ב-2010, לרגל מינויו לסגן נשיא ברצלונה, ג'ורדי מסטרה הלך לבקר במחנה האימונים של קבוצת הנשים. הוא סיפר שהשחקניות והמאמן היו בהלם לראותו, ולא הבינו מה להן ולאיש במעמד כזה במועדון. מסטרה הבין שדרוש שינוי בקבוצה, שנכון לאותו זמן, לא הייתה מקצוענית ב-100%.
עם 8 אליפויות, 9 גביעים ו-2 תארי ליגת האלופות לאחר מכן, כולל מאזן בלתי נתפס של 147 ניצחונות, 3 תוצאות תיקו ו-7 הפסדים בשלוש העונות האחרונות, לצד שיאי קהל במשחקיה שנשברים כל שנה, ניתן לומר בביטחון שחל שינוי חיובי בקבוצה.

1 צפייה בגלריה
ברצלונה גמר ליגת האלופות נשים
ברצלונה גמר ליגת האלופות נשים
ברצלונה
(צילום: REUTERS/Yves Herman)

אז איך זה קרה? כפי שנכתב, מסטרה הציב לעצמו מטרה להרים ולשפר את הקבוצה, והוא העלה את תקציבה ושינה את מודל הניהול שלה, שיהיה דומה יותר לזה של הגברים. והשינויים אכן הניבו פרי, עם אליפויות בין 2012 ל-2015. אך כיאה למותג-על כברצלונה, מסטרה רצה יותר. הוא הבין שעליו למקצע יותר את הקבוצה, ולשם כך יש למנות מנהל מקצועי לקבוצה.
האיש הנבחר לתפקיד היה מרקל זוביזרטה, הבן של, שניסה גם הוא להיות שוער כמו אביו אנדוני, אך ויתר כשהבין שעתידו בתחום הוא מחוץ למגרש, הוציא תואר שני בניהול ספורט ועבד במספר חברות שונות העוסקות בתחום, עד שקיבל את המנדט ממסטרה בקיץ 2015. אמנם בשנותיו הראשונות בקבוצה היא לא זכתה בתארים, אך הן היו חשובות כי בהן הוחתמו כוכבות שיקחו את הקבוצה לפסגה, לצד כשרונות מבית כמו אייטנה בונמאטי, מאפי לאון, קיירה המראווי, סלמה פראייואלו, אלכסיה פוטייאס ועוד.
בכל עונה תוצאות הקבוצה השתפרו, וכשב-18/19 הקבוצה סיימה במקום ה2 והגיעה עד גמר האלופות עם 2 הפסדים בלבד בכל העונה, מסטרה ומרקל הבינו שהם בדרך הנכונה. ואחרי עונה טובה שנקטעה בשל הקורונה, ב-20/21 המכונה שבנו מסטרה ומרקל, תחת ניצוחו של המאמן הנהדר לואיס קורטס, התפוצצה ובגדול, עם טרבל היסטורי, הראשון של קבוצת נשים ספרדית. היכולת הנהדרת נמשכה עם עונה כמעט מושלמת לאחר מכן למרות הפסד בגמר באלופות, ועוד טרבל בעונה שעברה.
גם ברמה הבינלאומית, השחקניות שמרקל ומסטרה בחרו בקפידה מככבות, כש-6 מתוך 11 שחקניות ההרכב של אלופת העולם הטרייה ספרד מברצלונה. ספרד אלופת עולם כשרוב ההרכב הוא מהטרבילסטית ההיסטורית ברצלונה? אכן, כבר היינו בסרט הזה, וברצלונה וספרד הנוכחיות מזכירות את ספרד וברצלונה גברים של 2010.
גם העונה נראה שהקבוצה בדרך לזכייה בכל התארים, אך בסוף העונה מרקל והמאמן ג'ונתן גיראלדז יעזבו לטובת הנבחרת, וביחד איתם הרבה מהסגל. האם זה סופה של האימפריה? רק הזמן, ומסטרה, יגידו לנו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.