד לא שם, רואים את זה בתחרויות. אני אמנם מרגיש חד, אבל הגרוש ללירה הזה שעושה את ההבדל בין זהב לארד ואני מקווה להביא את זה בת"א ובהמשך היעדים שלי השנה".

גילי שריר: "אני באחת התקופות הטובות בקריירה"

נבחרת הנשים מגיעה במומנטום מצוין אחרי מדליית הזהב של גילי שריר (63 ק"ג) והארד של גפן פרימו (52 ק"ג), כאשר גם רז הרשקו (+78 ק"ג), שסגרה שנת 2022 מצוינת עם מדליית ארד במאסטרס בירושלים חוזרת להתחרות. ענבל שמש (63 ק"ג), שהגיעה למקום החמישי בגרנד סלאם פריז עשויה לא להתחרות בשל פציעה.
2 צפייה בגלריה
גילי שריר
גילי שריר
גילי שריר. מגיעה במומנטום מצוין
(צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
מאמן הנבחרת שני הרשקו אמר: "התרגלנו לזה שיש תחרות בישראל כל שנה, אבל ההכנה קצת שונה כי בכל זאת אתה בבית ומנסה לנצל את היתרונות. הנבחרת מוכנה, במצב טוב. כמו תמיד יש לנו ציפיות מבוססות שיזכו במדליות, אולי זהב".
שריר, שלא הסתירה את התרגשותה אמרה: "קיבלתי בוסט רציני בתחרות האחרונה עם הזכייה בזהב. אני באחת התקופות הטובות שהיו לי בקריירה, מאוד התבגרתי. גם מנטלית, גם נפשית. הבנתי עלי ועל הג'ודו הרבה דברים. אני מגיעה משוחררת, הרבה יותר בטוחה בעצמי - וזה בא לידי ביטוי על המזרן".