עירוני קריית שמונה מחזיקה כעת בתואר המפוקפק "הקבוצה הגרועה בליגה" ונועלת את הטבלה. מעליה מכבי פתח תקווה. המשותף לשתיהן: מעניינות קומץ אנשים במקרה הטוב, ומשמשות דה-פקטו כצעצוע עבור הבעלים.
אצל קריית שמונה זה בולט יותר, היא הצעצוע של איזי שרצקי. אם ירצה, היא תרוץ בצמרת אחרי שהוא ישקיע בה. אם היא פחות מעניינת אותו כמו העונה, אז ייבנה שם סגל חלש וזול עם מאמן חסר ניסיון בליגת העל (עמיר נוסבאום, שבינתיים פוטר והוחלף ע"י סלובודן דראפיץ').
4 צפייה בגלריה
איזי שרצקי
איזי שרצקי
לעירוני קריית שמונה אין זהות אמיתית. שרצקי
(צילום: עוז מועלם)
אם עירוני ק"ש הייתה מעבר לצעצוע עבור הבעלים, הוא ודאי היה משקיע יותר בקשר עם הקהל ועושה הכל כדי שהיציעים יהיו מלאים. אבל נראה שלאף אחד בעיר לא אכפת מהקבוצה, התושבים יודעים שבאותה מידה היו יכולים לקרוא לקבוצה "עירוני מודיעין" או "מכבי טירה". לעירוני ק"ש אין זהות אמיתית, היא הייתה יכולה לשחק בכל עיר בארץ.
4 צפייה בגלריה
נראה שלאף אחד בעיר לא איכפת מהקבוצה
נראה שלאף אחד בעיר לא איכפת מהקבוצה
נראה שלאף אחד בעיר לא איכפת מהקבוצה
(צילום: אביהו שפירא)
הליגה גם ככה די קטנה, והיא סובלת מכמה קבוצות שלא מושכות קהל. הקבוצות מכניסות מספיק כסף מחסויות וזכויות טלוויזיה, עד שהן לא באמת זקוקות לקהל כדי להתקיים. כמעט ללא השקעת בעלים, אפשר לבנות קבוצת ליגה סבירה בהחלט. כתוצאה מכך אנחנו מקבלים קבוצות כמו עירוני ק"ש, הפועל חדרה ומכבי פ"ת שהצליחו לתקוע יתד בליגה, במקום קבוצות עם אוהדים, נניח הפועל כפר סבא או הפועל פתח תקווה. מודל ההכנסות של הליגה מתגמל קבוצות בלי לחץ של קהל, וזאת התוצאה. קבוצות שהן למעשה צעצועים.
משתלם להחזיק את הצעצוע הזה, בזכותו איזי שרצקי זוכה לסיקור שלא היה מקבל באף תחום אחר, עם תקשורת שממש מתרפסת בפניו ובולעת כל מילה שלו. אפשר להניח שבשל המצב הרע של הקבוצה, נשמע בקרוב בכי רב על כך שלא מעריכים אותו מספיק ואם לא הוא אז לא תהיה קבוצה. יותר מזה, לפעמים אפילו עושה רושם שהוא מחזיק את כל קריית שמונה על כתפיו הצנומות, ובלי התרומות שלו היא תיחרב. רק שאלה אחת לא נשאלת אף פעם בראיונות איתו: אם תעזוב, אז מה? עירוני קריית שמונה תחסר למישהו? התשובה פשוטה: לא.
4 צפייה בגלריה
איזי שרצקי
איזי שרצקי
זוכה לסיקור שלא היה מקבל באף תחום אחר. שרצקי
(צילום: נחום סגל)

פיטרו כבר את מימר?

אני זוכר שלפני הפגרה רצו לפטר את שרון מימר מבני סכנין, אני זוכר גם שהוזכרו שמות של מועמדים להחליפו. המאמן הפך לצערו לסמל אי היציבות על הקווים ולמלך המאמנים שעוברים מקבוצה לקבוצה. הפתעה: הוא לא פוטר ובני סכנין חזרה לנצח. פתאום היא במקום החמישי. היא יכולה להגשים את חלומה הגדול ולהעפיל לפלייאוף העליון, שהוא כידוע פסגת השאיפות של הכדורגל הישראלי. ממש סמל למצוינות. הדבר שמפריד בין הצלחה לכישלון.
אולי עכשיו, כשבני סכנין מצליחה, סוף-סוף יתנו למימר להשלים עונה שלמה על הקווים, ונוכל באמת לתהות על איכויותיו כמאמן. נראה שהוא דווקא עושה עבודה לא רעה.
4 צפייה בגלריה
שרון מימר
שרון מימר
אולי עכשיו, כשסכנין מצליחה, סוף-סוף יתנו לו להשלים עונה שלמה על הקווים. מימר
(צילום: יאיר שגיא)