מארגני חצי מרתון בבייג'ינג חוקרים טענות לפיהן שלושה רצים אפריקאים אפשרו בכוונה להי ג'יה הסיני לנצח אתמול (ראשון) במירוץ. החקירה נפתחה לאחר שבחלק הסופי של הריצה האטו שלושת האפריקאים - רוברט קטלר ווילי מנאנגט מקניה ודג'נה היילו מאתיופיה - ולמעשה מאפשרים לרץ הסיני לעקוף אותם לזכות במקום הראשון (1.04.33 שעות), שנייה אחת לפני השלישייה. שניים מהם אפילו כיוונה את הי לעבר קו הסיום.
התקרית עוררה זעם בקרב חובבי האתלטיקה בסין. משתמשים רבים באתר המדיה החברתית Weibo פרסמו פוסטים על המירוץ, כבאחד מהם נכתב כי "זה ללא ספק התואר המביך ביותר בקריירה של הי ג'יה". בפוסט אחר הוסיפו כי "זה באמת דוחף את הספורטיביות לקרקע בבושה".
צפו באירוע החריג
העיתון "גלובל טיימס" הנשלט על ידי המדינה אמר כי הביצועים של הי עוררו "ספקנות שכן נראה ששלושת הרצים האפריקאים מאטים בכוונה כדי שהוא ישיג את הקצב". דובר בלשכת הספורט של בייג'ינג אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הם חוקרים את האירוע, והוסיף: "נודיע על התוצאות לציבור ברגע שהן יהיו זמינות".
מהתאחדות האתלטיקה הבין-לאומית נמסר: "אנחנו מודעים לצילומים שהסתובבו ברשת מחצי המרתון של בייג'ינג בסוף השבוע ומבינים שחקירה מתנהלת כעת על ידי הרשויות המקומיות הרלוונטיות. שלמות הספורט שלנו היא בראש סדר העדיפויות באתלטיקה העולמית".
הי, בן 25, זכה בזהב במרתון במשחקי אסיה ב-2023 בהאנגג'ואו והוא השיאן של ארצו בתחרות. אף אחד מהרצים לא הגיב על התקרית.