אחרי 34 מחזורים ועם מאזן של של 20 ניצחונות ו־14 הפסדים, מכבי תל אביב הציבה את עצמה במקום ה-7 בטבלת היורוליג וזכתה בכרטיס לשלב הפלייאין, כשהיא עם יתרון הביתיות בצמד המשחקים. בקרב על הפלייאוף הצהובים יפגשו את באסקוניה הבאסקית, הידועה בקהל האנטישמי שלה.
אחרי עונה קשה במיוחד ללא בית, ללא קהל ולמעשה תוך כדי שנת מלחמה, מכבי ת"א הצליחה להעלות קצת את החיוך בימי חמישי מול הטלוויזיה לאחר עונה מוצלחת במיוחד. היא שמרה על מאזנה מאשתקד וביססה את מעמדה כאחת הקבוצות החזקות באירופה.
1 צפייה בגלריה
מאמן באסקוניה דושקו איבנוביץ'
מאמן באסקוניה דושקו איבנוביץ'
מאמן באסקוניה דושקו איבנוביץ'
(EPA/JUANJO MARTIN)
נכון, לעיתים (רבות, אפילו מדי) מכבי התעצלה בהגנה, נגיד זאת בעדינות. אולם, הציגה לראווה ארסנל התקפי ומשחק קבוצתי שלא נראה בהיכל הצהוב, בעצם אין היכל צהוב, אז במדים הצהובים, כבר הרבה מאוד זמן. שטף התקפי מלווה במלחמה חסרת פשרות של שחקני האנרגיה: ג'ון די, בונזי וניבו. בולדווין מראה את היכולות ההתקפיות המגוונות שלו ויכול לעשות סל מכל נקודה על הפרקט, כשבלאט מציג ביטחון ויכולות שלא ראינו מישראלי במכבי כבר הרבה מאוד זמן.
בסיבוב הראשון פגשו חניכיו של קטש את השחקנים של דושקו איבונוביץ', שחוזר לבאסקוניה בפעם המי יודע כמה כחלק מהמחזור ה-15 של היורוליג. מכבי הצליחה לצאת עם ידה על העליונה, בעיקר בשל משחק נהדר של ג'וש ניבו ורומן סורקין. בולדווין ובראון הציגו ערב רע להפליא, אבל בשל משחק הגבוהים הנהדר שלה והעובדה שמרקוס הווארד לא הופיע לחצי השני (הרבה להחטיא) והעובדה ששלטה בצורה דומיננטית בריבאונד בשני צידי המגרש, מכבי מצאה את הדרך לנצח.
אולם, בפעם השנייה שנפגשו השתיים הייתה כחלק מהמחזור ה־25. מכבי הייתה בתקופה לא טובה ששום דבר לא הלך לה ודווקא לעניי הקהל האנטישמי של באסקוניה, מכבי לא מצאה את הדרך לנצח. זאת ועוד בשל הצמד הווארד את מונקה, בהם ניגע בעוד רגע. חרף עוד ערב נהדר של בולדווין, שאר השחקנים התקשו להופיע. בדגש על מספר 4 בצהוב. אולם הם הגיעו למספרים שלהם, אבל זייפו רבות בהגנה. למעשה, המשחק עצמו היה חד צדדי לאורך כל אורכו בו באסקוניה שלטה ביד רמה ואף הגיע לפער של פלוס 18, 3 דקות לתום המשחק. באותו משחק, ניכר היה לראות שמכבי איפשרה לבאסקוניה יותר מדי שלשות חופשיות. כשמולך יש לך את הקלע המוביל העונה במפעל שקולע הכי הרבה שלשות, אין אפשרות לאפשר לו להרים זריקה מתי שרק יחפוץ.
