שוהיי אוטאני, שחקנה של לוס אנג'לס דודג'רס, הוא אולי כוכב הבייסבול הגדול ביותר בעולם ואף כונה "ביית רות' היפני". הוא מחזיק בחוזה היקר ביותר אי פעם בספורט האמריקני (700 מיליון דולר ל-10 שנים) והפך לפנים של ה-MLB. עם זאת, האנגלית שלו היא לא הצד החזק ביותר שלו, ולכן הוא מעסיק מתורגמן בשם איפיי מיצוהארה, שמשמש - או לפחות שימש - כיד ימינו. היום (חמישי) דווח כי אותו מיצוהארה גנב סכום בגובה לא פחות מ-4.5 מיליון דולר מחשבונו של אוטאני.
על פי הדיווח, הסכום הועבר מחשבון הבנק של אוטאני לחשבון של סוכן הימורים. יש לציין שבקליפורניה, הימורים הם לא חוקיים, כך שזו עבירה נוספת שמיוחסת למיצוהארה, בנוסף לגניבה כמובן. המעשים מיד יוחסו למיצוהארה ואוטאני לא מואשם באף עבירה.
1 צפייה בגלריה
שחקן הבייסבול שוהיי אוטאני לצד המתורגמן שלו איפיי מיזוהארה
שחקן הבייסבול שוהיי אוטאני לצד המתורגמן שלו איפיי מיזוהארה
שוהיי אוטאני לצד איפיי מיצוהארה בימים טובים יותר
(Frederic J. Brown / AFP)
על פי לוס אנג'לס טיימס, סוכן ההימורים, אדם בשם מת'יו בוייר, קיבל את הכסף בסכומים של חצי מיליון דולר ונחקר במשטרה - אך לא הוגש נגדו כתב אישום.
גם את מיצוהארה הספיקו לחקור. "מן הסתם, אוטאני לא היה מרוצה מכל הסיפור הזה, אבל הוא אמר שהוא יעזור לי כדי שזה לא יקרה שוב", סיפר המתורגמן בחקירתו. "אני רוצה שכולם ידעו שאין לו שום קשר לסיפור הזה ולהימורים בכלל. לא ידעתי שמה שאני עושה לא חוקי. למדתי את הלקח שלי בדרך הקשה. לעולם לא אהמר שוב על תחרויות ספורט".
מ'ווסט הוליווד בנק', שם נמצא חשבונו של אוטאני, נמסר כי "אחרי בדיקה התברר כי שוהיי אוטאני היה קורבן לגניבת ענק ולכן העברנו את הטיפול בנושא לרשויות החוק".
הקשר בין מיצוהארה לאוטאני החל ב-2018, אז עוד שיחק בלוס אנג'לס איינג'לס. עד מהרה נוצר קשר טוב בין השניים וגם בין נשותיהם. מיצוהארה אף זכה לשבחים רבים, בעיקר ביפן, על אופן עבודתו עם אוטאני.