מה דעתכם על מצב האוהד הישראלי? שעות המשחקים, מחירי הכרטיסים, הפקקים האיומים. כתבו לנו לקיק!
בכתבה קודמת דיברתי על מנהיגות, שחקן שיעזור ליאניס ספרופולוס להוציא את מכבי ת"א מהמשבר – דמות עם אופי מנהיגותי, כריזמטי שליבו צהוב והוא מחויב לקבוצה.
היעדר מנהיג כזה פוגע במכבי שהופכת את הכדורסל לאינדיבידואל ושמה פלסתרים על חתכים עמוקים. זוכרים את גיא פניני? שחקן שעבר עם מכבי את כל קשת המשברים וההצלחות, ונזרק מהמועדון כי גילו אינו תואם את הציפיות? אני שואל אתכם, מהן הציפיות? הרי כבר ארבע שנים מכבי לא מצליחה לעלות לטופ 8, שחקנים מגיעים והולכים אחרי הכסף הגדול, אליפות וגביע הם כבר לא מילה גסה עבור שאר קבוצות, וההיכל מזמן לא מבצר.
1 צפייה בגלריה
גיא פניני
גיא פניני
גיא פניני
(צילום: FIBA PHOTOS)
פניני, שמצא את ביתו החדש בחולון, מראה עד כמה הלב שלו והמנהיגות מנצחים כל כסף גדול, איך הוא מחבר את הפזאל לסך חלקיו. מכבי חייבת לחשוב קדימה בידיעה שככה לא ניתן להמשיך. העונה הזאת שוב תלך לאיבוד ואיתה הסמל, קבוצה שעמדה בראש אירופה בלא מעט פעמים לא מזכירה אפילו בקצת את הלב והנשמה שלה מתקופות קודמות.
גם ניצחונות על ירושלים ומונאקו לא יבשרו שהמשבר נגמר, אלא רק הבנה כי חייב להיות מנהיג במגרש. הרי בשביל לעשות הגנה לא צריך כישרון, צריך לב, נשמה, הקרבה, מוטיבציה – כל אלה אבדו בשנים האחרונות ואין מנוס מלעשות שינויים לקראת העונה הבאה. מכבי חייבת להחזיר את גיא ואפילו להכין אותו לעמדת המאמן בשנים הבאות. די עם מאמנים זרים, פיני ודייויד הביאו למכבי אליפויות אירופה, אמנם בזמנים שונים, אבל עדיין זה לא גורע לרגע אחד מההישגים הגדולים שלהם. ההנהלה טוענת שמהלך שבו יאניס יפוטר ייצור בור כלכלי, והבאת שחקן כזה או אחר, רק כדי להגיד הבאנו, לא באה בחשבון, לכן צריך להכין תוכנית חומש לחמש השנים הבאות כמו בכל ארגון בריא, ולהבין כי מכבי חייבת דמות מנהיגותית ודמויות ישראליות שיחברו את הפאזל.
לא חסרים מנהיגים, צריך לחשוב מחוץ לקופסה. כרגע אף אחד במכבי לא מצדיק את החולצה שהוא לובש. המסקנה: לרצות לנצח זה לא מספיק. יש מאמנים טובים בחוץ כמו רמי הדר, עודד קטש, גיא גודס ופיני. כן, פיני. חייבים לבצע שינויים, לא רק על הקווים, גם בחשיבה התבניתית שנוצרה לאורך השנים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.