ההילולה

ההפסד שהטריף את המדינה
"אמבאפה ניגש לשחקני מכבי חיפה בסיום ואמר להם 'וואו, זה היה חתיכת משחק'. אנשי סן־ז'רמן, התקשורת העולמית, כולם עם מחמאות, גם על שרי, חזיזה, בטח לקשרים אבו־פאני ונטע לביא, ולברק בכר... זה היה חתיכת אירוע עבור הספורט הישראלי", כך התפרק לחתיכות שדר החצר יגאל גולדשטיין, 24 שעות אחרי ההפסד 3:1, שהותיר את המארחת עם אפס נקודות משני משחקים.
הוא כמובן לא היה לבד. להקת העידוד שנקראת אצלנו "תקשורת" הקדישה למנוצחים פסטיבל שירי הלל, וחלק מהגיבורים זכו לשירה אישית (הכל אמיתי): "ניימאר כעס שחזיזה הוציא לו כדור מהרגל"... "אצילי גנב כדור לדונארומה"... "גולדברג עצר את אמבאפה"... "לביא חילץ כדור ממסי"... "אבו־פאני שיגע את וראטי"... אשכרה בית משוגעים.
6 צפייה בגלריה
מרקו וראטי חומק מנטע לביא
מרקו וראטי חומק מנטע לביא
מרקו וראטי."אבו פאני שיגע אותו"
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
(איור: אופיר בגון)
ברמה הקבוצתית הפגיזו האתרים כותרות כמו: "תצוגת ענק"... "הופעה הירואית"... "אחת המחציות הגדולות אי פעם של קבוצה ישראלית"... "30 דקות בגן עדן"... של שוטים. פעם, אחרי שנבחרת ישראל תחת לואיס פרננדז פיגרה 2:0 בהפסקה מול קרואטיה והצליחה לצמק ל־2:1 לקראת הסיום, המאמן הצרפתי אמר: "במחצית השנייה ניצחנו". היום אפשר לחלק את המשחק לחתיכות יותר קטנות, ואפילו לנצח בשליש.
"העולם התלהב מאבו־פאני ומשרי", בישרו יודעי דבר בלתי מזדהים. "חזיזה ולביא עושים את סיבוב הפרידה בישראל", הודיע שדר מקורב להנהלה. "קבוצות מדרג בינוני ומעלה באירופה כבר סימנו את בכר", דיווח גורם המחובר ליבשת. בהחלט ייתכן, דודו דהאן הרי סידר קבוצה אפילו לגיא לוזון, אבל זה הזמן לרדת מהאולימפוס ולהיזכר בשריף טירספול.
6 צפייה בגלריה
ניימאר שחקן פריז סן ז'רמן
ניימאר שחקן פריז סן ז'רמן
ניימאר. טראומה מחזיזה
(צילום: EPA)
בדיוק אותו מחזור של שלב הבתים בצ'מפיונס, אשתקד. אלופת מולדובה הצנועה (הרבה יותר ממכבי חיפה), שניצחה במחזור הפתיחה 0:2 את שחטאר דונייצק, התארחה אצל ריאל מדריד וניצחה 1:2 את סוללת הכוכבים שתדיח בהמשך את מסי־ניימאר־אמבאפה ושות', בדרך לזכייה בגביע. לא 30 דקות בגן עדן, אלא 90.
איפה הם היום? יאסור יקשיבאייב שכבש את שער היתרון משחק במדי נבנאהור נמנגאן מהליגה האוזבקית. הלוקסמבורגי סבסטיאן טיל, שהכניע את קורטואה בבעיטה אדירה מחוץ לרחבה - שחקן מחליף בהאנזה רוסטוק מתחתית הבונדסליגה הגרמנית השנייה. והמאמן שעשה בית־ספר לקרלו אנצ'לוטי? קוראים לו יורי ורנידוב, אוקראיני בן 56, שמאמן בקריבאס מתחתית הליגה בארצו. חמישה חודשים לאחר רגע השיא בברנבאו, ורנידוב גם הצטרף לכוחות הלוחמים נגד הפולשים הרוסים. מכיוון שבכר חמק משירות צבאי מלא, נקווה שצה"ל יסתדר בלעדיו.

