התקווה היחידה שנותרה למשלחת הישראלית למדליה באליפות העולם בג'ודו, שנערכת בימים אלה באבו דבי, היא פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג), שמחר (חמישי) יעלה על המזרן. הערב התברר כי היריב שהיה אמור להתמודד מולו בסיבוב השני, קארים איברהים המצרי, הודח באורח פלא לאחר שנכשל במבחן השקילה.
יש לציין כי מדובר בפסילה נדירה, בטח באליפויות עולם, מה שמעלה את החשש כי הג'ודוקא נפסל בכוונה כדי להימנע מהתמודדות עם הישראלי. כתוצאה מהפסילה, פלצ'יק עלה לשמינית הגמר, שם הוא צפוי לפגוש את האזרי זלים קוטסוייב, מדליסט הארד מהשנתיים האחרונות.
1 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק ג'ודוקא ישראלי
פיטר פלצ'יק ג'ודוקא ישראלי
העפלה אוטומוטית בנסיבות לא נעימות. פלצ'יק
(צילום: רויטרס)
כאמור, פלצ'יק מהווה תקווה אחרונה למדליה באליפות אחרי יום מאכזב נוסף למשלחת הישראלית בג'ודו, כאשר לי קוכמן בגברים ומאיה גושן אצל הנשים הודחו כבר אחרי קרב אחד בלבד.
קוכמן (90 ק"ג), שידע שסיכויו להעפיל למשחקים אולימפיים שניים קלושים, אחרי שהיה חלק ממדליית הארד הקבוצתית בטוקיו, פתח את היום שלו מול מתחרה מברזיל. הוא היה נראה הרחק משיאו כשספג ווזארי ובהמשך איפון. ככל הנראה זו התחרות האחרונה של הג'ודאי בן ה-29, שההישג השיא שלו היה מדליית כסף באליפות אירופה 2019.
גושן (70 ק"ג), שידעה שעליה לנצח קרב אחד כדי להבטיח את מקומה בפריז בלי להיות תלויה בהמשך היום בתוצאות הג'ודאיות שאחריה, הפסידה ליריבה דנית באיפון. גושן חתמה תחרות מאכזבת עבור נבחרת הנשים, שמלבד תמנע נלסון-לוי שהעפילה שלשום לקרב על הארד, לא הציגה יכולת טובה בכלל. כזכור, רז הרשקו ואלופת העולם ענבר לניר לא יתחרו בשל החלטה מקצועית של שני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים.
חגיגה ספרדית! כל 31 השערים מ-9 משחקים
(באדיבות ONE)