הצלחה גדולה לאליפות אופקים השנייה בהורדת ידיים לגברים ולנשים: יותר מ-120 מתחרים מכל רחבי הארץ השתתפו בטורניר, אשר נערך לקראת חג הפסח בהיכל הספורט ע"ש יוסי שושן ז"ל. את האירוע ארגנה מחלקת הספורט העירונית, בשיתוף עיריית אופקים ועמותת היד החזקה (העמותה הרשמית לקידום והפצת ספורט הורדת הידיים בישראל).
האליפות נערכה עפ"י משקלים, ולפי קטגוריות גיל (נוער ובוגרים). בגילי בוגרים (יד ימין), זכה דוד שירנסקי במדליית הזהב בקטגוריית משקל של מעל ל-100 ק"ג. אנטולי ברנוב זכה במקום הראשון בקטגוריית משקל עד 100 ק"ג, איבאן אנטונינקוב הניף את הגביע בתחרות עד 90 ק"ג, יוסף דיין זכה בבכורה עד 80 ק"ג וליאון צ'רניאבסקו רשם ניצחון בקטגוריית עד 70 ק"ג.
3 צפייה בגלריה
הורדת ידיים
הורדת ידיים
הורדת ידיים
(צילום: דוברות עיריית אופקים)
3 צפייה בגלריה
הורדת ידיים
הורדת ידיים
(צילום: דוברות עיריית אופקים)
3 צפייה בגלריה
הורדת ידיים
הורדת ידיים
(צילום: דוברות עיריית אופקים)
ביד שמאל, שב וזכה דוד שירנסקי בזהב בקטגוריית המשקל הגבוהה ביותר (מעל 90 ק"ג). בקטגוריית המשקל עד 90 ק"ג ניצח יאיר מור, ומעיין שטרנגס עשה זאת בקטגוריית המשקל של עד 75 ק"ג. בין הנשים, זכתה אופק שטורם במדליית הזהב בקטגוריית המשקל מעל ל-60 ק"ג גם ביד ימין וגם ביד שמאל - כשאחריה דורגו אילנה איטח ואניס פשניצה.
"אני שמח שהפכנו את האירוע למסורת, ושהטורניר נחל הצלחה גדולה אפילו יותר מאשר בשנה שעברה", אמר ראש עיריית אופקים, איציק דנינו. "ענף הורדת הידיים הוא אחד הענפים אשר מביאים כבוד רב לישראל בתחרויות בין לאומיות ואני גאה שאירחנו כאן באופקים תחרות ברמה גבוהה כמו זו. נמשיך לתת במה גם לספורטאים הפעילים בענפים השונים בפרט, וגם לספורט עממי. זהו כבוד גדול לעיר שהגיעו לכאן רשימה ארוכה של מדליסטים שגרמו לתושבים להירשם לאליפות או להגיע לעודד את המתחרים".
"אין ספק שמצאנו את הענף המתאים לפני חג פסח גם לשנים הבאות", הוסיפה מנהלת מחלקת הספורט בעיריית אופקים, אילנה איטח. "ענף הורדת הידיים משלב גם תחרותיות וגם כבוד הדדי ליריב, כמו בלחיצת יד, ומבוסס ברובו על טכניקה ולא רק על כוח. אני שמחה שהגיעו לתחרות משתתפים מכל הארץ, כולל מיישובים מרוחקים ולא רק מאופקים וסביבתה".
ענף הורדת הידיים פעיל בישראל משנת 1987. בספורט זה חברים ועוסקים אלפי אנשים, חלקם בצורה מקצוענית. זהו ספורט נטול אלימות, ממריץ, תחרותי ומהנה, בעל מגע פיזי מינימלי של לפיתת כפות הידיים ומחולק לפי קטגוריות משקל. עמותת "היד החזקה" היא עמותה רשומה לקידום והפצת ספורט הורדת הידיים בישראל, ומונה מאות ספורטאים פעילים. בין חבריה נמנים מספר אלופי עולם ישראלים לשעבר, אשר זכו בתחרויות בדרג הגבוה בעולם, וכן שופטים בין לאומיים בכירים.