נבחרת ישראל בטריאתלון לא הורשתה להשתתף מחר (שבת) בתחרות גביע אסיה הנערכת בירדן. לפני כשלושה שבועות נמחקו הספורטאים הישראלים מרשימת המשתתפים, ולמרות מאמצים אינטנסיביים לשנות את ההחלטה - נשארו לבסוף בישראל ולא יצאו לתחרות המתקיימת בעקבה. לטענת הנבחרת, הסיבה לכך היא היותם ישראלים.
"היינו אמורים לצאת שישה ספורטאים - חמישה גברים ואישה אחת - לתחרות בעקבה. מדובר במרחק אולימפי ותחרות שמגיעים אליה מכל המדינות בעולם", מספר חבר המשלחת, אודי אלחנתי (21). "כשראינו שאנחנו לא ברשימה, האיגוד הישראלי יצר קשר עם משרד הספורט ומשרד החוץ. אמרו לנו שיבדקו, ובסוף אמרו שנתחיל להתכונן לתחרות אחרת. היום הודיעו לנו סופית שאנחנו לא יכולים לנסוע".
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בטריאתלון
נבחרת ישראל בטריאתלון
""היינו אמורים לצאת שישה ספורטאים". נבחרת הטריאתלון
(צילום: הראל זילברמן)
חבר אחר בנבחרת, איתמר לבנון (21), כבר נמצא בירדן מאחר שהתאמן בארץ עם שני חבריו מאוסטריה ולא רצה לתת להם לעבור את הגבול לבד. כשהגיעו לירדן, גילה לבנון שבעוד חבריו רשומים לתחרות - הוא לא. "הסיפור עבר אפילו למשרד הספורט הירדני", הוא מספר בשיחה מהמלון, לפני שישוב לישראל. "אפשר להגיע בנפרד ולהירשם במקום אם ה-START LIST לא מלא, ואפשר שיהיו 70 משתתפים. אמרו לי שם: 'מי שיכול לרשום אותך זה רק האיגוד'. אמרתי להם: 'אמרתם לאיגוד שאי אפשר שנירשם'. רציתי לנסות את אופציית הרישום במקום משום שלא רציתי לשלול את האופציה להתחרות. זאת תחרות חשובה, משהו שיכול להשפיע על הניקוד לאולימפיאדה. חשבתי שלדבר פנים מול פנים יעזור".
מפה, לדבריו של לבנון, האירועים החלו להתגלגל בצורה לא ספורטיבית. "המארגנים לקחו אותי לצד, ואמרו לי שהיה הרבה דיבור סביב הנושא ושאני מודע לסיפור ולא יכול להתחרות. אמרתי שזה לא הוגן ולא מקדם את הערכים של הספורט. אחד המארגנים לי שזה מה שיש וככה זה נגמר".
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בטריאתלון
נבחרת ישראל בטריאתלון
ישארו בבית. נבחרת הטריאתלון
(צילום: הראל זילברמן)
אורי זילברמן, מאמן הנבחרת, מתאר את השתלשלות האירועים מרגע שהתברר שהספורטאים הישראלים הוסרו מרשימת המשתתפים. תחילה, נוצר קשר עם משרד הספורט ומשרד החוץ. "שני המשרדים עשו מאמצים יפים", הוא אומר. "מי שמבאס כאן הם הירדנים ואיגוד הטריאתלון העולמי".
לדברי זילברמן, בישראל פנו בעניין לאיגוד הטריאתלון הבינלאומי, אך הדבר לא עזר, גם בשיחה שקיים יו"ר האיגוד הבינלאומי עם יו"ר האיגוד הישראלי. "נאמר שהירדנים לא מוכנים לאבטח את הספורטאים הישראלים", טוען זילברמן. "שהייה של הספורטאים מישראל היא משהו מסוכן, לדבריהם, ואין לירדן תקציב לאבטחה הזו. הוא ביקש שנימחק. אולי זאת הייתה הטעות. היינו צריכים להסביר שאנחנו לא מוכנים להימחק. אבל מצד שני, לא רצינו להסתכסך עם האיגוד העולמי".
3 צפייה בגלריה
המאמן אורי זילברמן נבחרת ישראל בטריאתלון
המאמן אורי זילברמן נבחרת ישראל בטריאתלון
"מי שמבאס כאן הם הירדנים ואיגוד הטריאתלון העולמי". זילברמן והנבחרת
(צילום: הראל זילברמן)
המאמן מספר כי משרד החוץ ומשרד הספורט ניסו לעזור בשבועות האחרונים, וכי משרד הספורט אף שלח מכתב בנושא לנשיאת האיגוד העולמי. "לא קיבלתי תשובה עד היום, אז אני מבין שלא הצליחו", הוא אומר. "המשרדים לא אהבו את מה שקרה משום שזה תקדים מסוכן, גם לענפי ספורט אחרים. מדינה כמו ירדן שאומרת 'לא מתאים לנו שהישראלים יהיו'. הסיבה שמגיעים לתחרות בירדן ספורטאים מ-26 מדינות מכל העולם היא הניקוד העולמי. הוא מאוד אטרקטיבי. אנחנו רוצים להיות כמו כל העולם. זאת תחרות שהייתה משמעותית בשבילנו".