הקלאסיקו תמיד היה ויהיה משחק ענק, אבל אין ספק שבעשור השני של שנות ה-2000 הוא זכה להילה נוצצת עוד יותר בזכות הנוכחות של שני הכוכבים הגדולים בעולם, אחד נגד השני. ארבע שנים חלפו מאז שהמפגש הגדול בין ריאל מדריד לברצלונה כלל את כריסטיאנו רונאלדו ולאו מסי ועד העונה, שבה נקבל מאבק ענק חדש בדמות קארים בנזמה ורוברט לבנדובסקי, הפנים החדשות של היריבות העצומה.
הם לא יהיו רונאלדו ומסי, הגיוני שאף אחד לא יהיה, אבל מדובר בשניים שהכי קרובים לשם. מהיום שבו רונאלדו עזב את ספרד ובנזמה הפך לשליט של מדריד, נמצאים שני החלוצים ברשימת מובילי הכובשים בליגת הבכירות – הפולני ראשון, הצרפתי שישי. שניהם ממוקמים גם בצמרת המבקיעים של ליגת האלופות בכל הזמנים. רונאלדו ומסי ראשונים, בנזמה ולבנדובסקי מיד אחריהם בשוויון מוחלט, 86 שערים כל אחד.
3 צפייה בגלריה
איור של רוברט לבנדובסקי שחקן ברצלונה עם קארים בנזמה שחקן ריאל מדריד
איור של רוברט לבנדובסקי שחקן ברצלונה עם קארים בנזמה שחקן ריאל מדריד
(איור: ליאו אטלמן)

כוננות הפצצה

למרות גילם המתקדם יחסית לשחקני כדורגל (בנזמה בן 34, לבנדובסקי יגיע לגיל הזה כבר במחזור השני של העונה הנפתחת בסוף השבוע), השניים חוו לאחרונה תקופת שיא. הצרפתי הוביל את ריאל לזכייה בצ'מפיונס וייקח כמעט בוודאות את כדור הזהב. בעוד שלושה ימים יכריזו על המועמדים ולראשונה הפרס יחולק באוקטובר. הפולני זכה בתואר "דה-בסט" של אופ"א. רבים חשבו שנעל הזהב האחרונה הייתה צריכה להיות שלו, בטח בשנה שהגיעה קודם, אז הפרס לא חולק בגלל הקורונה.
הם לא עוצרים, יש שיגידו משתבחים, אבל הסיפור של שני חלוצי העל לקראת העונה הזו הוא שונה. בנזמה הוא ללא ספק השחקן הטוב בליגה הספרדית, בה הוא פותח את עונתו ה-14 במדי הבלאנקוס. לבנדובסקי שיחק 13 שנים בגרמניה, בדורטמונד ובבאיירן מינכן, ולמרות שהפציץ ללא הכרה, תמיד יהיה מי שיגיד "זו רק בונדסליגה", מקום שקל יחסית להבקיע בו שערים. העיניים אכן מופנות לפולני בהקשר הזה, אבל צריך לזכור שהוא לא עוד שחקן שהצליח בענק בגרמניה ואז עבר לליגה אחרת – מדובר בסגן מלך השערים של הבונדסליגה בכל הזמנים אחרי גרד מולר ואחד השחקנים הטובים בעולם בעשור האחרון.

לא נגענו

סוכנויות ההימורים קבעו שהסיכויים לזכייה בתואר הפיצ'יצ'י, מלך השערים של הליגה הספרדית, הוא כמעט שווה. לשניהם תהיה השפעה מכריעה במאבק האליפות, שגם הוא אמור להיות צמוד. נדמה שבזמן שבנזמה נמצא בספרד שנים ולבנדובסקי חדש בליגה, זה בערך גם הסיפור של שתי הקבוצות. ריאל נפרדה מכמה שחקנים ותיקים שעשו דבר או שניים במועדון.
מרסלו עזב, גם גארת' בייל, ואיסקו חתם בסביליה. היא התחזקה בחלק האחורי עם אנטוניו רודיגר, הגרמני המצוין שהגיע מצ'לסי, החתמה שתאפשר לקרלו אנצ'לוטי להשתעשע עם ההגנה שלו, לג'נגל בין דויד אלאבה לבין רודיגר בעמדת המגן השמאלי. ריאל גם ביצעה את הרכש היקר בעולם הקיץ, אורליאן טשואמני, עליו שילמה 80 מיליון יורו, אבל נכון לעכשיו הגיוני שההרכב הראשון ייראה בדיוק כמו בעונה שעברה.
3 צפייה בגלריה
שחקני ריאל מדריד
שחקני ריאל מדריד
אין חדש. שחקני ריאל חוגגים
(צילום: AP)
אם כן, כמו בנזמה, שנמצא שם שנים, נדמה שבריאל אין חדש, וזה לא בהכרח רע לקבוצה שזכתה בליגת האלופות ובליגה הספרדית רק לפני כחודשיים.
הבעיה היחידה שעלולה להתעורר היא אם החלוץ לא יהיה כשיר לפעמים, בטח בעונה עמוסה עם מונדיאל באמצע. אנצ'לוטי החליט שאדן הזאר ינוסה כחלוץ מדומה, הוא בעצם יהיה המחליף, אם הבלגי בעצמו יהיה כשיר כמובן. הצלחת מהלך כזה תלויה המון ברודריגו. הברזילאי, כפי שקרה עם חברו באגף השני ויניסיוס לפני שנה, יכול לעשות עוד קפיצת מדרגה.

שופינג בברצלונה

בעוד שבמדריד עסקים כרגיל, ברצלונה הייתה זקוקה נואשות לאיכות. שנה לאחר שמסי עבר לפריז, בארסה רכשה שלושה מבין 13 השחקנים הכי יקרים בעולם – ראפיניה ב-58 מיליון יורו, ז'ול קונדה ב-50 מיליון ולבנדובסקי ב-45 מיליון. פרנק קסייה ואנדראס כריסטנסן הצטרפו בחינם. עדיין לא ברור אם הקבוצה תצליח לרשום את כל השחקנים לפני משחק הפתיחה מול ראיו וייקאנו בשבת.
בחצי שנה כמאמן עשה צ'אבי לא מעט דברים יפים עם סגל מלא חורים, ועכשיו מגיע הרגע שלו. לברצלונה יש שני שחקנים טובים כמעט בכל עמדה, ועל הנייר כל הבעיות יכולות להיפתר. במרכז ההגנה יש שניים מהבלמים הצעירים הטובים בעולם, קונדה ורונלד אראוחו, שניהם אתלטים, מהירים ויודעים לשחק גם עם הכדור ברגל. חלוץ מרכזי אמיתי יש, ואפילו תחרות בכנפיים, לא של שחקנים מקבוצת המילואים אלא שמות כמו ראפיניה ועוסמאן דמבלה.
3 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי
בארסה היתה זקוקה נואשות לאיכות. לבנדובסקי
(צילום: AFP)
ריאל ובארסה מפוצצות כישרון. הקשרים הצרפתים הצעירים בלבן, צ'ואמני וקמאבינגה, אמורים להוריד את העומס מהוותיקים קרוס ומודריץ'. פדרי וגאבי, שניהם כבר שחקני הרכב בנבחרת ספרד, אמורים להשתפר עוד יותר בצד הקטלאני. ועדיין, כמו תמיד, המצלמה תופנה לסקוררים. בנזמה ולבנדובסקי אולי לא יריבים באופן אישי, אבל הפרצופים שלהם יבלטו בקרב על המשחק שרבים מכנים המעניין בתבל.