תמונות וסיפורים כאלה לא רואים כל יום בעולם הספורט. אלכס רוקה קמפיו הברזילאי, שסובל מאז גיל חצי שנה משיתוק מוחין חמור שגרם לו ל-76 אחוזי נכות, עשה היסטוריה כשהפך לראשון אי פעם שסובל ממוגבלות כה חמורה ומצליח לסיים מרתון.
כאמור, בגיל 6 חודשים סבל קמפיו מדלקת במוח, שגרמה לו לשיתוק מוחין למשך כל חייו, אך הוא לא נתן לזה לעצור אותו. הוא השתתף בתחרויות אופניים וריצות ופרץ מחסום אחרי מחסום, עד שבתחילת השבוע הצליח לסיים את המירוץ הקשה מכולם ועשה היסטוריה בתחרות שנערכה בברצלונה.
1 צפייה בגלריה
המרתוניסט הסובל מ-76 אחוזי נכות אלכס רוקה קמפיו
המרתוניסט הסובל מ-76 אחוזי נכות אלכס רוקה קמפיו
עשה היסטוריה וריגש מיליונים. אלכס רוקה קמפיו
(מתוך חשבון האינסטגרם של אלכס רוקה קמפיו)
מהר מאוד הישגו של קמפיו בן ה-31 הפך ויראלי, בעיקר בעקבות התמונות והסרטונים המרגשים בו הוא נראה חוצה את קו הסיום עם מבט של אושר טהור בעיניו. בסרטון שפורסם נראה קמפיו מתקרב לסיום המירוץ, כאשר אליו הצטרפו מספר אנשים נוספים שעודדו אותו וקראו "היסטוריה, היסטוריה" בתיעוד שיקשה על כל עין להישאר יבשה.
"עשיתי היסטוריה!", כתב קמפיו הנרגש בחשבון הטוויטר שלו. "אני הראשון אי פעם שמסיים מרתון עם 76 אחוזי נכות - 42.195 ק"מ. ההישג הזה הפך לאפשרי בזכות הקבוצה שלי. תודה לכל מי שתמך ועודד אותי. אין לי מילים".
גם לינקר לא נותר אדיש.
כאמור, הישגו של הספורטאי הברזילאי הכה גלים ברחבי העולם. גם כוכב נבחרת אנגליה בכדורגל לשעבר, גארי לינקר, ומי שמשמש כמגיש תכנית הספורט הפופולרית ביותר ב-BBC פירגן לקמפיו בטוויטר כשצייץ מחדש את הסיפור וכתב "נפלא".