החדשות המסעירות לכאורה מראשון בלילה היו שבוסטון הביסה את גולדן סטייט 88:140, בקרב בין שתיים מהקבוצות שנחשבו הכי חמות בליגה לאחרונה. לדעתי, לפחות, התבוסה לא משנה זאת - הווריורס עדיין חזק מאוד בתמונת הפלייאין. אכן היו להם המון פציעות (והשעיות) מוקדם יותר העונה, והם מזדקנים, כך שהם סבלו מכמה רצפים שליליים, אבל הם התאוששו לאחרונה והיו כשירים ובשיאם העונה.
המפתח להצלחה היה הורדה של קליי תומפסון וקוון לוני לספסל והעלאה לחמישייה של ג'ונתן קומינגה וברנדין פודזימסקי המצוינים. גם במכבי ערן זהבי ירד לספסל. וזה לא עלבון לאף אחד מהם. אני חושב שכשקליי וסטף קרי פותחים יחד, לא נשאר להם כוח גם לגמור משחקים.

1 צפייה בגלריה
שחקן בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום
שחקן בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום
ג'ייסון טייטום מהסלטיקס
(Gary A. Vasquez/Reuters)

אז מה בעצם קרה בבוסטון? המפתח לניצחון החד צדדי טמון בצפיפות לוח המשחקים. לאחר פגרת האולסטאר הסלטיקס שיחקו 3 משחקים ב-8 ימים, ולא הרגישו את העומס. הווריורס סיימו מסע משחקים מטורף עם 7 משחקים ב-11 ימים מאז פגרת האולסטאר, כשברובו דווקא ניצחו. לא פשוט לעשות 2 "סוויפים", כלומר לנצח פעמיים בק-טו-בק כשבאמצע 5 ימים שבהם שיחקו עוד פעמיים, ובדרך גם עברו מעיר לעיר ומאזור זמן למשנהו, כלומר לא נחו בכלל. איזה סוס רואה מקדימה ומאחורה אותו דבר וקופץ יותר גבוה ממגדל אייפל? סוס עיוור. רואה מקדימה ומאחורה אותו דבר כי לא רואה בכלל וקופץ יותר גבוה ממגדל אייפל כי המגדל לא קופץ בכלל.
תזכורת : מוקדם יותר העונה, גם בוסטון הובסה קשות במילווקי, פחות מיממה אחרי שניצחה בהארכה במינסוטה. כלומר, אף אחד לא חסין בפני עומסים. ומי שהולך עם הראש בקיר מסתכן בפציעות עומס. רוצים תבוסות עוד יותר סנסציוניות? אפשר גם לקשור לקלעים את העיניים ולשים להם משקולות על הרגליים. איך אמר אריק איינשטיין במערכון חידון התנ"ך: מה הוא קופייץ! גם בטניס, כשמשחקים הטוב מ-5, אומרים שצריך לדעת לנוח על המגרש, לא לתת הכל בכל משחקון ולחלק את האנרגיות לטורניר שלם של שבועיים, שכולל משחקים של 4 שעות ויותר, ולחלק כוחות גם בתוך משחק כזה.
סיכום והצעת ייעול: 1. בפלייאוף אין בכלל משחקי בק-טו-בק. אין להם ערך ספורטיבי. 2. עדיף לרווח מעט את העונה הסדירה - או להוריד ל-75 משחקים או להוסיף שבועיים במקום קדם העונה המיותר באוקטובר. 3. ממילא אף אחד לא יכול לצפות ב-10 משחקים ויותר ביום, אז הריווח המוצע יעלה את הרייטינג (דרך הזמינות) וגם את איכות המוצר, כי ככה מסלקים את המשחקים החד צדדיים, וגם מונעים פציעות עומס מיותרות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.