סאדיו מאנה יחגוג יום הולדת 32 ביום רביעי. אף אחד לא יגיד שהוא בשיאו, אבל בואו ניקח כולנו צעד אחורה, או ליתר דיוק הרבה צעדים. ברוכים הבאים לסיפור של סאדיו מאנה. ברוכים הבאים לסיפורה של החתיכה החסרה.
הכישרון הסנגלי נולד בסדהיו שבסנגל. מאנה הגיע מבית עני וחלק חדר עם עוד 7 אחים. בגיל 20 משך סאדיו את עיני הסקאוטים של מץ, ובכך היגר לצרפת וחתם שם בעודו בן 20. את הופעתו הראשונה רשם מאנה במשחק בליגה השנייה נגד ספורטינג קלוב בהפסד 1:0, ואת הגול הראשון שלו כבש בהפסד 5:2 לגנגאן. לאחר 19 הופעות בלבד, הגיע השלב הבא בקריירה של סאדיו הצעיר. הגיע הזמן לשוורים האדומים.

1 צפייה בגלריה
סאדיו מאנה
סאדיו מאנה
סאדיו מאנה
(צילום: getty images)

ב-31 באוגוסט 2012 עבר מאנה לרד בול זלצבורג מהבונדסליגה האוסטרית תמורת 4 מיליון אירו. ב-15 בספטמבר ערך את הופעת הבכורה שלו במועדון, כשנכנס כמחליף בדקה ה-66 בתיקו 1:1 נגד ריד במחזור השמיני בליגה. ב-30 בספטמבר הבקיע מאנה את שערי הבכורה שלו בליגה, צמד בניצחון 2:3 על שטורם גראץ במסגרת המחזור העשירי. הוא שיחק במועדון שנתיים, בהן ערך 63 הופעות ליגה והבקיע 31 שערים. בעונתו השנייה זכתה רד בול זלצבורג באליפות אוסטריה ובגביע האוסטרי, עם תרומה גדולה של מאנה. בסביבות אוגוסט 2014, מאנה הפסיק להגיע לאימוני הקבוצה במטרה שזו תאשר את העברתו לסאות'המפטון, מה שהיה השלב הבאה בקריירה שלו. הפעם באנגליה, הליגה הטובה בעולם.
ב-1 בספטמבר 2014 חתם מאנה בסאות'המפטון מהפרמייר ליג ל-4 שנים במחיר של 11.8 מיליון ליש"ט. בספטמבר ערך מאנה את הופעת הבכורה שלו במועדון, כששיחק 72 דקות בניצחון 1:2 על ארסנל בגביע הליגה וסחט את הפנדל שהוביל לשער הראשון של קבוצתו. ארבעה ימים לאחר מכן ערך מאנה את הופעת הבכורה שלו בפרמייר ליג, כששיחק 68 דקות בניצחון 1:2 על קווינס פארק ריינג'רס במסגרת המחזור השישי. ב-25 באוקטובר הבקיע מאנה את שער הבכורה שלו בפרמייר ליג, שער בדקה ה-33 בניצחון 0:1 על סטוק סיטי במסגרת המחזור התשיעי. ב-16 במאי 2015, במשחק נגד אסטון וילה במחזור האחרון בפרמייר ליג, הבקיע מאנה שלושה שערים בתוך 2 דקות ו-56 שניות וקבע שיא פרמייר ליג חדש לשלושער הכי מהיר, כשהוא שובר את שיאו של רובי פאולר מליברפול, שעמד על 4 דקות ו-33 שניות.
בעונתו הראשונה במועדון ערך מאנה 30 הופעות ליגה והבקיע 10 שערים. בעונתו השנייה במועדון, עונת 2015/2016 הוא סיים את העונה כמלך השערים של סאות'המפטון, עם 15 שערים בכל המסגרות. אבל עכשיו? הגיע השלב הגדול ביותר בקריירה של אותו ילד מסנגל. עכשיו, הגיע הזמן שהוא ישלים את החתיכה החסרה.
מאנה היה מדהים עבור ליברפול מאז שהצטרף אליה ב-2016. הוא היה סופר מהיר, סופר מיומן, ותמיד נתן הכל. לצד סלאח ופירמינו, הם היוו את אחת מקבוצות ההתקפה הטובות בכדורגל. מאנה לא רק מבקיע שערים; הוא עובד קשה עבור הקבוצה, עוזר בהגנה ומוביל התקפות נגד מהירות. הרגע הגדול ביותר שלו הגיע כאשר ליברפול זכתה בפרמייר ליג ב-2020, כשמאנה משחק תפקיד ענק. בנוסף לזכייה בפרמייר ליג חשוב לציין גם את הזכייה בליגת האלופות ב-2019, בה שיחק תפקיד גדול.
מחוץ למגרש, סאדיו נחשב בחור מאוד חביב ונדיב, שעושה הרבה עבודות צדקה, כמו בניית בית ספר בעיר הולדתו בסנגל. הסיפור של מאנה - מהילדות בסנגל ועד הפיכתו לשחקן כוכב - מעוררת השראה עבור אנשים רבים. הוא לא רק שחקן גדול; הוא גם מודל לחיקוי, שמראה שעבודה קשה משתלמת. למאנה היו 90 שערים ב-196 הופעות עבור ליברפול, ולכן יהיה אהוב על ידי האוהדים וייזכר כאחד השחקנים הגדולים של המועדון אי פעם.
לאחר אותה קדנציה בלתי נשכחת, עבר מאנה ב-32 מיליון אירו לבאיירן מינכן לשלוש שנים. לאחר אותה תקופה פשוט לא ניתנת לדמיון בליברפול, הוא נתן עונה חלשה מאוד בבאיירן והיה מעורב בכמה שערוריות בחדר ההלבשה. לאחר אותה עונה אומללה בבאיירן, חתם מאנה באל נאסר הסעודית. נראה בחודשים האחרונים שהוא משקם את עצמו שם, אך לא קרוב לתקופה האגדית שלו בליברפול. מאנה הוא החתיכה החסרה, אבל כל קבוצה שאינה ליברפול, הייתה הפאזל הלא נכון.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.