מתעמלת המכשירים אופיר נצר רשמה הישג נהדר כשהעפילה היום (שלישי) לגמר הקפיצות באליפות העולם הנערכת ביפן. היא דורגה שמינית.
נצר בת ה-25 התחרתה אתמול בבית הראשון של המוקדמות וביצעה שתי קפיצות שזיכו אותה בציון ממוצע של 13.516 נקודות (13.466 בקפיצה הראשונה ו-13.566 בשנייה).
2 צפייה בגלריה
אופיר נצר
אופיר נצר
אופיר נצר
(צילום: AFP)
נצר הפכה למתעמלת הישראלית הראשונה שמעפילה לגמר באליפות עולם. לפני שמונה שנים עשתה היסטוריה כשסיימה במקום הרביעי בקפיצות באליפות אירופה ב-2013. המתעמלת הישראלית הגיעה לתחרות בליווי המאמן פדרו מיר הומר, תחתיו היא מתאמנת בפלמה דה מיורקה שבספרד.
גמר הקפיצות ייערך בשבת בבוקר, כאשר היום ייפתחו גם מוקדמות תחרות הגברים. מחר ישתתפו הישראלים ללא האלוף האולימפי ארטיום דולגופיאט.

התגברה על המון מכשולים

אופיר נצר כבר הוכיחה את יכולתה לפני שמונה שנים כשסיימה במקום הרביעי באליפות אירופה בשולחן הקפיצות, שלוש עשיריות בלבד מהפודיום. באותה שנה, כשהיא בת 17 בלבד, דורגה במקום ה-13 באליפות העולם באותו מכשיר.
שנה מאוחר יותר התגייסה לצבא כספורטאית מצטיינת ועברה פעמיים פציעה קשה ברצועה הצולבת ובמניסקוס בברך. ב-2015 נפצעה שוב, הפעם באליפות אירופה, חזרה משיקום ארוך ועוד ניסתה להגיע לאולימפיאדת ריו 2016, אבל ללא הצלחה.
2 צפייה בגלריה
אופיר נצר
אופיר נצר
אופיר נצר
(צילום: אורן אהרוני)
נצר חזרה לפעילות מלאה ב-2017 עם הפנים לטוקיו, אבל אז קיבלה את הבשורה הקשה בנובמבר 2018, כשבוריס קנייב, המאמן שגידל אותה בעמק הירדן מגיל 13 נפטר, והתקשתה לחזור לשוב לעצמה.
בתחילת 2019 עשתה שינוי בקריירה, כשעברה להתאמן בספרד בפלמה דה מיורקה אצל המאמן פדרו מיר. כאשר חזרה לישראל כדי להשתתף באליפות הארץ נפצעה קשה פעם נוסף, כשבסופו של דבר התברר כי קרעה את הרצועה הצולבת בברך. זה קרה חדוש וחצי לפני אליפות העולם, מה שחיסל את סיכוייה להעפיל לטוקיו 2020.
לאור כל מה שעברה, חשבו בענף שנצר סיימה את הקריירה, אבל ההישג שלה היום הוכיח שהיא לא מתכוונת לוותר בקרוב.