בצל האולימפיאדה בטוקיו נפתחה ביום שישי "מיני אולימפיאדה" משלנו: אליפות המאסטרס בשחייה של ישראל. האליפות, בה ייטלו חלק 420 שחיינים – מכל שכבות הגיל – תימשך יומיים. המבוגר שבהם יהיה איש השחייה הוותיק, יצחק זק בן ה-88. לראשונה ישתתף בתחרות גם אלוף אירופה לשעבר, יהונתן קופלב, שפרש השנה משחייה פעילה.
עבור מאות השחיינים הוותיקים, מ-32 אגודות, תהיה זו חגיגה אמיתית: "אנו נקפיד על כל הכללים הדרושים, כדי להבטיח את שלום השחיינים מפני הדבקות בנגיף הקורונה. נפעל בהתאם להנחיות והכללים שהוכתבו לנו ע"י משרד הבריאות", הדגיש גיא שמואלי, מנכ"ל המאסטרס מטעם איגוד השחייה.
2 צפייה בגלריה
גרטל באליפות העולם למאסטרס
גרטל באליפות העולם למאסטרס
גרטל באליפות העולם למאסטרס
(צילום: פרטי)
האליפות מתקיימת פעמיים בשנה, בחורף ובקיץ, ומשתתפיה נוטלים חלק גם באליפויות העולם ואירופה, הנערכות מדי שנתיים. השחיינים הישראלים השיגו בתחרויות הישגים לא מבוטלים, כולל מדליות רבות. השיאן הוא משה גרטל, עם ארבע מדליות זהב בינלאומיות. לא רק שהאליפות מאפשרת למאות השחיינים הוותיקים, ביניהם אלופי ישראל לשעבר, להמשיך ולעסוק במה שהם אוהבים, אלא גם להציב לעצמם אתגרים חדשים, הישגים ושבירת שיאים. "כדי להוכיח, בראש וראשונה לעצמנו, כי אנו עדיין יכולים", כפי שהם מתבטאים.

2 צפייה בגלריה
ברוך מאירי שחייה
ברוך מאירי שחייה
ברוך מאירי
(צילום: גיא שמואלי)

ותרשו לי לכתוב כמה מילים אישיות: את תחרות השחייה גיליתי הודות לידידי הטוב, אלוף השחייה לשעבר ראובן שפע. הדבר היה לפני כעשר שנים, כאשר הייתי "נער צעיר", בן 70. לא הייתי חבר ובוודאי לא התאמנתי בשום מועדון ספורט. הודות לראובן צברתי מאז עשרות מדליות המקשטות את חדר העבודה שלי. כן, ביניהן גם מספר קטן של מדליות זהב. לראשונה בחיי הונחו על צווארי מדליות. עבורי חשיבותן גדולה: הן מדרבנות אותי, בגיל 80 פלוס, לצאת מביתי בשעה מוקדמת של הבוקר, לעשות דרכי לבריכה בנווה אילן. מניסיון אני יכול לומר, שהדבר עדיף בהרבה, מאשר להזדנב לתור הממתינים לרופא בקופת חולים...
כן, כל אחד יכול. זה תלוי רק בנו.