בית הלוחם ת"א זכתה הערב (חמישי) בגביע המדינה בכדורסל בכיסאות גלגלים לשנת 2023, לאחר שגברה 39:42 בגמר על כרישי חדרה/בית הלוחם חיפה במשחק שנערך באולם היובל בהרצליה.
המשחק היה צמוד ברוב שלביו, עם אחוזי קליעה נמוכים כאשר בשורות בית הלוחם תל אביב הצטיין בן רייס, ששיחק בעברו בליגת העל בבני הרצליה, מכבי חיפה והפועל חולון ונבחר בסיום ל-MVP. לצידו בלט גם ברק חסון. בכרישי חדרה בלטו שי חיים ועידן מימון. שר התרבות והספורט, ח"כ מיקי זוהר, ביחד עם שחקן העבר מיקי ברקוביץ ורו"ח אהוד רצאבי, יו"ר ההתאחדות לספורט נכים, העניקו את הגביע לאבי בן שמחון ובן רייס.
2 צפייה בגלריה
בית הלוחם ת"א עם גביע המדינה בכדורסל נכים
בית הלוחם ת"א עם גביע המדינה בכדורסל נכים
בית הלוחם ת"א עם גביע המדינה בכדורסל נכים
(צילום: שאול גולן)
2 צפייה בגלריה
שחקן בית הלוחם ת"א בן רייס
שחקן בית הלוחם ת"א בן רייס
נבחר ל-MVP. בן רייס
(צילום: שאול גולן)
יו"ר ההתאחדות לספורט נכים, רו"ח אהוד רצאבי אמר: "משחק גמר הגביע הוא תמיד חגיגה של ספורט. המשחק הערב היה בין שתי קבוצות מצטיינות. הליגה העונה הייתה תחרותית מתמיד, ראינו שחקנים ותיקים שחזרו למגרש, כשלצידם שחקנים צעירים. לא חשוב כמה כולם רוצים לנצח – האווירה טובה והחברות נשמרת. כדורסל הוא אחד הענפים הבולטים והמוכרים אצלנו המביאים התעניינות רבה וחשיפה, ובהחלט יש לנו במה להתגאות. בענף צמח דור חדש של כדורסלנים ולא מפתיע שפתחנו את העונה עם מספר שיא של ליגיונרים צעירים שהוזמנו לשחק בקבוצות באירופה ובארה"ב".
במחצית הוענקו מגיני הוקרה לחמישית העונה זיו אליהו, עידו מיימון, שי רון, שי חיים, ונדב מנחם, שנבחרו על ידי מאמני הקבוצות. מגני הוקרה קבלו גם מקס פקרמן שנבחר לשחקן ההגנה של העונה, ולשניר כוכב תגלית השנה.