הישג היסטורי לקבוצת האופניים המקצוענית הישראלית, ישראל פרמייר טק: הבריטי בן ה-21, ג'ו בלקמור, ניצח היום (א') בקטע השמיני והאחרון בטור רואנדה – מרוץ השלבים הגדול ביותר באפריקה – השלים זכייה במרוץ כולו והוביל את הקבוצה לניצחון ראשון אי פעם בתחרות הזו.
הקטע השמיני, 73 ק"מ ברחובות בירת רואנדה קיגאלי (יהיה חלק מאליפות העולם בשנה הבאה), היה עמוס בעליות משופעות קשות, "קירות", מה שהציב אתגר בפני הרוכב הבריטי שנכנס ליום הסיום ביתרון 11 שניות על המקום השני. היריבים אכן ניסו לתקוף אותו על הר קיגאלי, אבל בלקמור הגיב בהתקפת נגד אדירה ששיגרה אותו לניצחון – כאמור, גם בקטע וגם בטור כולו.

2 צפייה בגלריה
ג'ו בלקמור
ג'ו בלקמור
ניצחון היסטורי. ג'ו בלקמור
(צילום: ישראל פרמייר טק)
2 צפייה בגלריה
ג'ו בלקמור
ג'ו בלקמור
הקטע האחרון ברואנדה
(צילום: ישראל פרמייר טק)
"סבלתי קשות", אמר בלקמור, שחגג ביום שישי 21, "אבל פתאום מצאתי כוחות. אני לא יודע להסביר מאיפה, אבל אמרתי לעצמי שאני הולך על זה. זה היה מדהים לנצח ככה, במרוץ הראשון שלי עם הקבוצה. אין לי מילים, עשינו פה דבר ענק. להשיג ניצחון כזה בגיל 21? זה עצום עבורי".
טור רואנדה היה פנטסטי מכל הבחינות עבור הקבוצה הישראלית, שמגיעה לפסגה הזו אחרי שמונה שנים של ניסיונות. כזכור, אלוף ישראל איתמר איינהורן ניצח בשני קטעים, השני והשביעי, והוכיח שהוא מסוגל להתמודד עם עליות מסובכות גם בתור מומחה ספרינטים. בקבוצה ציינו לטובה גם את כריס פרום הוותיק שעבד הפעם כ"פועל" עבור החברים ומנע בריחות של יריבים, גיא שגיב האיכותי והגרמני הצעיר מוריץ קרצ'י. יש לציין שלקבוצה יש קשר הדוק עם רואנדה, שם הקימה מרכז רכיבה עבור ילדים, מה שהוביל לאהדה רבה מצד המקומיים לאורך התחרות.
הבעלים של הקבוצה, סילבן אדמס: "אני מאוד גאה על הזכייה בטור החשוב ביותר ביבשת. זה רגע מרגש במיוחד עבורנו, כמי שקשרו כאן ידידות כה אמיצה והקימו את 'מגרש החלומות' עבור דור העתיד של רואנדה. בימים קשים אלו שאנו עוברים כמדינה, יש חשיבות אסטרטגית עבורנו כמדינת ישראל לפתח ידידות כזו. כאן אנחנו מרגישים בבית, והניצחון הזה מקבע זאת".
איינהורן: "זה היה אחד השבועות המאושרים, הגדולים והבלתי נשכחים בחיי. להשיג שני ניצחונות כאלוף ישראל וניצחון בטור כולו עם ג'ו - היו חלום כמעט מושלם מדי. אבל הוא הושג עם המון סבל ומאמץ. ועוד מילה: כישראלי, לעשות זאת ברואנדה, לראות את האהדה העצומה פה אלינו דווקא בימים שעוברים עלינו, ריגש אותו בטירוף".