הקוסם

כולם קראו לברוק פרדי "מיסטר אירלוונט" בהיותו הבחירה האחרונה בדראפט, דהיינו, לא הולך לראות כמעט דשא, אם בכלל. בסוף השנה אנשים רבים כבר כינו אותו "ביג קוק ברוק", אחרי שהוביל את הניינרס עד לגמר ה-NFC. בשבוע שעבר, אחרי המהפך מול דטרויט ליונס, חבריו לקבוצה כבר קראו לו "מנהל המשחק של העשור. אבל לדעתי, הכי מתאים לו "הקוסם".
הרי מה תפקידו של קוסם? לעשות את הבלתי יאומן, ואין אחד שהאמין שמיסטר אירלוונט יכול להפוך מהילד שבוחרים אחרון בכוחות, לפרנצ'ייז קוורטרבק שמוביל קבוצה עד לסופרבול. קוסם טוב הוא אדם קר רוח, שיודע לעמוד בלחץ הקהל ועדיין להיות חד כדי לספק את הפאנץ', וביג קוק ברוק סיפק גם סיפק.

1 צפייה בגלריה
ברוק פרדי
ברוק פרדי
ברוק פרדי
(צילום: AP)

קוסם טוב יכול להפוך דברים בנאליים ומשעממים לרגעים קסומים שנצרבים בזיכרון, אולי משום כך מנהל המשחק שלנו מתגלה כלא כזה כלל. הוא אמנם נראה ומדבר כמו עוד קוורטרבק בינוני וממוצע שפותח בקבוצה גדולה בגלל מחסור זמין בכישרון, אבל על המגרש הוא מתנהג כמו הפרנצ'ייז קוורטרבק המושלם , שיודע לעשות את הבחירות הנכונות ולוקח אחריות כשהקבוצה הכי צריכה אותו, שמנהיג בביטחון קדימה ויודע בדיוק מתי לשלוף את האס מהשרוול. אחרת איך תסבירו את העובדה שלפתע פתאום הוא התחיל לרוץ ככה על המגרש כאילו הוא למאר ג'קסון?

השפן

והשפן הפעם הוא. הפולבק! איזו הפתעה זו ששחקן מהעמדה הכי פחות מתגמלת בפוטבול מספק את התפיסה הכי מדהימה במשחק? קייל יוזצ'ק הוא שחקן-על שרק משתבח עם השנים בסן פרנסיסקו, וניצוצות מהכישרון הזה אפשר היה לראות בתפיסה שלו בתחילת המחצית השנייה לדאון ראשון, על קצות האצבעות, מילימטרים לפני שהוא יוצא מגבולות המגרש, כל שריר בגופו מתוח כמו קפיץ, רק לא לאבד שיווי משקל, בעוד הרגל האחורית נגררת לאיטה על הדשא, מאשרת את התפיסה לפני שגופו מוטח אל מחוץ למגרש מעוצמת המומנטום. בשידור החוזר זה אפילו מרשים יותר. הטכניקה, ההגשה, הביצוע!פשוט מרהיב.

הכובע

תוכית המשחק של קייל שנהאן. בתוך החוברת שלו הוא מסתיר עשרות מהלכים שונים ומתוחכמים - תרמיות ושקרים, פתיונות וקרוסים, ושפנים על גבי שפנים שאפשר לשלוף. כי גם אם קיטל ביום חלש מבחינת יארדים, אז הוא לפחות נותן תצוגת הגנה של גארד אול פרו. אם דיבו לא במיטבו, איוק שם כדי לייצג ולקחת אחריות במהלכים הגדולים, וגם כאשר מקאפרי הכל יכול צריך רגע לנשום אוויר בצד, תסמכו על אלייז'ה מיטשל המחליף שיתן בשמו את הטאצ'דאון המנצח.
"פליישיט" טוב הוא כמו כובע קוסמים: נראה רגיל וקטן מבחוץ, אבל הוא מיוחד ועצום מבפנים, ותמיד גורם לכולם להיות במתח ולתהות, מה יצא משם הפעם?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.