הנה זה קורה - הרגע שאוהדי מכבי ת"א חיכו לו לא מעט זמן. ולאדן איביץ', שאימן את הקבוצה בין 2018 ל-2020 והיה כמעט בלתי מנוצח בארץ, חוזר לקדנציה שנייה בקבוצה וחתם על חוזה לשנתיים. הגעתו של המאמן הסרבי בן ה-45 כבר הייתה באוויר לא מעט זמן, ולאחר עונה מאוד מאכזבת של הצהובים ועזיבתו של מלאדן קרסטאיץ'. אחרי הכל, איביץ' ידע להביא המון שקט וסדר לחדר ההלבשה, וללא ספק היה אחד המאמנים הגדולים ביותר שאימנו את מכבי בעידן מיץ' גולדהאר.
איביץ' הגיע במטרה להחזיר לקריית שלום את תואר האליפות, אחרי שבשנתיים האחרונות הוא עבר ליריבה הגדולה בכרמל, מכבי חיפה. כחלק מהעבודה שלו במכבי, איביץ' מביא איתו גם צוות מקצועי חדש/ישן, בהם מילוש וסלינוביץ' וחריסטוס קלפקיס שהיו איתו בקדנציה הקודמת, כשאליהם יצטרפו גם סינישה גוגיץ' כעוזר מאמן ופבלוס גוצי כמאמן הכושר.

1 צפייה בגלריה
איביץ'
איביץ'
איביץ'
(צילום: עוז מועלם)

כשמסתכלים על קריירת האימון של איביץ', רואים הישגים מרשימים יחסית לפרק הזמן שבו הוא מאמן (התחיל ב-2013). מכבי ת"א היא בסך הכל הקבוצה השלישית שלו, אחרי שהתחיל בפאוק סלוניקי (שם גם סיים את הקריירה שלו כשחקן פעיל). ביוני 2013 הוא הוביל את קבוצת הנוער של המועדון לאליפות, ובעקבות ההצלחה הוקפץ לבוגרים ולקח את הגביע היווני ב-2017. בקיץ 2018 הוא נחשב לשם לא מוכר כשהגיע לארץ, בטח לא כמו מישהו כמו פאולו סוזה או ג'ורדי קרויף, אותו החליף על הקווים. קרויף היה משמעותי מאוד כמנהל מקצועי (פחות כמאמן), והיה קשה לראות את המועדון אחריו, אבל איביץ' הצליח להותיר חותם משלו.
נכון, באירופה איביץ' ומכבי לא הצליחו, עם קמפיינים מאכזבים מאוד, אבל בליגה המקומית זה כבר סרט אחר לגמרי - איביץ' הצליח הרבה יותר ממה שציפו ממנו בכך שלקח אליפות קלילה בעונתו הראשונה, בהפרש של 31 נקודות ממכבי חיפה שסיימה שנייה. בעונה השנייה (2019/20) שוב ראינו מכבי חזקה וטורפת בהנהגת דור פרץ, יונתן כהן, אייל גולסה ואבי ריקן, והכי חשוב, הגנת ברזל שבמהלך כל העונה ספגה 10 שערים בלבד.
ההתקדמות שלו הייתה בלתי נמנעת. הוא התקדם לווטפורד בליגה האנגלית השנייה, אך עזב במהרה את המועדון שמרבה בחילופי מאמנים, זאת לאחר חילוקי דעות עם הבכירים ועם החלוץ המוביל טרוי דיני. ארבעת החודשים שם היו האחרונים בינתיים בקריירה שלו, ואחרי שנתיים בבית הוא חוזר למקום בו הצליח בגדול, ומקווה שהפעם יתקדם גם באירופה ואולי יתפוס את העין של מועדונים גדולים באירופה. אבל המטרה האמיתית שלו ושל המועדון ברורה: להחזיר את השליטה של מכבי, להחזיר את האליפות לקריית שלום.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.