מכבי ת"א נראית כמו הצל של עצמה. המשבר נמשך והיא הפסידה שש פעמים רצוף ביורוליג, מהתקופות הגרועות בתולדותיה אי פעם. ביום חמישי היא מגיעה לרוסיה לשחק נגד זניט סנט-פטרסבורג וכפי שהיא נראית כיום, איש לא יופתע אם גם משם היא תצא בידיים ריקות. אז מה עושים?
קודם כל, מתחילים לחפש מחליף ליאניס. הוא לא האשם הבלעדי, אבל למאמן כדורסל (שמסוגל לקחת פסקי זמן ולהחליף ללא הגבלה) יש חלק נכבד באיך שהקבוצה שלו נראית. ניהול המשחק גרוע והשחקנים עושים טובה שהם בכלל זזים על המגרש. אולי עודד קטש מתאים? מבין כל המאמנים הישראלים הוא פנוי, יש לו נסיון קצר בפנאתינייקוס והוא מחובר למכבי. הברוגז הגדול בינו לבין לקבוצת נעוריו יכול להסתיים בלחיצת יד ובחוזה שמן לכמה שנים.
1 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עודד קטש
(צילום: פנאתינייקוס)
שנית, מתחילים לנער את האבק מירכתי הספסל. בלייזר וסורקין לא הובאו על תקן נערי פוסטר, או לרשום עוד ישראלי בטופס הליגה המקומית. חובה לתת להם דקות משמעותיות. כמו כן, לבדוק מה קורה עם ווילבקין. האיש לא מרוכז והראש שלו במקום אחר. ויש עוד חוץ ממנו, כמו ג'יילן ריינולדס - שחקן שמועמדותו הייתה נפסלת על הסף בתקופת פיני גרשון. שחקנים שאין להם מחויביות למועדון ורואים בו סידור עבודה ל-NBA או למקום אחר, שיילכו לקבוצה שמאפשרת להם בצורה מרושלת וחסרת אחריות. מכבי היא מועדון כדורסל, לא קבוצה בליגה למקומות עבודה.
שלישית, הנהלה. מומלץ שיעשו שם חשבון נפש - האם נתנו לצוות המקצועי ולשחקנים את הכלים לנצח? עונה אחרי עונה, נדמה שהכל חוזר על עצמו ואין יד מכוונת.
רביעית, הקהל. אין שום טעם לקנות מנוי עבור מוצר מקולקל. עדיף להישאר בבית, מלהיאחז בתקוות שווא ולהוציא כסף מיותר על תצוגות נפל של אימפריה שוקעת.
בתקווה ש־2022 תהיה שנה טובה יותר - ואולי נצליח למרות הכל (ואולי בשינויים קלים בסגל ובצוות המאמנים, במידת הצורך), להשתחל לפלייאוף.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.