וושינגטון וויזארדס סיימה הלילה (בין ראשון לשני) את עונת ה-NBA שלה - עוד אחת בינונית שהסתיימה עם המקום ה-12 במזרח וללא כרטיס אפילו לפליי-אין. לדני אבדיה, לעומת זאת, יש במה להתנחם. עונתו השנייה ב-NBA ננעלה עם ציון דרך מרשים.
הפורוורד הישראלי סיים את משחקו האחרון עם 12 נקודות (5 מ-12 מהשדה, 1 מ-5 לשלוש), 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים ב-124:108 לשארלוט, אבל מעבר לכך הוא הוכתר כ"איש הברזל" - אחד מבין חמישה שחקנים בלבד שהופיעו בכל 82 המשחקים העונה ב-NBA.
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
אחד מחמישה. אבדיה
(צילום: AP)
אבדיה, כאמור, לא לבד. יחד איתו ברשימה אפשר למצוא את סאדיק ביי (דטרויט), מיקל ברידג'ס (שארלוט), קוון לוני (גולדן סטייט) ודווייט פאוול (דאלאס). צריך לזכור שמדובר בעונה לא רק מפרכת, אלא גם קשה עם כל פרוטוקול הקורונה, פציעות, הרחקות וכמובן גם רוטציות שמבצע המאמן לא פעם בסגל.
"אני גאה להיות אחד מחמישה שחקנים בליגה ששיחק בכל משחק העונה", סיפר אבדיה כבר אחרי המשחק הביתי האחרון של הוויזארדס - מול הניקס לפני יומיים. "גאה להיות שם בשביל המאמנים והשחקנים ולתת 100 אחוז בכל ערב. יש ימים טובים ויש פחות, אבל ניסיתי לתת הכל. זה לא קל לשחק 82 משחקים, תמיד להיות ממוקדים. חלק מההתבגרות זה לדעת לנקות את הראש לפני כל משחק".
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
אבדיה, הלילה מול שארלוט. "יש לי המון מה לשפר"
(צילום: AP)
"אני רוצה לציין גם את מאמני הכושר שטיפלו בנו והכינו אותנו לכל משחק", הוסיף אבדיה. "העונה הייתה מאתגרת בשבילי כי לא היה לי קיץ בפגרה. התייצבתי לכל משחק, גם כשהייתי חולה או הרגשתי לא טוב. זו רכבת הרים רגשית. אבל אני חושב שעשיתי צעד גדול קדימה. התבגרתי, למדתי והשתפרתי כל יום. וזו הייתה המטרה. משהו שהיה מאוד חשוב לי ועמדתי בזה".
על העונה הבאה, אמר אבדיה: "יש לי המון מה לשפר. קיץ גדול בשבילי. עונה גדולה לפניי ורוצה להישאר צנוע. הדברים החיוביים שאני לוקח הם בעיקר מנטליים: להיות יותר מעורב, אגרסיבי, פחות ביישן עם הכדור. זה הרגיש נהדר לייצר מהלכים בשביל אחרים. לעשות מהלכים גדולים ברגעי ההכרעה".

אין זמן לנוח

העונה הבאה תהיה נטולת סלחנות כלפי טעויות והיסוסים, וזה נכון לגבי כל הצוות המשלים. כל המהלכים שביצע המועדון בשלוש השנים החולפות מוכרחים להניב פירות, אחרת כולם יהיו על הכוונת. לא יהיו יותר שחקנים מאותרגים, או כאלה שהקבוצה נתנה להם זמן לצמוח. הזמן הזה הסתיים. מי שייתפס כנטל, או כשחקן שלא יכול לעזור לוושינגטון לעוף למעלה, או כשם שאפשר לשלוח למקום אחר כדי להביא חיזוק משמעותי - לא יישאר בבירה.
אבדיה הולך לנוח – בתקווה שזה לא יהיה לאורך כל הקיץ, ויקבל מהקבוצה אישור לשחק במדי נבחרת ישראל במוקדמות גביע העולם - כשרשימת הפלוסים שלו, השתפר בכל הקטגוריות הסטטיסטיות החשובות פרט לאיבודים, מתחרה ברשימת הבעיות שחובה לתקן במהירות.
ומה לגבי טרייד אפשרי? זה הרי משהו שדובר עליו לא מעט העונה. ברשת NBC דיווחו כי "הוויזארדס דחו בעבר הצעות על דני אבדיה ורוי האצ'ימורה, אבל שניהם לצד קורי קיספרט ודניאל גאפורד, עשויים להיות הקלפים החזקים שלהם בשוק הטריידים. מצד שני, העובדה שאבדיה עדיין חתום על חוזה רוקי הופכת אותו לשימושי מאוד לוויזארדס".