שער השוויון 1:1 שספגה נבחרת אנגליה מפולין בתוספת הזמן של משחק החוץ במוקדמות מונדיאל 2022 לא אמור לעצור את השחקנים של גארת' סאות'גייט בדרכם לטורניר הגמר. לא מעט ביקורות הועברו על המנג'ר בעקבות החלטתו לא לבצע חילופים במחצית השנייה, אבל סגנית אלופת אירופה עדיין מוליכה בבטחה את טבלת בית 9, אחרי שניצחה 1:2 את הפולנים משחק הראשון.
לאנגלים נשארו משחקים קלים מול אנדורה וסן מרינו ומפגשים ביתיים מול יריבות חזקות יותר כמו הונגריה ואלבניה, כך שהמקום הראשון עדיין תלוי בהם בצורה מוחלטת. יותר מכך, בנבחרת, וגם בטוטנהאם, יכולים להיות מרוצים מהכושר הנפלא שמפגין הארי קיין.
5 צפייה בגלריה
הארי קיין
הארי קיין
ממשיך להוליך את אנגליה להצלחות. הארי קיין
(צילום: רויטרס)
שער היתרון שכבש חלוצה של טוטנהאם בבעיטה מרחוק המשיך את התנופה בה הוא נמצא. נראה שההחלטה להישאר בקבוצתו ולא לעבור למנצ'סטר סיטי רק היטיבה עמו, מכיוון שהרגשת השלווה הפנימית בה הוא נמצא מתבטאת היטב במגרש.
טוטנהאם מוליכה את טבלת הפרמייר-ליג אחרי שלושה מחזורים עם מלוא 9 הנקודות. הדבר לא מעיד על כלום לקראת ההמשך בשלב מוקדם כל כך של העונה ובכל זאת, ההתחלה של המנג'ר החדש נונו אשפיריטו סנטו מצוינת והתחושה החיובית רק מעלה את הציפיות לקראת משחק החוץ בשבת (14:45) מול קריסטל פאלאס.
5 צפייה בגלריה
הארי קיין
הארי קיין
בטוטנהאם מרוצים שקיין נשאר. הארי קיין
(צילום: gettyimages)
הפרשן וחלוץ העבר איאן רייט טען שקיין יתחרט על החלטתו להישאר בטוטנהאם אם לא יזכה איתה בתארים, אבל עד כה זה ממש לא נראה כך. השחקן בן ה-28, שסיים את העונה שעברה עם 33 שערים בכל המסגרות, כבש פעמיים בניצחון 0:3 על פאסוס דה פריירה בליגה האזורית ואחר כך, במדי הנבחרת, ניכר בו שהוא ממשיך ליהנות מכדורגל.
"זה מה ששחקנים גדולים עושים", נכתב על השער של קיין בפולין ב"דיילי מייל". לפני כן הוא הספיק להבקיע שער אחד גם בניצחון 0:4 על הונגריה ואחד ב-0:4 על אנדורה. בכך הוא הגיע ל-41 כיבושים במדים הלאומיים והמשיך את הקיץ הנפלא בו הבקיע ארבעה שערים ביורו 2020 (כולל שער ניצחון על דנמרק בחצי הגמר) כשנבחרת שלושת האריות הגיעה עד הגמר והפסידה רק בפנדלים לאיטליה.
5 צפייה בגלריה
הארי קיין
הארי קיין
41 שערים במדי הנבחרת. הארי קיין
(צילום: רויטרס)
פפ גווארדיולה אישר במסיבת עיתונאים שמנצ'סטר סיטי ניסתה לרכוש את קיין, ועל פי הדיווחים השחקן החליט לא להתעמת עם טוטנהאם אחרי שהיא דרשה עבורו 150 מיליון ליש"ט. סאותג'ייט טוען שקיין כלל לא מתחרט על ההחלטה: "לא רואים עליו שום דבר באימונים".
כשקיין עצמו נשאל על כך הוא הגיב: "זה ביני לבין המועדון. "כשאתה יודע את האמת ואת כל מה שקורה אז המצפון שלך נקי. היו לי הרבה עליות וירידות, אבל אנשים יודעים שאני מקצוען ומקדיש את עצמי לכדורגל. היה סביבי הרבה רעש, אבל הייתי רגוע. המטרה שלי היא לזכות עם טוטנהאם בתארים והעונה זה לא שונה. התחלנו את העונה בצורה מבריקה, יש לנו מנג'ר חדש ונעשה את הכל כדי לנצח כמה שיותר משחקים. לאנשים יש כל מיני דעות, אבל אני מצפה לעונה גדולה".
5 צפייה בגלריה
הארי קיין וג'ק גריליש
הארי קיין וג'ק גריליש
הארי קיין וגארת' סאות'גייט
(צילום: רויטרס)
אחרי שהגיע ל-41 שערים במדי נבחרת אנגליה רחוק כעת קיין 12 בלבד מהשיאן וויין רוני, שסיים את הקריירה הבינלאומית עם 53 כיבושים. "אני מצפה שהארי ישבור את השיא", הגיב מנג'ר דרבי קאונטי כיום. "הוא שחקן נהדר, יש לו הרבה זמן לעשות את זה ואני אהיה הראשון שאברך אותו. שיאים הם דבר נפלא, אבל הם נוצרו כדי שישברו אותם ולקיין מגיע כל הקרדיט".
גם כוכבי עבר אחרים כמו גארי ליניקר ואלן שירר בירכו את קיין ברשתות החברתיות. נכון לעכשיו הוא מדורג חמישי בטבלת הכובשים בכל הזמנים במדי הנבחרת אחרי שחלף על פי מייקל אואן (40). בובי צ'רלטון (49 שערים) מדורג שני, ליניקר (48) שלישי וג'ימי גריבס (44) רביעי.
5 צפייה בגלריה
וויין רוני
וויין רוני
"אברך את קיין אם ישבור את השיא שלי". וויין רוני
(צילום: גטי אימג'ס)
קיין לא שיחק אמנם בניצחון של טוטנהאם 0:1 על מנצ'סטר סיטי במחזור הפתיחה, אבל חזר בניצחונות 0:1 על וולבס ו-ווטפורד ויעמוד לרשותו של אשפיריטו סנטו בשבת. "מה שחשוב זה שהארי נשאר אצלנו", הגיב המנג'ר הפורטוגלי. "הוא אחד השחקנים הטובים בכולם ואנחנו ברי מזל שיש לנו אותו".