מכבי והפועל ת"א לא היו יכולות לדמיין תזמון גרוע יותר לדרבי.
בצד של מכבי, אלו אמנם רק שלושה משחקים בלי ניצחון - אבל במונחים שלה זה משבר. הפועל כבר רגילה לרצפים כאלה בליגה, הבעיה היא התבוסה 4:0 להפועל באר־שבע ויש עליה גם משקולת של 10 טון - כמעט 10 שנים בלי ניצחון בדרבי. השחקנים זוכרים היטב את החמישייה בסיבוב הקודם, גם אם הם לא יודו בכך. המשבר בצד השני של הכביש לא מעודד את שתי הקבוצות, כי לכל אחת יש מספיק בעיות בבית.
3 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ת"א מאוויס צ'יבוטה מול שחקן מכבי ת"א אנריק סבוריט
שחקן הפועל ת"א מאוויס צ'יבוטה מול שחקן מכבי ת"א אנריק סבוריט
תזמון גרוע עבור הקבוצות לדרבי? אנריק סבוריט מול מאוויס צ'יבוטה במפגש הקודם
(צילום: עוז מועלם)
אמצע ינואר זה שלב שבו אתה צריך לשלוף את הג'וקר שמשנה לך את העונה. רובי קין מביט על הספסל שלו - ולא רואה שם מישהו כזה. מכבי נראית בשלושת המשחקים האחרונים כאילו אייטור קראנקה מאמן אותה: שוב כל שחקן לעצמו וכל שער נכבש אחרי ייסורים. ערן זהבי כבוי ופליסיו מילסון, האחראי הראשי על בלגן ברחבת היריב, לא נמצא.
תיקו בדרבי לא היה נורא אם הצהובים היו מנצחים את חדרה וריינה. אבל בעקבות איבוד הנקודות, כל משחק הוא משחק אליפות מעכשיו, ומתחילים עם דרבי ועם המועמדת הטובה ביותר לסחוט 0:0 שיעזור למכבי חיפה להתקרב עוד יותר.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
כבוי. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
גם הם מאוכזבים. אוהדי הפועל ת"א
גם הם מאוכזבים. אוהדי הפועל ת"א
לא סתם הם שרים "תביאו ת'דרבי" ולא "תנצחו בדרבי". אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)

בינואר לפני שנה שתי הקבוצות הגיעו לדרבי במצב דומה לעכשיו. זה היה הדרבי שהפועל הייתה קרובה מאוד לנצח בו (נגמר 0:0, כשמכבי עם עשרה שחקנים), והאדומים יצאו ממנו מאוכזבים. הם יהיו מאוכזבים מתוצאה כזו גם עכשיו, כי מתסכל להיות על סף הארץ המובטחת ולא להיכנס. האוהדים רואים את האחות מהכדורסל מנצחת דרבים ומשגעת את מכבי - ורוצים גם. לא סתם שרים "תביאו ת'דרבי" ולא "תנצחו בדרבי", כי אלה שלוש נקודות שיכולות לשנות עונה. אז אולי זה הג'וקר ששתי הקבוצות צריכות, ואולי אחרי הכל זה לא התזמון הכי גרוע שיכול להיות לדרבי, כי ניצחון יהיה כמו שחקן רכש מוצלח בינואר. מתיקו תרוויח רק קבוצה אחת: מכבי חיפה.
פורסם לראשונה: 01:30, 17.01.24