מרקוס הווארד מציג העונה מספרים משוגעים שגורמים לכל אוהד כדורסל לשאול את עצמו מדוע הוא באירופה ולא ב־NBA. הוא מתקשה להחטיא העונה וקולע כמעט 20 נקודות למשחק ו־3.7 שלשות כל ערב ב־40%. אבל זה לא כל הסיפור, למפגש הקרוב עם הצהובים הוא מגיע לאחר שני משחקי שיא של מעל 30 נקודות בכמעט 50% מהשלוש. נשאלת השאלה, האם נגמר הגז מבחינתו ודווקא נגד מכבי הוא יירגע, או שהוא ייתן הופעה משוגעת נוספת? תשובות מבטיח שיתקבלו בשלישי.
בנוסף, לדושקו איבנוביץ' יש קלף מיוחד בשרוול והוא בעמדת הגבוה (למרות שהוא רק 1.96 ס"מ. צ'ימה מונקה, שכיכב בעברו בליגת האלופות ובעונה שעברה התקשה להרשים במדי מונאקו, מספק העונה מספרים מרשימים ונחשב למועמד לאחת מחמישיות העונה. מונקה, אשר ידוע ביכולות האתלטיות שלו ומלחמה ללא פשרות על הכדור, יכול לקלוע מרחוק ובעיקר להרעיד את הטבעת. הוא נחשב לשחקן מאוד יציב, ונדירות הפעמים בהן קלע מתחת לדו ספרתי. למרות שהוא אינו גבוה, הוא יכול לשחק ב־2 עמדות הפנים, ואם מכבי לא תשים לב היא תיקלע צרות צרורות בצבע.
יתרה מכך, מאט קוסטלו שהוזכר כמעומד למכבי בקיץ החולף מספק מספרים טובים וגם הפורווד המבטיח טאדס סדיקסקיז (שיהיו בריאים כל הליטאים עם השמות האלו) אשר בולט ביכולות שלו לקלוע בצבע ולקטוף ריבאונדים. וכמובן שאי אפשר לשכוח את מלך האסיסטים של המפעל, שקבע שיא עונתי של 20 אסיסטים – קוד מקאנטייר – שהוא מנהל משחק ברמה גבוהה מאוד, ויכול להוביל למצבי קליעה טובים עבור הווארד ושאר הגבוהים.
אבל מה הקאץ'? זה כל מה שיש לבאסקוניה להציע. שאר שחקניה די אפרוריים וחלשים וחוץ מהם אין לבאסקוניה עוד ייחוד. היא תגיע להיכל שכולל 18 אלף מושבים בבלגרד (עם יותר מדי מושבים ריקים) כשהיא בתקופה טובה מאוד מבחינתה עם 2 ניצחונות (כולל אחד על ריאל).
מכבי, שגם היא נמצאת בתקופה טובה מאוד, מגיעה למשחק של עונה כשהיא לא רוצה לפגוש את אנאדולו (כנראה) בקרב על המקום ה-8 ולפגוש את ריאל מדריד בסדרת הפלייאוף. כדי שמכבי תצליח בצורה לא צורה, דרכים לא דרכים להשתחל לפיינל פור, הסיכוי הכי טוב שלה הוא לפגוש את עתמאן בפלייאוף.
איך ננצח את באסקוניה? יש לזה מונח בכדורסל ושמו "הגנה". מכבי תצטרך לתת לקליבלנד לאמלל את הווארד ולקוות ליום קליעה רע מבחינתו, לסגור טוב לריבאונד בצבע ובעיקר להכתיב את קצב המשחק. אם באסקוניה תשחק כפי שהיא רוצה, יהיה למכבי קשה מאוד לנצח אותה. יתרה מכך, מכבי תזדקק לבראון עתיר הניסיון על מנת להגשים לבולדווין חלום ולהכריע את הדיון שלו עם קנדריק נאן על הפרקט. בסיבוב השני, בראון השכיח את יכולתו מאשתקד ובעיקר מציג עצלות הגנתית ושאננות התקפית. למכבי יש נשק קטן על באסקוניה והוא הניסיון שלה. מכבי יכולה וצריכה לנצח, אולם קשה לי לראות את זה קורה בדרך שהיא לא הגנה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.