כשנה לאחר שרשם היסטוריה והפך לאלוף העולם עד גיל 20 בריצה ל-200 מ', השלים היום (ראשון) בלסינג אפריפה הישג נוסף עם מדליית זהב באליפות אירופה עד גיל 23, בפינלנד. זה קרה אחרי שסיים את מקצה הגמר בריצה ל-200 מ' בזמן של 20:67 שניות, מאית שנייה בלבד פחות מרפאל בוז'ו ההולנדי שסיים שני עם 20.68 שניות.
לפני שנה הצליח אפריפה להדהים את חובבי הספורט כשהפך לאתלט צמרת עם הזכייה באליפות העולם לנוער בקולומביה, כשהיה רק בן 18. אפריפה קבע אז תוצאה דמיונית של 19.96 שניות - שהפכו לשיא אליפות חדש, שיא ישראלי חדש, והפעם הרביעית בהיסטוריה שרץ מתחת לגיל 20 יורד מ-20 שניות (אחד מהם הוא יוסיין בולט). כעת הוא יכול להתהדר בזכייה בינלאומית יוקרתית נוספת.
6 צפייה בגלריה
בלסינג אפריפה על הפודיום
בלסינג אפריפה על הפודיום
הישג נהדר. אפריפה על הפודיום
(צילום: איגוד האתלטיקה )
6 צפייה בגלריה
בלסינג אפריפה ומאמנו יגאל בלון
בלסינג אפריפה ומאמנו יגאל בלון
ניצח במאית השנייה. אפריפה ומאמנו יגאל בלון
(צילום: איגוד האתלטיקה)
מוקדם יותר היום הבטיח הרץ הישראלי את מקומו בגמר לאחר שסיים את ריצת חצי הגמר בזמן של 21.14 שנ'. התוצאה לא שיקפה כמובן את הפוטנציאל של הישראלי משום שנעשתה ברוח נגדית אדירה של 3.2 מ'. זמנו של בלסינג היה רק השני בטיבו, אחרי בוז'ו שקבע 21.07 שנ' במקצה אחר. גם בריצה של בוז'ו הייתה רוח פנים עזה של 3.3 מ' לשניה.
עוד לפני, במסגרת המוקדמות, עשה פריפה בית-ספר ליריביו. הוא האט הרבה לפני הסיום וקבע את התוצאה הטובה ביותר בין כל המתחרים - 20.65 ש'. עליונותו לא הוטלה אפילו לשנייה אחת והוא היה מהיחידים ששמרו על קור רוח לאורך כל המקצה. זאת לאחר ששתי ההזנקות הראשונות נפסלו בגלל זינוק מהיר מדי. בחודש הבא ירוץ אפריפה באליפות העולם בבודפשט.
6 צפייה בגלריה
בלסינג אפריפה
בלסינג אפריפה
"התחיל את העונה עם פציעה שפגעה בהכנה העונתית שלו"
(צילום: איגוד האתלטיקה)
גל לוי, מנכ"ל איגוד האתלטיקה: "בלסינג התחיל את העונה עם פציעה שפגעה בהכנה העונתית שלו. לאט לאט הוא ויגאל השלימו פערים והוא עמד במטרה כמו ספורטאי מקצוען. עתידו עוד לפניו! זאת מדליה חשובה מאד להמשך. בעוד חודש נראה אותו מתמודד מול הספרינטרים הטובים בעולם על הבמה הגדולה בעולם- אליפות העולם בבודפשט. אנו באיגוד האתלטיקה, יחד עם אגודת מכבי ת"א, ובהובלת המאמן יגאל בלון נמשיך לסייע לבלסינג בכל מה שידרש שימשיך ללכת קדימה ולפתח קריירה של ספרינטר מהמובילים בעולם".

חלם להיות כדורגלן, להט על המסלול

סיפור חייו של אפריפה והפיכתו לכוכב אתלטיקה הם מתכון לסרט דוקו בנטפליקס. אפריפה נולד ב-2003 בת"א לזוג מהגרים מגאנה, פרינס וסינתיה (אחותו מרסי, הצעירה ממנו בשלוש שנים, גם כן אתלטית). בילדותו שאף להיות כדורגלן ואף התאמן במחלקות הצעירות של מכבי ת"א. העובדה שלא יכול היה לעמוד בנטל התשלומים גרמה לו לוותר על החלום להיות לאו מסי או כריסטיאנו רונאלדו. אף אחד, כולל הוא, לא ציפה שכעבור כמה שנים ידברו עליו בנשימה אחת ברשימת האצנים הטובים באירופה.
6 צפייה בגלריה
שער ידיעות אחרונות בלסינג אפריפה פברואר 2020
שער ידיעות אחרונות בלסינג אפריפה פברואר 2020
מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", פברואר 2020: מאבקו של אפריפה, אז בן 16, לקבל אזרחות ישראלית
(עוז מועלם)
הוא נאבק זמן רב כדי לקבל אזרחות ישראלית, מה שהיה מסובך לפי החוקים: ב-2010 קיבל יחד עם משפחתו מעמד של תושבי קבע, בעקבות החלטת ממשלה שלא לגרש ילדי עובדים זרים שנולדו בישראל ועומדים בקריטריונים מסוימים, והחזיק בתעודת זהות כחולה - אך לא היה יכול לייצג את המדינה.
באותם ימים הוא אמר ל"ידיעות אחרונות": "אני ישראלי, גדלתי כאן, החברים שלי מכאן ואני לא מכיר שום אפשרות אחרת. אני גם לא שונה בכלום מהחברים שלי שהם אזרחי הארץ. אני רוצה לייצג את ישראל ולהביא מדליות".
6 צפייה בגלריה
בלסינג אפריפה
בלסינג אפריפה
כישרון על. אפריפה
(צילום: נדב אבס)
האזרחות הוענקה לו לבסוף לפני שלוש שנים, בעזרת עו"ד תומר ורשה, על-ידי שר הפנים דאז אריה דרעי. "אני נרגש בצורה שקשה לתאר, אפילו לא הצלחתי לאכול מרוב התרגשות", סיפר בזמנו, לאחר שקיבל את האזרחות. יש לי ביטחון גדול יותר והרבה מוטיבציה להביא להישגים למדינת ישראל". הבטיח וקיים.
כניסתו לזירה הבינלאומית, כנער, הוכתרה בהצלחה רבה. כבר בתחרות הראשונה שלו, בריצת 100 מטר באליפות אירופה לנוער באסטוניה ב-2021, הוביל את הגמר, אך סיים במקום הרביעי ומחוץ לפודיום. עם זאת, היה ברור שמדובר בחומר גלם מדהים.
6 צפייה בגלריה
בלסינג אפריפה
בלסינג אפריפה
אפריפה לפני גיוסו לצה"ל
(צילום: שאול גולן)
בכל זאת, אפריפה הוא האדם המהיר ביותר בישראל כבר מגיל 16. לא רק אלוף ישראל לבוגרים הצעיר ביותר בהיסטוריה, אלא בשני מקצי הספרינט - בריצות ה-100 וה-200. בשנה שעברה הוכתר, כאמור, לאלוף העולם עד גיל 20 ואחרי אליפות אירופה הנוכחית יכול להתהדר בכך שהוא הרץ ל-200 מ' הטוב ביבשת עד גיל 23.