אמנם סטף קרי הוכתר כ-MVP של סדרת הגמר ובצדק, אך מי שגרם לשינוי הוא דווקא השחקן הכי מושמץ של גולדן סטייט. דריימונד גרין הוא המפתח לאליפות רביעית בתוך שבע שנים.
בתום המשחק השלישי גרין עמד על אותו מספר נקודות ועבירות כולל (15). אנשים התחילו להגיד שהוא גמר את הסוס, שהוא כבר לא אותו שחקן שמנהל את המשחק, שהוא מתעסק רק בלהרביץ ולהקניט ולא עושה הגנה. קנדריק פרקינס, שחקן העבר ופרשן ESPN אמר: "נדמה שדריימונד מרוכז יותר במה שיגיד בפודקאסט שלו מאשר במשחק". במהלך המשחק הרביעי גרין כבר הגיע ליותר עבירות (17) מנקודות, וסטיב קר החליט לספסל אותו. ועדיין, השינוי התחיל שם. גרין סיים את המשחק הזה עם 8 אסיסטים, ולמרות שהניצחון היה רשום על שמו של קרי, דריימונד חזר לעצמו בסיום עם ניהול משחק טוב בסוף הרבע הרביעי.

1 צפייה בגלריה
דריימונד גרין
דריימונד גרין
דריימונד גרין
(צילום: AP)

במצב של 2:2 בסדרה, הווריורס חזרו הביתה והיו חייבים לנצח. סטף לא היה מספיק טוב עם 16 נקודות בלבד באחוזים רעים (0 מ-9 משלוש, בלי שלשה מדויקת בפלייאוף לראשונה בקריירה), אבל דריימונד התחיל להראות את הגרין שכולנו מכירים, עם 8 נקודות, 6 אסיסטים והגנה מצוינת. וברגע שגרין נכנס למשחק טוב, גולדן סטייט קיבלה ביטחון. וויגינס הראה אופי ויכולת של שחקן אולסטאר, קליי קלע 21 נקודות. אפשר היה לראות לאורך כל המשחק מי המנהיג האמיתי של הזהובים מסן פרנסיסקו. כל סל, כל מהלך הגנתי, כל השחקנים נושאים את עיניהם אל דריימונד. והוא השרה עליהם את הביטחון שהם היו צריכים. לראשונה בסדרת הגמר הזו גרין סיים עם פלוס-מינוס דו-ספרתי (11)
במשחק השישי זו הייתה גולדן סטייט שכולנו מכירים. קרי נתן תצוגת תכלית כמו שרק הוא יודע עם 6 מ-11 לשלוש ו-34 נקודות, וויגינס תרם 18 נקודות וגארי פייטון השני סיים עם הפלוס-מינוס הגבוה ביותר (18). אך מעל כולם, מי שחזר לעצמו היה גרין. הוא נלחם בהגנה, אימלל את שחקני בוסטון וניהל את ההתקפה ביד רמה. גולדן סטייט חזרה להיות שוטפת עם תנועת הכדור המפורסמת שלה. גרין סיים את המשחק עם 12 נקודות, 12 ריבאונדים, 8 אסיסטים (כמעט טריפל דאבל במשחק אליפות) והפלוס-מינוס השני בטיבו (16).
מי שנחשב הצלע השלישית בשלישייה הגדולה של הווריורס הוכיח שהוא מסמל את השם של המועדון בצורה הטובה ביותר. קרי וקליי אחראים על הצד היפה של השלשות, המשחק השוטף והכדורסל המלהיב, אך גרין הוא הלוחם הגדול ביותר של אחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה. דריימונד הוא האיש שמלכד סביבו את הטוב והרע. הוא הלוחם שאתה רוצה לצאת איתו למלחמה, ומהצד השני הוא השחקן שאתה שונא כשהוא נגדך. הוא ירביץ, יצבוט וייכנס מתחת לעור של הקבוצה היריבה, אך יעשה הכל כדי שהקבוצה שלו תנצח.
או כמו שאמר גרין לאחר ההנפה: "Welcome back to the Warriors invitational baby". בתרגום חופשי: ברוכים הבאים לאליפות גולדן סטייט הפתוחה".
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.