כדורגל מאז ומעולם היה ספורט ההמונים, או The world game כפי שהודבק לו הכינוי באנגלית. שם הולם במיוחד, לאור העובדה שזה משחק שמשוחק בכל אחת ממדינות העולם. ברובן הוא המשחק המוביל מושך הקהל העיקרי, במיעוטן, דוגמת ארצות הברית ואוסטרליה הוא תופס מקום משני אחרי הספורט הלאומי המקומי שנקרא Football. לכן הם קוראים לכדורגל Soccer, על מנת להבדיל בין שני המשחקים ולתת ל"כדורגל" המקומי את הכבוד הראוי לו.
שחקני כדורגל הם סלבריטאים הנערצים על ידי מאות מיליונים, אם לא מיליארדים של אנשים בכל הגילים ברחבי העולם. הם בעיקר מושא להערצה וחיקוי של ילדים המושפעים מכל תנועה של שחקנם הנערץ, חולמים להיות כמוהם ועושים כל מה שניתן על מנת להגשים את החלום הנכסף.
1 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
ניימאר
(צילום: האתר הרשמי של אל-אהלי)
כמובן שמה שמושך את הילדים האלו הוא אור הזרקורים, הפרסום והתהילה להם זוכים הכוכבים, לצד סכומי כסף בלתי נתפשים שהם מכניסים, הן מחוזי עתק בקבוצותיהן והן מחוזי חסות שמנים, שלא לדבר על התהילה ותחושת ההגשמה העצמית בזכייה בתארים, אם קבוצתיים ואם אישיים.
הכסף הגדול בענף המגלגל מאות מיליארדים בשנה תמיד הגיע בסופו של דבר לכיסם של הכוכבים הגדולים, בעיקר במילניום הנוכחי, אבל בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה מטרידה שהופכת את המשחק המלהיב והתחרותיות הטהורה שאפיינה אותו כל כך הרבה שנים לעוד מכרז פומבי ב־eBay, שבו קבוצות עם אמצעים כלכליים בלתי נדלים מציעים סכומי כסף מטורפים ובלתי נתפסים על מנת למשוך את הכוכבים הגדולים לשחק בליגות איזוטריות ובלתי מעניינות, כאלו שאפילו לא ידענו שקיימות עד לפני מספר שנים!
אני כמובן מתייחס לתופעת הכסף הגדול ב"ליגות הנפט", שאיכשהו מצליחות לנפנף עם חבילות הכסף לנגד עיניהם של שחקנים שעדיין יכולים לתרום לא מעט לליגות הטובות באירופה (ובשאר העולם), אבל בוחרים לחתום על חוזים של שמונה ואף תשע ספרות על מנת לרפד את כיסיהם השמנים גם ככה.
נותר לנו רק להתגעגע לימים שבהם שחקנים שיחקו בשביל חדוות המשחק, גרימת הנאה לצופים והסיפוק העצום מבישול או כיבוש שער, וכמובן טעם הניצחון עצמו. כמובן שכל הוויכוח הוא היפותטי כי אין באפשרותנו לדעת מה היה קורה אם גם לשחקנים כמו יוהן קרויף, פרנץ פושקש ומריו קמפס היו מציעים מאות מיליוני דולרים על מנת לשחק בחצי האי ערב, אבל בשורה התחתונה הכדורגל היה יותר טהור, נקי מרדיפת בצע ומקצועני במובן שהכוכב בחר במה שיקדם את הקריירה המקצועית שלו, ולא את יתרת חשבון הבנק שלו, בצורה הטובה ביותר!
אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.