אופטימיות ואמונה הם דבר חשוב בכל תחום בחיים, על אחת כמה וכמה בספורט. הם גם יכולים להביא אותך רחוק מאוד, בתנאי אחד: שיש לך גם יכולת מקצועית סבירה שתגבה את כל התחושות.
עוד בשבוע שעבר התרעתי שהדיבור על "איזו יריבה עדיף לקבל" מיותר מאוד. לא מדובר בקבוצות קטנות, אלא במילאנו ובריאל מדריד עם יתרון ביתיות. האופטימיות והמומנטום הפכו לביטחון עצמי מופרז ולגישה לקויה לסדרה, ואת התוצאות ראינו בשני המשחקים הראשונים. הסדרה שנחשבה לשוויונית ביותר ברבע גמר היורוליג היא היחידה בה קבוצת החוץ לא השיגה ניצחון בשני המשחקים הראשונים. כאשר אמש (חמישי) ריאל חגגה על מכבי ת"א עם ניצחון ענק - 66:95.
4 צפייה בגלריה
רודי פרננדס חוגג
רודי פרננדס חוגג
רודי פרננדס חוגג. מכבי באה בגישה לא נכונה
(צילום: EPA)
הייתה כאן בעיה כפולה של הכנה לקויה בשני מישורים: בטווח הארוך, מכבי לא הפיקה לקחים משני המשחקים מול ריאל בעונה הסדירה, בהם הסנטרים של הבלאנקוס עשו מה שבא להם (גם בניצחון הצהוב בהיכל), ונראה שוונסן פורייה ואדי טבארס הם חומה בצורה.
בטווח הקצר, מכבי לא למדה מההפסד ביום רביעי והגיעה נרפית עוד יותר למשחק אתמול. בכל שאר הסדרות ראינו התאמות ושינויים שהובילו לתוצאה שונה. כאן הייתה רק העמקה של הבעיה וחזרה למראות של הקבוצה חסרת האונים מימי יאניס ספרופולוס. ההתקפה מוגבלת מאוד, אבל הפעם גם לא הייתה הגנה שתאזן זאת.
4 צפייה בגלריה
ג'יימס נאנלי מנסה לעצור את פורייה
ג'יימס נאנלי מנסה לעצור את פורייה
ג'יימס נאנלי מנסה לעצור את פורייה
(צילום: EPA)
גם עניין הניסיון משמעותי. זה נכון שריאל הגיעה לסדרה הזו בתקופה של משבר ואחרי כמות גדולה של משחקים גרועים מאוד, אבל יש לה שחקנים שיודעים בדיוק מה לעשות במאני-טיים. אולי הסגל מבוגר יחסית, אבל צדו השני של המטבע הוא שיש לפבלו לאסו שחקנים כמו רודי פרננדס וסרחיו יול שכבר ראו הכל. הדרך לא חשובה כעת, אלא היעד, וריאל הגיעה מוכנה יותר אחרי שהשאירה את הרעש מאחוריה.
וכמובן ישנו פבלו לאסו, מאמן שלא צריך להוכיח כלום לאף אחד ומגיע עם הרבה יותר קבלות, משאיות של קבלות, לעומת מי שמולו. הביקורת בארץ כלפי המאמן הספרדי הוותיק היא קטלנית, וקשה להבין מדוע. לאורך השנים הוא עשה חיים קשים למכבי במדריד (ובכלל, נראה לפעמים שאלופת ישראל נבהלת מהשם של ריאל בלי קשר למצב הקיים). התקשורת הספרדית הזהירה אותו מהמשחק המהיר של מכבי, אבל בשני המשחקים ההגנה שלו ביטלה את היריבה.
4 צפייה בגלריה
פבלו לאסו
פבלו לאסו
פבלו לאסו. הוכיח שהוא מאמן מצוין
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
אבי אבן
אבי אבן
אבי אבן. לא מצא פיתרונות
(צילום: EPA)
לפי התוצאות המשוגעות במהלך עונת היורוליג, הכל יכול לקרות בהמשך, ובכל זאת, עלייה לפיינל פור אחרי פיגור 2:0 זו משימה שקשה לדמיין את הצלחתה.
כן, הדחיפה האימתנית של הקהל בהיכל יכולה לעזור, אבל כמו במקרה של האמונה והאופטימיות, מדובר בהיבטים שרק יכולים לקחת אותך עד הגבול, אבל לא להעביר אותך מעל לגדר. בלי כדורסל אמיתי לאורך 40 דקות אין על מה לדבר, וכרגע לא נראה שיש צורך להזמין טיסה למשחק החמישי במדריד.