המביכים

מזרחי וזהבי מלקקים לברקוביץ'
ליאור ברקוביץ' הוא בחור חביב שהקריירה שלו כחלוץ לא צברה תאוצה. בנוער של הפועל חיפה לא כבש מעולם, גם לא בעונת 2019/20 כשעבר להפועל רעננה מליגת העל, או בשתי העונות בהפועל פ"ת מהלאומית. והנה לפני שבוע בדיוק רעדו אמות הסיפים: בגיל 24 וחצי הבקיע החלוץ שער ראשון בקריירת הבוגרים!
6 צפייה בגלריה
ליאור ברקוביץ' בזמן משחק
ליאור ברקוביץ' בזמן משחק
ליאור ברקוביץ'. שער בכורה בגיל 24 וחצי
(צילום: עוז מועלם)
זה היה גול חסר משמעות, עשר דקות לסיום, 0:3 על א.ס אשדוד מטעות בהגנה. אחריו פ"ת עשתה 0:4. אבל איזו חגיגה באולפן בו ישבו החבר של אבא, אלון מזרחי, ומלחך פנכתו רז זהבי. "רגע מרגש מבחינת השחקן הצעיר והמוכשר הזה, שבכל פעם שהוא נכנס הוא משנה", התלהב זהבי. "אני רואה את כל משחקי הפועל פ"ת מתחילת העונה, הוא אחד מהמצטיינים. זה פשוט ביצוע אדיר, זה ביצוע אדיר!"... ואז באה דרישה מהמאמן: "טסלפפה, תן לו לשחק!" מזרחי הצטרף: "הוא חייב לתת לברקוביץ' לפתוח". זהבי שב וחיזק את מזרחי: "ברקוביץ', אחד מהטובים בפתיחת העונה. איך אלון אומר, ברקוביץ' צריך לפתוח". מזרחי: "כל פעם שהוא נכנס הוא עושה משהו. או פנדל, או בישול, או כובש כמו עכשיו". זהבי: "עובד יפה, מבשל, כובש".
סליחה? זה היה הגול הראשון שלו, בשני משחקי הליגה הקודמים בהם שותף העונה הוא לא כבש, לא בישל ולא הביא שינוי. בעונה שעברה שותף בתשעה משחקים ואגר שני בישולים. והפנדל? ובכן, כשפ"ת כבר הוליכה 0:1 מול בני־ריינה, הוכשל ברקוביץ' ברחבה, ניגש לבעוט בעצמו, וגילגל דרדל'ה לידי השוער. אם אבא'לה רוצה באמת לעזור לו, הוא חייב לקרוא לשני החנפנים שמתחרים ביניהם מי ילקק לו יותר, ולומר להם: "חלאס, אתם מגחיכים לי את הילד".

