עם כמה שזה יישמע מוזר, הפועל באר שבע יכולה לעלות למקום הראשון אם תנצח בשבת. היא עם שני ניצחונות בחמישה משחקים, אבל למזלה מוליכת הטבלה מכבי חיפה בכושר דומה וכרגע זה נראה כמו שני צבים שרצים לאליפות, המרוץ האיטי בעולם. בניגוד למכבי חיפה, הבעיות של באר שבע יוצאות מתחומי המגרש. רוני לוי והאוהדים ממשיכים לריב ומתחשק לצעוק עליהם: "הלו חברים, עדיין אפשר לזכות באליפות". אך בשביל לזכות באליפות צריך לנצח, ובאר שבע שגירדה עוד ניצחון ועוד ניצחון נראית כמי שנגמר לה הכוח. מישהו צריך להדליק אותה מחדש. זה אמור להיות גוסטבו מרמנטיני שבא מחדרה, אך לא בטוח שהוא יהיה בסגל בשל בעיות בליבו. מישהו אחר יצטרך לנצוץ אם באר שבע רוצה אליפות. היא נמצאת במצב שאסור לה להחמיץ, והיא צריכה להיות חדה כמו ניקיטה רוקאביצה של העונה שעברה.
קריית שמונה היא זאת שהשאירה את ב"ש בתמונה עם ניצחון מפתיע על מכבי חיפה, וזאת למרות שאיזי שרצקי עולב במאמן סלובודן דראפיץ' ללא הפסקה. הבעלים רוצה פלייאוף עליון והשפעה על הסגל, אבל הוא שכח איך ק"ש התחילה את העונה ובאיזה מצב דראפיץ' לקח אותה. דראפיץ' שוב הוכיח שהוא אחד המאמנים הטובים בישראל ולא רק, אלא גם אדם חזק שלא נותן לרעשים להפריע לו. הוא הגיב בקלאס מעורר הערכה לדבריו של שרצקי, ומגיע לו להיות במקום שמעריך את עבודתו.
3 צפייה בגלריה
הפועל באר שבע
הפועל באר שבע
הפועל באר שבע. הזדמנות ענקית
(צילום: עוז מועלם)

אם משתיקים את הכל מסביב אפשר לשמוע בשקט את שלמה ארצי שר "נה-נה-נה-נה נתניה" כי רוחם של עודד מכנס, מוטל'ה שפיגלר ודוד לביא שורה על שחקני נתניה, אולי כי בני לם - שהיה חלק משנות הקסם בנתניה - מאמן את הקבוצה. בני לם מועמד לתואר "מאמן העונה" ונתניה כבר זכתה בתואר "התקפת העונה" על השער הנפלא של אביב אברהם מול באר שבע שהגיע אחרי מבצע קבוצתי מרהיב. בני לם ושחקניו עם שלושה ניצחונות בחמישה משחקים ומחפשים את המקום בפלייאוף העליון, וצפוף מאוד במקומות 4-6. יחד עם זאת, נתניה נראית הכי טוב כרגע מבין כל המתמודדות על הפלייאוף, ובאופן משמעותי.
מכבי נתניה פוגשת את מכבי פ"ת המתאוששת. נכון שהיא הפסידה לבית"ר ירושלים במחזור הקודם אבל הניצחון על הפועל ירושלים במחזור שלפניו החזיר אותה לעניינים. היא רחוקה חמש נקודות מחוף מבטחים ובקצב צבירת הנקודות שלה זה המון. הקרנבל של בני לם פוגש את הקשיחות הקלינגרית, אחלה פתיחה לשבת.
3 צפייה בגלריה
בני לם
בני לם
בני לם. חתיכת קבוצה יש לו
(צילום: עוז מועלם)

יוסי אבוקסיס הצליח להעיר את בית"ר, הוא לבש צעיף של הקבוצה במשחק הקודם שהסתיים בניצחון והבהיר שמה שהיה - היה. עכשיו אוהדי בית"ר צריכים לעזור לו ולדחוף את הקבוצה שלהם לעבר הישארות. יש לבית"ר את הכלים לעשות את זה ובטח את המאמן הכי נכון למשימה. פתאום השחקנים נזכרו איך לכבוש שערים ואיך טדי נראה כשהם מנצחים. פתאום נכנס אוויר צח מהחלון ועם קצת מאמץ, זה יהיה אפשרי לסיים את עונת הסיוטים הזאת בשלום.
הבעיה הקטנה של בית"ר היא היריבה שלה, הפועל חדרה. מאמנים אוהבים את הקלישאה החבוטה "קבוצה שעושה צרות לכל אחת", אבל אצל חדרה זה באמת נכון. על אף שהיא שידרה סוג של ויתור על העונה כשמכרה את גוסטבו מרמנטיני, ועל אף ההפסד לנוף הגליל במחזור הקודם - עדיין מדובר במשוכה לא קלה, עוד קלישאה חבוטה אך נכונה במקרה של חדרה.
3 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס. בית"ר מתעוררת
(צילום: עוז מועלם)

הפועל ירושלים דבקה בזיו אריה, אין מה לדבר בכלל על שינוי בעמדת המאמן למרות מצבה הקשה של הקבוצה (נקודה מ-15 האחרונות). גם הרכש בחלון החורפי לא תורם בינתיים. לפעמים היא נראית כמו קבוצה מאומנת לעילא כמו נגד מכבי חיפה, ולפעמים כמו יורדת בטוחה (בהפסד לנתניה). מי את הפועל ירושלים? עד סוף העונה לא נדע. רק נקווה שהיא תהיה בליגת העל בעונה הבאה כדי לדעת, ועם זיו אריה על הקווים.
היריבה שלה בשבת היא אשדוד, קבוצה שגדולה על הפלייאוף התחתון ורחוקה מהעליון. הקבוצה של רן בן שמעון לא מזכירה בכלל את זו של העונה שעברה, ועבור הפועל ירושלים זאת הזדמנות סוף סוף לנצח, כי העניינים באשדוד קצת רדומים העונה.