בסך הכל 44 ק"מ - נסיעה של 47 דקות על כביש 70 - מפרידות בין המועצות המקומיות של ריינה ומג'דל כרום. או אם תרצו בין הסינדרלה הגדולה של הכדורגל הישראלי, שרשמה עלייה היסטורית בתחילת החודש לליגת העל, לזו שמתיימרת לעשות דבר דומה בכדורסל הישראלי. סליחה, בכדורסל הנשים הישראלי.
שתי סדרות פלייאוף ובין ארבעה לשישה משחקים בלבד מפרידות בין קבוצת הנשים של הפועל מג'דל כרום לכרטיס הבודד לליגת העל. הערב (שלישי, 19:00) היא תפתח את סדרת חצי גמר הפלייאוף בלאומית, כשתתארח אצל הפועל כפ"ס, מי שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון. המשחק השני יתקיים בשבת במג'דל כרום ואם יירשם שוויון, ייערך מפגש שלישי ומכריע - בשבוע הבא בכפ"ס. המנצחת תתמודד מול הפועל גליל עליון או מכבי רעננה בגמר הפלייאוף.
4 צפייה בגלריה
שחקניות מג'דל כרום
שחקניות מג'דל כרום
יחגגו עלייה לליגת העל? שחקניות מג'דל כרום
(צילום: לילך וייס-רוזנברג, איגוד הכדורסל)

"אנחנו לא יוצאים לפגרה, ממשיכים לעבוד"

מג'דל כרום עלתה ראשונה לליגה הלאומית לפני שלוש שנים ומאז היא בגרף התקדמות מתמיד. בעונה שעברה הגיעה לרבע גמר הפלייאוף, אבל הפסידה לאותה כפ"ס. העונה, חולמים ביישוב הצנוע, בו מתגוררים כ-15 אלף איש בלבד, לעשות צעד אחד קדימה. ואם זה יקרה, הם יהפכו למועדון הראשון מהמגזר מאז אורתודוקסים נצרת בעונת 1990/1991 שיעשה זאת. מרשים.
מי שאחראי על הפרויקט הנהדר הזה הוא חמודי מנאע, מאמן הקבוצה בחמש השנים האחרונות. "הסוד שלנו שאנחנו עובדים גם בקיץ, שכל יתר הקבוצות בחופש", מסביר מנאע. "אנחנו לא יוצאים לפגרה וממשיכים לעבוד. אני השתדלתי להשאיר את הסגל ולהמשיך לתת לבנות הצעירות שלנו הזדמנות. כל אימון אצלנו שעתיים, ארבעה בשבוע. דברים שלא רגילים אליו בליגה השנייה".
4 צפייה בגלריה
שחקניות מג'דל כרום
שחקניות מג'דל כרום
כפ"ס ממתינה בחצי הגמר. שחקניות מג'דל כרום חוגגות
(צילום: לילך וייס-רוזנברג, איגוד הכדורסל)
העונה מנאע כבר היה צריך להתמודד עם הלחץ של פייבוריט. אם בעונה הראשונה הגדירו כנס את זה שהקבוצה נשארה בליגה ובשנה השנייה איתגרו אותו לשמור את הקבוצה באמצע הטבלה. מאז הוא נושם אוויר פסגות. עכשיו הציפיות הן גבוהות. "האמת, מכוונים לעלות ליגה עוד כמה שנים", מספר מנאע. "עובדים קשה, מתקדמים. סיכוי ממש קטן שנעבור את כפ"ס, אבל הכל יכול לקרות. נתכונן למשחק, נבוא לשחק ולנצח. אני יכול להבטיח שנגיע לפחות למשחק שלישי".
כוכבת הקבוצה היא ג'וואן מוחמד, רק בת 18, אבל מי שכבר בעונה שעברה הצטיינה. לידה שדא כנעאן בת ה-22, המבוגרת האחראית אם תרצו כי כל יתר השחקניות (מלבד שתיים - צעירות יותר). כוכבת נוספת היא עלית כהן, שחקנית מובילה בליגה והראשונה ששברה את הסכר של שחקנית שמגיעות מחוץ ליישוב. "רק עלית, ליאור ראשית ונור כיוף, ששיחקה העונה במכבי חיפה בליגת העל והגיעה דרך הכרטיס הכפול, הן היחידות שלא מתגוררות בכפר", מוסיף מנאע. "לא הופתעתי מההצלחה שלנו. ידעתי שנהיה בפיינל-פור כי הכרתי את כל הקבוצות מלבד עמק יזרעאל שעלו ליגה. כשניצחנו אותם בחוץ, הייתה לי הרגשה שנהיה ברביעייה הראשונה".
4 צפייה בגלריה
חמודי מנאע
חמודי מנאע
חמש שנים כבר במועדון. מנאע
(צילום: לילך וייס-רוזנברג, איגוד הכדורסל)
בכלל, מג'דל כרום היא קבוצה שמוסיפה המון עניין לליגה. במשחקי הבית, באולם הביתי, מגיעים בין 200 ל-250 צופים והמשחקים משודרים בשני אתרי אינטרנט שונים בשידור ישיר. "בשידור בפייסבוק אומרים לי שעוד 7,000 איש צופים. אוהבים כאן כדורסל. אני הולך בכפר בשבוע האחרון ושומע לא מעט: 'מתי המשחק מול כפ"ס'", הודה מנאע. אחד מאנשי המועדון הוסיף: "אנחנו באמת רוצים להיות בני ריינה של כדורסל הנשים הישראלי".

עם המספר של סטף קרי

אגב, יש סיבות לאופטימיות במג'דל כרום לקראת הסדרה מול כפ"ס. היא וגליל עליון הן הקבוצות היחידות שהגיעו למשחקים צמודים נגד כפ"ס (שנגמרו בהפרש חד-ספרתי). מה עוד, מאז שנור כיוף הצטרפה, אחרי שהסתיימה העונה של מכבי חיפה בליגת העל, היא קלעה כל משחק מעל 20 נקודות. צריך גם לציין את שדא כנעאן, קלעית מצוינת, שבשנה שעברה צלפה אף 9 שלשות במשחק בודד.
4 צפייה בגלריה
עלית כהן
עלית כהן
עלית כהן
(צילום: לילך וייס-רוזנברג, איגוד הכדורסל)
ויש כמובן את מוחמד. השחקנית הצעירה מצטנעת כשמספרים לה שהיא אחת השחקניות הטובות העונה בליגה הלאומית. "עבדנו קשה, המאמן הכין אותנו לכל המשחקים והתחזקנו באמצע השנה. בסופו של דבר הגענו לאיפה שאנחנו צריכים להיות. זה לא היה פשוט".
מה יהיה מול כפ"ס? מוחמד אופטימית: "אנחנו מקווים שננצח. יש לנו משחק קשה מאוד". לגבי השאיפות לעתיד, היא אומרת: "מקווה לשחק בליגת העל. אוהבת כדורסל, צופה במשחקים ורוצה להתקדם".
אגב, מספר הגופייה של מוחמד הוא 30, כמו האליל שלה - סטף קרי מגולדן סטייט. "אוהבת אותו, את קיירי ארווינג ולברון ג'יימס. עכשיו רק צריכה לזרוק כמוהו".