עונת הבייסבול מתקרבת לסיום בצעדים קטנים, ובשבוע האחרון הייתה לכל קבוצה הזדמנות אחרונה לשפר את עצמה משמעותית לקראת הפלייאוף. הפרס הגדול היה חואן סוטו, חובט עוצמתי מאוד בן 23, שבדיוק סירב להארכת חוזה בשווי 440 מיליון דולר לתקופה של 15 שנים. מאותו הרגע היה ברור שהקבוצה בשורותיה שיחק, הוושינגטון נשיונלס, הולכת להעביר אותו עם שנתיים בחוזה. בסופו של דבר, לאחר אינסוף ספקולציות, הוא מצא את עצמו בקבוצת הסן דייגו פאדרס במה שנחשב לאחד הטריידים הגדולים בכל הזמנים.
הפאדרס, שמעולם לא זכו באליפות, החלו לאסוף המון חלקים במטרה לשנות את הסטטוס העגום בשנים האחרונות. בשנת 2017 הם החתימו את אריק הוסמר על חוזה בשווי 144 מיליון דולר, בשנת 2020 הם קיבלו את המגיש הכוכב יו דרוויש משיקגו ואת המגיש המצטיין לשנת 2018 ב-National League בלייק סנל, והחתימו את הכוכב מני מצ'אדו בשווי 300 מיליון דולר בשנת 2019. באותה שנה פרננדו טאטיס ג'וניור הצטרף לקבוצה ועונה אחר כך הם סוף סוף הגיעו לפלייאוף בפעם האחרונה. הסיכויים שלהם להגיע לשם השנה לא גבוהים.

1 צפייה בגלריה
יו דרוויש סן דייגו פאדרס
יו דרוויש סן דייגו פאדרס
יו דרוויש
(רויטרס)

הטרייד עבור סוטו, שהגיע לצד ג'וש בל, היה תמוה לאור הנתונים של הקבוצה עד לאותו שלב, והסיכויים לאליפות עלו מסבירות של 5.26% ל-9.09% בלבד. מאז הטרייד, סוטו לא הרשים במיוחד וטרם חבט הומראן (ניצח בהומראן דרבי במהלך פגרת האולסטאר). הקבוצה איבדה סיכוי להיצמד ללוס אנג'לס דודג'רס בראשות הבית ונאחזת בקושי בעמדה לכניסה לפלייאוף דרך הבית התחתון (Wild card).
סן דייגו נמדדת מבחינה פיננסית במקום ה-17 בליגת ה-MLB בשווי 5 מיליארד דולר, אך זה לא מונע ממנה לפעול באגרסיביות בעונות האחרונות. היא תמיד נחשבה לקבוצת שוק קטן, ובכל זאת היא ממשיכה לפעול כדי לעמוד לצד הקבוצות הגדולות ביותר. המבחן הגדול שלה יהיה העונה הבאה, כשהקבוצה בשלמותה תגיע אחרי הכנה עם סגל מלא, כשכל החלקים נמצאים במקום מתחילתה. אם תיכשל, היא כנראה תנסה לגרוף רווח ותעביר את סוטו למרבה במחיר. על הנייר זו קבוצת אליפות, אבל בייסבול הוא שונה מכל ענף אחר, בכך שקבוצת כוכבים לא מבטיחה אליפות. הליגה כולה מחכה לראות מתי תיפקע הסבלנות של הקבוצה כדי להתחיל לקחת לה חלקים. במצב הנוכחי נראה שזה עלול לבוא מוקדם מהצפוי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.