אליפות העולם בג'ודו, שנערכת בטשקנט, נמשכת היום (שישי) עם שלושה נציגים ישראלים ונפתחה באירוע די מביך עם הדחה מוקדמת של טל פליקר אחרי פאדיחה גדולה, אבל לאחר מכן קיבלה תפנית חיובית, אבל ללא מדליה. ברוך שמאילוב הגיע עד רבע הגמר והפסיד ואז נוצח גם בקרב הראשון בבית הניחומים. גם גפן פרימו עלתה לרבע הגמר, שם הפסידה לאוטה אבה היפנית המצוינת, לאחר מכן הצליחה לנצח בקרב הראשון בבית הניחומים, אבל הפסידה בקרב המכריע על המדליה.
2 צפייה בגלריה
ברוך שמאילוב ג'ודוקא ישראלי מול וואליד חיאר ג'ודוקא צרפתי
ברוך שמאילוב ג'ודוקא ישראלי מול וואליד חיאר ג'ודוקא צרפתי
עשה שתי טעויות גדולות בקרב הראשון בבית הניחומים. שמאילוב
(צילום: AFP)
גפן פרימו רשמה תחרות מרשימה מאוד, אבל לא הצליחה לשחזר את הזכייה שלה במדליית הארד באליפות העולם מהתחרות הקודמת אחרי שהפסידה בקרב המכריע בבית הניחומים. הישראלית בת ה-22 התמודדה מול דיסטריה קרסניצ'י הקוסוברית, שניצחה אותה בשני המפגשים הקודמים ביניהן וגם הפעם. הקרב התחיל עם דומיננטיות של הקוסוברית. אחרי שתי דקות שתי הג'ודוקאיות ספגו עונש. כשנותרו 7 שניות לסיום הזמן הרגיל פרימו ספגה עונש נוסף אחרי שהשופט קיבל הוראה באוזנייה. כעבור זמן קצר בניקוד הזהב פרימו יצאה מהאזור המותר וספגה עונש שלישי, ששלח אותה הביתה ואת קרסניצ'י אל הפודיום.
מוקדם יותר פרימו הגיעה לרבע הגמר, שם הפסידה לאוטה אבה. היפנית פתחה בצורה אגרסיבית מאוד ופרימו התקשתה מאוד. אחרי שתי דקות בערך הישראלית נראתה הרבה יותר טוב ואפילו הייתה מסוכנת, אבל קצת יותר מדקה לסיום הקרב אבה הפילה את פרימו עם ווזארי ולאחר מכן הוסיפה ריתוק וגמרה את הקרב בדרכה לחצי הגמר. פרימו תתמודד בבית המפסידים. פרימו, שזכתה במדליית הארד באליפות העולם בשנה שעברה, שלטה לחלוטין בקרב הראשון שלה מול מליסה הורטאדו מונוס הקובנית והצליחה לנצח אחרי שהאחרונה ספגה שלושה עונשים. פרימו הצליחה לעלות גם לרבע הגמר אחרי שביצעה ווזארי מול ליו הסינית עשר שניות לסיום הזמן החוקי. פ
ברוך שמאילוב הפסיד בקרב הראשון בבית הניחומים. הישראלי, שמתחרה במשקל עד 66 ק"ג, פגש בקרב את ואז'ה מרגלשווילי הגאורגי, הפסיד לו וסיים את דרכו באליפות. שמאילוב קיבל עונש מוקדם אחרי פחות מדקה בקרב. כמה שניות לאחר מכן גם הגאורגי קיבל עונש. דקה ו-20 שניות לסיום ואז'ה קיבל עונש שני. שמאילוב קיבל עונש נוסף 35 שניות לסיום הזמן החוקי אחרי שיצא מהאזור של הזירה. הישראלי שוב יצא מהזירה בצורה רשלנית, ספג עונש שלישי והפסיד. כל זה קרה אחרי ששמאילוב הפסיד ברבע הגמר. הישראלי פתח לא הכי טוב את הקרב מול אן באול הקוריאני, אבל לאט לאט השתפר והתחזק והיה מסוכן מאוד. הקרב נכנס לניקוד זהב כששני הג'ודוקות עם שני עונשים. הישראלי ביצע מספר התקפות סרק ונראה עייף מאוד, בסופו של דבר הוא קיבל אזהרה שלישית והפסיד בתום קרב של למעלה מעשר דקות. הוא יתמודד על מדליית הארד וצריך עכשיו שני ניצחונות בשביל זה. שמאילוב התחיל את היום בסיבוב השני עם איפון די נינוח מול איאן סאנצ'ו צ'ינצ'ילה מקוסטה ריקה. שמאילוב עלה בזכות הניצחון אל שמינית הגמר, שם היה לו קרב קשה יותר מול וואליד חיאר הצרפתי. הקרב היה די צמוד, הלך לניקוד זהב ודווקא הצרפתי היה עדיף כששמאילוב מקבל שני עונשים, אלא שאז הישראלי לקח יוזמה, ביצע תרגיל טוב ולקח את כל הקופה.
2 צפייה בגלריה
גפן פרימו ג'ודוקא ישראלית מול אוטה אבה ג'ודוקא יפנית
גפן פרימו ג'ודוקא ישראלית מול אוטה אבה ג'ודוקא יפנית
תתחרה על מדליית הארד. פרימו מול אבה
(צילום: AFP)
טל פליקר, שמתחרה בקטגוריה של עד 66 קילוגרם ומדורג 13 בעולם, עלה אל המזרן באיחור אחרי שהבגד שלו לא אושר. פליקר היה צריך להחליף מהר והיה לא מרוכז בקרב עצמו. הוא נראה לא טוב והפסיד לסטרחיניה בונצ'יץ' הסרבי, שמדורג 43, אחרי שני ווזארי כשעל השעון יותר משתי דקות לסיום הקרב. בנוסף, מדליסט הארד מאליפות העולם ב-2017 עלה אל המזרן ללא מאמן, ככל הנראה כעונש על הבגד איתו הגיע אל הקרב.
פורסם לראשונה: 09:03, 07.10.22