כבר בגיל 21 הספיק דניאל פרץ לעורר סערה בכדורגל הישראלי ולהפוך ל"שוער המריבה". זה קרה לפני כחצי שנה, כשמרקו בלבול שהיה אז המאמן הזמני של הנבחרת הבוגרת התעקש לקחת אותו למשחק הידידות נגד גרמניה, בעוד המנהל המקצועי הטרי יוסי בניון החליט שיישאר בצעירה בגלל משחקיה הקריטיים. בסופו של דבר בלבול פוטר, ופרץ היה גורם משמעותי בעלייה של ישראל ליורו עד גיל 21.
כעת, אחרי שהמשימה של הצעירה הושלמה (לפחות עד הטורניר שייערך ברומניה ובגיאורגיה בקיץ הקרוב) הגיע הזמן של שוער העתיד לעלות כיתה. זה אומר שהוא שוב יהיה מעורב בקרב, אבל הפעם באופן ישיר, כשיתמודד מול עומרי גלזר (26) הלוהט על האפודה מספר 1 בקמפיין מוקדמות אליפות אירופה.
3 צפייה בגלריה
דניאל פרץ שוער מכבי ת"א עם ג'ורג'ה יובאנוביץ', אופיר דוידזאדה
דניאל פרץ שוער מכבי ת"א עם ג'ורג'ה יובאנוביץ', אופיר דוידזאדה
הפך לשוער המריבה בגיל צעיר. גלזר
(צילום: עוז מועלם)
בדיוק כמו פרץ, גם שוער הפועל באר־שבע נחשב כבר בגיל צעיר מאוד להבטחה גדולה. גם אצלו הפריצה הגדולה הגיעה בסביבות גיל 20, כשזינק מהפועל רעננה למכבי חיפה וזומן לנבחרת על־ידי אלישע לוי. אלא שבניגוד לשוער מכבי ת"א שכבר שנתיים מגלה יציבות במועדון גדול, גלזר בגילו של פרץ איבד גובה כאשר מצא את עצמו יורד עם נס־ציונה לליגה הלאומית. לאחר מכן הוא חזר למכבי חיפה אבל לא קיבל יותר מדי הזדמנויות, וגם בבאר־שבע ישב בעיקר על הספסל.
אלא שידוע ששוערים חיים לא מעט על הזדמנויות מקריות, ורק פציעה של אריאל הרוש הקפיצה אותו להרכב. מאז גלזר לא יצא מהשער והפך לאחד משני השוערים הטובים בליגה, כולל הצגות בגמר גביע המדינה ובקונפרנס־ליג.
בעידן האוסטרי היה נראה שדווקא אופיר מרציאנו מקבע את מעמדו כמוביל על חשבונו של אריאל הרוש, אלא שבינתיים הוא הפך לשוער השלישי בפיינורד, ובמשחק האחרון מול אלבניה אלון חזן העדיף את גלזר (שהצטיין) על פניו. לקראת משחקי הידידות הקרובים ביקש מרציאנו לא להיכלל בסגל כדי לנצל את הפגרה ולהתכונן להמשך העונה בקבוצתו.
3 צפייה בגלריה
גלזר
גלזר
נמצא במומנטום אדיר. גלזר
(צילום: עוז מועלם)

טובים השניים

אחרי שמרציאנו יצא מהתמונה, מחכה לחזן ובניון כאב ראש לא פשוט בין שני שוערים שנמצאים במומנטום אדיר. ההחלטה לזמן את פרץ למפגשי הידידות על חשבון טורניר ההכנה של הנבחרת הצעירה כללה הבטחה כי ישחק באחד המשחקים, מול זמביה מחר או קפריסין, בתחלופה עם גלזר – אבל נראה כי המאבק האמיתי ביניהם יהיה לקראת פתיחת מוקדמות היורו במארס הקרוב. זה יהיה קרב בין שני השוערים הישראלים הטובים בליגה. פרץ ספג במשך סיבוב שלם שישה שערים בלבד, גלזר 11. גם בעונה שעברה הם כיכבו: גלזר סיים עם 30 ספיגות, פרץ 38. האחרון כבר מבוקש בלא מעט קבוצות באירופה, ולקראת חודש יוני יצטרכו בצוות המקצועי לקבל החלטה משמעותית לגביו: האם לשחרר אותו ליורו הצעירות או להשאיר אותו בבוגרת, שתשחק באותו זמן מול שתי הנבחרות החלשות בבית, בלארוס ואנדורה.
"הייתי בסגל הנבחרת הבוגרת בשנה שעברה ולא יצא לי לשחק, מקווה שהפעם זה יקרה", אמר פרץ לקראת משחקי הידידות. "זו הגשמת חלום עבור כל שחקן ישראלי, הנבחרת היא אחת המטרות שלי בקריירה".
3 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
כאב ראש חיובי. חזן
(צילום: עוז מועלם)
המגמה בנבחרת היא הצערת הסגל ופרץ, יחד עם שחקנים כמו אוסקר גלוך, הם בדיוק המתכון לשינוי מרענן. אלא שגלזר כאמור הולך לעשות חיים קשים למאמן שלו, בטח אחרי היכולת הנהדרת בניצחון על אלבניה, שהקפיץ את הנבחרת לדרג א' של ליגת האומות.
בכל מקרה, השורה התחתונה מבורכת: לאחר שנים ארוכות של מצוקת שוערים בכדורגל הישראלי, סוף־סוף יש שתי אופציות איכותיות עם סיכויים כמעט שווים לנצח במרוץ.