ירון רוט (49) בנה הבכור של אסתר רוט-שחמורוב, האתלטית הטובה ביותר של ישראל בכל הזמנים, פונה לציבור הרחב בישראל ומבקש למצוא אנשים שיסכימו לתרום לאמא שלו כליה.
לפני מספר ימים אושפזה רוט-שחמורוב בבית החולים בילינסון בפ"ת והיא מתמודדת עם דחיית הכליה שהושתלה בגופה לפני 14 שנים. רוט-שחמורוב זקוקה להשתלה חוזרת.
1 צפייה בגלריה
ירון רוט עם אסתר רוט-שחמורוב
ירון רוט עם אסתר רוט-שחמורוב
ירון רוט עם אסתר רוט-שחמורוב
(צילום: פרטי)
"אמי סובלת מאי ספיקת כליות חמורה, והיא זקוקה להשתלה חוזרת של כליה כדי להציל את חייה. אנחנו במשפחה סובלים ממחלת כליות גנטית של כליות פוליציסטיות ולכן לצערנו אנחנו לא יכולים לתרום לה כליה. בשם משפחת רוט-שחמורוב אני פונה לאזרחי ישראל ומבקש שיימצא תורם כליה לאמי אסתר רוט-שחמורוב כדי שתוכל לחזור לחיים נורמליים ולתפקוד מלא", אמר ירון רוט.
מי יכול לתרום? כל אדם מעל גיל 27, ללא מחלות רקע, שלא נולד פג, אדם ללא משקל עודף שערך ה-BMI נמוך מ-29 ונשים שסיימו ללדת ולא היתה להן סכרת הריונית.
התהליך ילווה על ידי עמותת מתנת חיים בראשותה של הרבנית רחל הבר, כלת פרס ישראל (2023) למפעל חיים על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה, שייסדה את העמותה ומעודדת עזרה לחולים הזקוקים לכליה על ידי תרומת כליה מאדם חי. בכל פנייה למשרדי העמותה חשוב לציין שהתרומה מיועדת לאסתר רוט שחמורוב
לתרומות יש לפנות: לירון רוט: yaronroth@hotmail.com או בווטסאפ 0542468428. עמותת מתנת חיים 02-5000755 מייל: tormim@kilya.org.il