השערורייה

ברדק בטורניר הטניס בת"א
הרבה זמן חיכו פה לטורניר טניס בסבב הבכיר, וכגודל הציפייה - עוצמת הברדק. לשיא החוצפה הגיעו המארגנים בשישי האחרון, כשהודיעו לאנשים שרכשו כרטיסים ליום שלישי 27 בספטמבר בשעה 12.00, כי "כפי שהוגדר במסיבות העיתונאים ובהודעה לציבור ולתקשורת, לא יתקיימו משחקים עם קהל בימי שבת וחג, והמשחק יחל בשעה 20.30". תיעוד להודעות כאלה לא נמצא, ולעזאזל מה שכתוב על הכרטיס.
6 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'. יחלל את ראש השנה?
(צילום: gettyimages)
לאלה ששילמו הוצע החזר כספי. כלומר קודם מוכרים, ואז נזכרים שאנחנו מדינת הלכה. כך נולד טורניר הטניס הראשון בהיסטוריה שבו המודחים הראשונים היו הצופים. רק זה חסר לנו, שנובאק ג'וקוביץ' יעשה דרכו לאולם בת"א, ואנשים יזרקו עליו אבנים ויצעקו "שאבעס!"
המחירים? בשמיים. כבר כשנפתחה המכירה לא היו כרטיסים בתעריף הזול ביותר (99 שקל), ב־199 נותרו בודדים, לשמינית הגמר הם נעים בין 409 ל־1,154, ולגמר תוכלו עדיין להשיג ב־1,619. שום הנחות לילדים או לאזרחים ותיקים. במץ שבצרפת נערך השבוע טורניר בסדר גודל זהה מבחינת הניקוד, עם מדורגים גבוהים לא פחות. שם ניתן להשיג כרטיס לסיבוב הראשון ב־15 יורו, המחירים לחצי הגמר ולגמר נעים בין 32 ל־55 יורו, ויש הנחות משמעותיות לפנסיונרים, סטודנטים וילדים עד גיל 12.
מאיגוד הטניס, שתפס טרמפ על הטורניר, נמסר: "האיגוד מעורב באלמנטים המקצועיים אל מול חברת ההפקה. כל הנושאים התפעוליים נקבעים על פי שיקול הדעת של מארגני הטורניר בלבד. פנינו למארגנים על מנת לקבל תשובות לפניות שהגיעו, והובטח לנו שהם יטפלו בכל פנייה".
מטעם חברת Watergen Tel Aviv open נמסר: "הנהלת הטורניר בחרה לכבד את מאות אלפי אוהדי הספורט שומרי השבת והחג ולא למכור כרטיסים במועדים אלו. הדבר התקבל בהערכה והבנה מלאה על ידי הנהלת ה־ATP. שמחנו לראות את ההתרגשות הגדולה סביב הטורניר שבאה לביטוי במכירת 6,000 כרטיסים בפחות מחצי שעה מרגע פתיחת המכירה, ולכן כמות הכרטיסים המוזלים אזלה. שיבוץ הכרטיסים ב־27.9 נמסר על ידי הנהלת הטורניר הבינלאומי, לאור המדיניות שלא עובדים בשבת/חג השעות שונו בהתאם".
לשאלה האם בראש השנה ישחקו ללא קהל, השיבו המארגנים: "בחג יתקיימו משחקים אליהם לא נמכרו כרטיסים". כלומר, המקורבים, הקוונים ומביאי הכדורים יחללו את קדושת החג, אבל בהתחשב בעובדה שהירקון נמצא מעבר לכביש, בתום המשחקים הם יוכלו לקיים את מצוות תשליך, ולהיפטר מכל חטאתם.

החזירות

מוזיאון יהודי לספורט ולמאכערים
גם בכפר המכביה החליטו לאסוף כסף בחג האסיף, וקוראים לציבור להגיע ל"מוזיאון הספורט היהודי". מחיר הכרטיס: 79 שקל, ולא רק שאין הנחות לגמלאים, סטודנטים וילדים, המארגנים מדגישים: "הביקור מתאים לילדים מגיל 8, מגיל שנתיים כל מבקר/ת חייב בכרטיס". ברור, צריך גם קופה קטנה.
6 צפייה בגלריה
זהבי
זהבי
ערן זהבי. חולק חדר עם בניון
(צילום: עוז מועלם)
כניסה למוזיאון ישראל בירושלים עולה 54 שקל, ילדים בחצי מחיר ופעמיים בשבוע בחינם. המחיר למוזיאון ארץ ישראל בת"א 52 (ילדים עד גיל 18 ללא תשלום). בספורט, סוחטים כסף מעוללים עם מוצצים. בתשובה לתלונות בפייסבוק, השיבו המארגנים כי "הביקור כולל פעילות מתנפחים וג'ימבורי לילדים". מה הקשר? אלא אם כן הביטוי "פעילות מתנפחים", מתייחס לעסקנים של מכבי.
האחראי לפרויקט המוזיאון הוא יו"ר מכבי ישראל יורם אייל, כך שסביר להניח שבין המוצגים לא יהיו שברי כלונסאות מגשר המכביה שקרס, וגם לא פסק הדין המקורי של בית המשפט, שהרשיע אותו בגרימת מותם של ארבעה אנשים בהתרשלות ובגרימת חבלה ברשלנות לגבי 69 איש. תמונות של המאושפזים לא יוצגו לאושפיזין במוזיאון.
בין הפריטים שכן תמצאו שם: הגלשן שעימו זכה גל פרידמן בזהב האולימפי, וחולצות נבחרת מקוריות של ערן זהבי ויוסי בניון - באותו חדר! בולטים בהיעדרם: סרט הקפטן הלאומי ששניהם השליכו בעצבים, וחולצת נבחרת של עומר אצילי.

מילה זו מילה

"התחלנו טוב את המשחק, בעיקר בדקות הראשונות, לאחר מכן ספגנו את השער והיה קשה לחזור"
מאמן א.ס אשדוד דוד רביבו מסכם את התבוסה 4:0 להפועל פ"ת. השער הראשון נכבש בדקה ה־4. כלומר בדקות 1, 2 ו־3 הם שיחקו טוב