הישג נאה לסנוקר הישראלי אך גם פספוס גדול. נבחרת ישראל סיימה הערב (שישי) במקום השני באליפות אירופה לחובבים לנבחרות הנערכת בבולגריה אחרי שהפסידה בגמר 5:4 לנבחרת פולין למרות שכבר הובילה 1:4.
הנבחרת הישראלית הורכבה מעדן שרב, מקצוען לשעבר שנולד בישראל, גדל בסקוטלנד – והחל מ-2017 מייצג את ישראל ומשחר רוברג, ארבע פעמים אלוף ישראל.
1 צפייה בגלריה
שחר רוברג
שחר רוברג
שחר רוברג
(צילום: איגוד הביליארד)
הנבחרת צלחה שלב בתים יחד עם בלגיה, צרפת ואוקראינה – ניצחה בשני משחקים והפסידה באחד. בשלב הנוקאאוט ניצחה ישראל ברבע הגמר 0:4 את נבחרת מלטה 2 ועם 0:4 נוסף על נבחרת פולין 3 בחצי הגמר – היא הבטיחה את מקומה בגמר.
בגמר, מול הנבחרת הראשית של פולין – אולי הנבחרת החזקה באליפות, ישראל עלתה ל-1:4, אבל הפולנים בעיקשות חזרו לעניינים, השוו ל-4:4 ושלחו את ההתמודדות למשחקון מכריע שנערך בפורמט של משחק זוגות. ישראל הובילה במשחקון האחרון עם ברייק של 30, אבל ברייק 72 נקודות של הפולנים – סידר להם את הגביע.
זוהי הפעם השנייה שישראל זוכה במדליית הכסף באליפות אירופה. לפני 11 שנים אותו רוברג הפסיד יחד עם דוד ויצמן בגמר אליפות אירופה לנבחרת אנגליה. מהאליפות השנה נעדרו נבחרות חזקות רבות כמו אנגליה, סקוטלנד וצפון אירלנד.
רוברג מסיים אליפות מוצלחת עם שלוש מדליות – הוא זכה בארד באליפות אירופה בסנוקר שישה אדומים, סיים שני בטורניר השוטאאוט וכעת שני בטורניר הנבחרות.