מכבי ת"א שוב מקבלת הזדמנות לשפר עמדות תוך כדי תנועה. אחרי שלא ניצלה כראוי את הפציעות הקודמות כדי לייצב את הסגל, האם מכבי תדע לנצל פציעתו של אדאמס?
יש סיפור על איש שנפל לים. עברה לידו סירה והאיש על הסירה הושיט לו יד ורצה לעזור לו. האיש בים ענה לו "לא זה בסדר, אלוהים יציל אותי". לאחר מכן עברה סירה נוספת וגם האיש שהיה עליה הושיט לו יד במטרה לחץ אותו מהמים, האיש בים בשלו "לא זה בסדר, אני סומך על אלוהים, הוא יציל אותי". לבסוף הוא טבע וכשהגיע לגן עדן שאל את אלוהים למה לא הציל אותו. אלוהים השיב לו "שלחתי לך שתי סירות, מה רצית עוד שאעשה?"
1 צפייה בגלריה
דארן היליארד שחקן מכבי ת"א
דארן היליארד שחקן מכבי ת"א
היליארד
(צילום: עוז מועלם)
אני אקדים ואומר. אני לא שמח על פציעת אדאמס, אבל אם מכבי תדע להתנהל כמו שצריך, היא עוד יכולה לנצל את המצב לטובתה. הפציעות הקודמות שפקדו את מכבי העניקו לה הזדמנות לתקן תוך כדי תנועה. אבל מכבי לא ממש הצליחה עם השינויים שעשתה בסגל. לא "הושיטה את היד" אם תרצו. כמובן שאחד החסרונות הגדולים באובדן אדאמס למשך העונה הוא העובדה שמדובר ברכז ליגה מצוין שיכול לתת קליעה ומעט דקות מנוחה של בולדווין-בראון.
הוא שחקן רוטציה נוסף, ברוטציה הרעועה גם ככה של מכבי, ואובדן של שחקן שיכול לספק דקות מנוחה עבור מי מהכוכבים שלך ביורוליג הוא תמיד מכה. מצד שני רבות דובר על ההגנה, או על האין הגנה של אדאמס, כך שהדבר מתאזן. איפה שבמכבי אולי יראו מכה, אני רואה הזדמנות. מכבי, לטעמי, עשתה השנה כמה החתמות מעט תמוהות (ואת זה אני אומר בעדינות). אם זה הולינס, אם זה בריימו שעד כה לא ממש תורם. שחקן אחד ששמו הולך לפניו ביורוליג, אבל עדיין טעון הוכחה במכבי זה דארן היליארד.
אחת הטענות החוזרות של האוהדים הייתה שהיליארד שחקן טופ יורוליג, אבל הוא לא מקבל מספיק דקות כדי להראות מה הוא שווה. בבדיקה שערכתי בשלב מסוים במהלך העונה, הגעתי למסקנה שהיליארד מספק, בכמות הדקות שהוא מקבל, פחות או יותר את אותם המספרים שהוא סיפק בקבוצות הקודמות שלו באופן יחסי לכמות הדקות שהוא מקבל במכבי. רוצה לומר, שאם הוא ידביק את כמות דקות המשחק שלו, גם יתר הממוצעים יתיישרו.
הפציעה של אדאמס עכשיו יוצרת למכבי חור בעמדות הגארד. אין ספק שלדקות שהתפנו יכנסו בראש ובראשונה בולדווין ובראון, לאחר מכן ג'ונדי ואם יישאר משהו אז היליארד.
אם הייתי יכול ללחוש על אוזנו של קטש, הייתי מייעץ לו לדחוף את היליארד קדימה. נכון שהוא לא הראה עדיין לגמרי את מה שהוא יודע, אבל הוא קלעי, שזקוק לדקות וזקוק לביטחון.
היליארד קולע העונה בכמעט 48% מחוץ לקשת שזה נתון מצוין. הבעיה היא שהוא זורק בערך 2.5 זריקות למשחק. חלק מזה נובע מכמות הדקות המועטה יחסית שהוא מקבל ביורוליג (12.5 בממוצע למשחק) חלק אחר אפשר לקשר גם לעבודה שיש שחקנים דומיננטיים שרוצים את הכדור בידיים שלהם כמו בולדווין ובראון.
הדקות שהתפנו בתוספת העובדה שמכבי, בעקבות הפציעות שנערמות, חסרה בסגל שחקנים, יכולות ליצור מצב שמעז יצא מתוק. כלומר שהיליארד יקבל סוף-סוף כמות דקות סבירה לקלעי ברמתו ויתחיל לספק את הסחורה בהתאם.
בארבע עונותיו הקודמות היליארד קלע כמעט 11 נקודות בממוצע למשחק, העונה במכבי הוא קולע 5 נקודות בממוצע למשחק ביורוליג. אם במשחקים שנותרו למכבי ביורוליג היליארד יצליח לספק ממוצע נקודות שדומה לעונותיו הקודמות, זה יכול להיות ההבדל בין מקום בשמינייה הראשונה ביורוליג, לבין הדחה מוקדמת.
בפציעות הקודמות מכבי פספסה הזדמנויות, לשפר את הסגל ולחזק אותו בנקודות שהייתה צריכה. ועכשיו היא קיבלה עוד הזדמנות, אולי אחרונה, לעצב מעט את הרוטציה מחדש תוך כדי העונה ולעשות שינוי שיכול להטיב איתה בהמשך. נקווה שבשונה מהאיש בים ומפעמים קודמות העונה, הפעם היא תהיה חכמה מספיק כדי "להושיט את היד לאדם על הסירה".
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.