כל מי שעוקב אחרי משחקי ה-NBA לא התפלא כשלוקה דונצ'יץ', הכוכב של נבחרת סלובניה, הורחק ממשחק רבע הגמר באליפות העולם נגד קנדה לאחר שנשרקו נגדו שתי עבירות טכניות. לוקה הוא עבריין סדרתי בכל הקשור לעבירות טכניות. בעונה שעברה, 22/23, דורג לוקה במקום השלישי בליגה בספיגת עבירות טכניות. נרשמו לחובתו 17 כאלה - וזאת לאחר שעירער על עבירה נוספת ו-ועדת השיפוט קיבלה את הערעור ומחקה אותה. כן, שם מודים ומתקנים טעויות שיפוט.
קצת מספרים שיסדרו לכם את הראש: עבירה טכנית עולה לשחקן בקנס של 2,000 עד 5,000 דולר. ללוקה זה פחות מכסף קטן. מה זה בשבילו 5,000 דולר בתמורה לוויכוח קולני עם שופט.

1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת סלובניה לוקה דונצ'יץ'
שחקן נבחרת סלובניה לוקה דונצ'יץ'
דונצ'יץ' מוחא כפיים לשופטים
(מתוך האתר של פיב"א)

רק שתקנון הליגה קובע כי שחקן שנשרקו לו 16 עבירות טכניות יורחק ממשחק אחד, ועבור משחק זה לא יקבל שכר מקבוצתו. כך גם אחרי עבירה מס' 18 – הרחקה ממשחק. לוקה משתכר בקבוצתו דאלאס מאבריקס 40 מיליון דולר לעונה, והרחקה ממשחק "עולה" לו כ-488 אלף דולר. כן, זה שכרו לכל משחק. זו לא טעות. לכן הוא עירער על עבירה שנשרקה לו כדי לדחות את ההרחקה.
במשחק בין קנדה לסלובניה התחרו השחקנים שדורגו במקומות השני והשלישי ברשימת "הטכניים" של ה-NBA. בנבחרת קנדה משחק דילון ברוקס, שגם הוא סיים את המשחק מוקדם בגלל הרחקה. ברוקס, שחקנה של ממפיס בעונה שעברה שחתם הקיץ ביוסטון, דורג במקום השני בין עברייני העבירות הטכניות עם 18 כאלה. אם כבר המונדובאסקט, כוכבה של ארה"ב, אנתוני אדוארדס, דורג רביעי בליגה. מעל כולם במקום הראשון מדורג דריימונד גרין מגולדן סטייט עם 21 עבירות. הקנסות שמשלמים השחקנים מופנים לפעילות צדקה של הליגה וארגון השחקנים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.