מבול של החתמות בהפועל ירושלים. הקבוצה הודיעה היום (רביעי) על צירופם של הפורוורד/סנטר ת'ון מייקר (24, 2.13 מ') והגארד שון קילפטריק (31, 1.93 מ') לעונה הקרובה. את הערב היא סיימה עם צירופו של אחר מאשר אנתוני בנט (28, 2.03 מ'), מי שנבחר במקום הראשון בדראפט 2013. במקרה של האחרון למועדון יש אופציית יציאה מהחוזה שלו בחודש אוקטובר. בכך הגיעה ירושלים לחמישה זרים, אחרי שהקבוצה צירפה לפני כן את הרכז רטין אובסואן והגארד ג'יילן אדאמס.
מייקר, שנולד בדרום סודן, נבחר עשירי בדראפט 2016 בידי מילווקי באקס, ושיחק ביותר מ-260 משחקים במהלך חמש עונות ב-NBA. הוא ניחן ביכולות קליעה וחסימה גבוהות. ממוצעי הקריירה שלו בליגה הטובה בעולם הם 4.6 נקודות ו-2.8 ריבאונדים למשחק ב-13.8 דקות.
5 צפייה בגלריה
ת'ון מייקר
ת'ון מייקר
ת'ון מייקר. "יספק מטרייה אווירית בצבע"
(צילום: getty images)
5 צפייה בגלריה
שון קילפטריק
שון קילפטריק
אמור להיות ספק נקודות עיקרי. שון קילפטריק
(צילום: AP)
לאחר בחירתו בדראפט הוא שיתף פעולה עם יאניס אנדטוקומבו במשך שלוש עונות במדי הבאקס. בהמשך עבר לדטרויט פיסטונס, ובעונה שעברה שותף לשמונה משחקים בקליבלנד קאבלירס. מייקר נמנה עם הסגל הרחב של נבחרת אוסטרליה (לאחר מאבק בין אוסטרליה לקנדה שרבו על שירותיו), המדינה שאליה הגיע בילדותו כפליט.
מאמן הפועל ירושלים, אורן עמיאל, התייחס להחתמה: "אנחנו שמחים מאוד שהצלחנו להביא לכאן שחקן איכותי ומגוון כמו ת'ון. מעבר לאישיות יוצאת דופן ופוטנציאל התקפי גבוה, הוא גם שחקן הגנה עילאי שיספק לנו מטרייה אווירית בצבע. מדובר בשחקן שמתאים מאוד לכדורסל שאנחנו רוצים לשחקן העונה, ואני משוכנע שכולנו נהנה ממנו ושהוא יסייע לנו רבות בהשגת המטרות שלנו".
5 צפייה בגלריה
אורן עמיאל
אורן עמיאל
אורן עמיאל. מבול של החתמות
(צילום: יואב דודקביץ')
קילפטריק הצטיין במכללת סינסינטי ולאחר מכן המשיך לארבע עונות ב-NBA, שם שיחק במינסוטה, ברוקלין, דנבר, מילווקי, שיקגו ולוס אנג'לס קליפרס. בסך הכל רשם 156 משחקים ב-NBA. עונת השיא שלו הייתה במדי הנטס, ב-2016/17, אז שיחק ב-70 משחקים וקלע 13.1 נקודות לערב.
התחנה הראשונה של קילפטריק באירופה הייתה פנאתינייקוס בעונת 2018/19, איתה זכה בדאבל היווני והגיע לרבע גמר היורוליג עם מעל 9 נקודות בממוצע למשחק. את העונה האחרונה סיים בספרד בקבוצת גראן קנאריה, שם העמיד ממוצעים של 11.9 נקודות ו-1.9 אסיסטים למשחק. "מדובר בשחקן בעל יכולות מוכחות ברמות הגבוהות ביותר", אמר עמיאל. "הוא שחקן מנוסה, קשוח, קלע מחונן וסקורר. הניסיון שלו ב-NBA ובאירופה, יחד עם המשחק המגוון, זה בדיוק מה שחיפשנו לקבוצה שנבנית פה".

בנט ישקם את הקריירה בירושלים?

בנט כאמור נלקח בבחירה הראשונה (!) בדראפט 2013 על ידי קליבלנד אחרי עונת מכללות אדירה ב-UNLV. אגב, זה היה דראפט שבין השאר נבחרו בו ויקטור אולאדיפו, רודי גובר ואחד, יאניס אנדטוקומבו שמו.
5 צפייה בגלריה
אנתוני בנט
אנתוני בנט
נחשב לבחירה 1 בדראפט הגרועה בהיסטוריה. אנתוני בנט
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
אנתוני בנט
אנתוני בנט
כך בערך הוא נראה בכל משחק שלו ב-NBA. אנתוני בנט
(צילום: AP)
אבל... בנט לא היה טוב. האמת היא שהוא היה גרוע, מאוד. עונה אחת חלשה (מאוד) בקאבס, שהסתיימה עם ממוצעים של 4.2 נקודות ו-3.0 ריבאונדים בקצת פחות מ-13 דקות לערב, הספיקה לקבוצה – ובסיומה היא העבירה אותו בטרייד גדול למינסוטה תמורת קווין לאב, בדיוק בקיץ שבו לברון ג'יימס (ודייויד בלאט) נחת שם. וכשלברון דורש, הוא גם מקבל מה שהוא רוצה.
ההמשך? עוד מאותו הדבר. בנט קיבל הזדמנויות ולא החזיר. גם טורונטו וברוקלין שילמו ביוקר על היכולת הגרועה שלו, ובסוף הוא נפלט מה-NBA אחרי 151 משחקים וממוצעים של 4.4 נקודות ו-3.1 ריבאונדים. בנט הספיק לשחק מעט בפנרבחצ'ה (2016/17), בעונה בה זכתה ביורוליג – זה אם אתם קוראים ל-1.2 נקודות ו-0.9 ריבאונדים ב-9 משחקים "לשחק". קבוצתו האחרונה הייתה קנגרג'רוס דה סאנטורסה מפוארטו ריקו.
פורסם לראשונה: 17:38, 25.08.21