אוהדי פ.ס.ז' שוב היו מתוסכלים בשבוע שעבר מהכוכבים שלהם בליגת האלופות. לאו מסי וניימאר שוב לא סיפקו את הסחורה, אבל לא רק שלא סיפקו את הסחורה, אלא נראה שבכלל לא אכפת להם מהקבוצה. אז איך קורה שמסי, שבשלב הזה בעונה סטנדרטית היה עומד כבר על עשרה שערים בליגה הספרדית, בקושי שם שער בודד בליגה הצרפתית, שהיא הרבה פחות איכותית?
למי שעוד זוכר, לפני עשור בערך הקבוצות הסיניות, בעידוד ממשלת סין, החליטו לקנות שחקנים בכירים מקבוצות באירופה בסכומים אסטרונומיים. השמות היו גדולים, ואפשר למנות בין היתר את האלק, חאבייר מסצ'ראנו, אסקיאל לאבסי ועוד. אבל למרות הסכומים שהסינים הוציאו, עשה רושם ששחקנים שהבקיעו 15 שערים בליגה האיטלקית והאנגלית בקושי שמים חמישה או עשרה שערים בליגה הסינית. עד שבא ערן זהבי לליגה הסינית ושבר שם כל שיא אפשרי.

1 צפייה בגלריה
ערן זהבי בסין
ערן זהבי בסין
ערן זהבי בסין
(צילום: GettyImages)

אז מה קורה כאן? בניגוד לכוכבים האירופים, זהבי האמין שהליגה הסינית היא התקדמות מקצועית בשבילו. הוא כמובן בא גם בשביל הכסף, אבל בשבילו אליפות בסין או אפילו תארים אישיים בסין היו שווים יותר מאשר תארים דומים בישראל. לכן הוא נשאר מפוקס והצליח בגדול, בעוד הכדורגלנים האחרים באו רק בשביל הכסף ובאופן טבעי לא עניין אותם שום תואר מסין. מה זה אליפות בסין כשיש לך גביע איטלקי בארון? מה שווה אליפות בסין כשכבר זכית בליגת האלופות?
אותו דבר מסי וניימאר (שעכשיו גם נפצע): לא ממש מעניין אותם לקחת אליפות בצרפת או גביע צרפתי, וכשהראש לא שם כל הזמן אז גם בליגת האלופות הם לא יהיו במיטבם. האמת היא שזה נותן סיבה לחיוך - למרות הכסף הגדול בכדורגל, עדיין מה שמניע את הכדורגלנים הוא הישגים מקצועיים ולא כסף.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.