שערורייה גזענית בטוקיו: המנהל המקצועי של נבחרת רכיבת האופניים הגרמנית, פטריק מוסטר, נשלח הביתה אחרי שנתפס צועק קריאות גזעניות כלפי חלק מהיריבים במהלך המרוץ נגד השעון ביום רביעי.
הטלוויזיה הגרמנית צילמה את מוסטר מקרוב במהלך המרוץ, וכאשר דירבן את הרוכב ניקיאס ארנדט, שניסה להשיג את האריתראי אמנואל גברגזאביר והאלג'יראי עזאדין לאגאב, הוא צעק מספר פעמים בשידור חי: "תפוס את נהגי הגמלים האלה". הפרשנים ההמומים ביקרו אותו כבר במהלך השידור, והפרשן פלוריאן נאס אמר: "זה לא בסדר, אין לדברים כאלה מקום בספורט".
1 צפייה בגלריה
עזאדין לאגאב
עזאדין לאגאב
עזאדין לאגאב
(צילום: רויטרס)
בגלל הסערה הציבורית מוסטר מיהר להתנצל, ואמר בין השאר שטעה בבחירת המילים בלהט הרגע, אבל בגרמניה כבר קראו לו להתפטר. נכון להבוקר (ה') זה טרם קרה, אבל כאמור, הוא נשלח באופן מיידי חזרה לגרמניה והוועד האולימפי הגרמני מסר: "למרות שאנו מאמנים שההתנצלות שלו הייתה כנה, הוא לא עמד בערכים האולימפיים – משחק הוגן, כבוד וסובלנות, שהם הכרחיים".
גם באיגוד האופניים האפריקאי קראו למוסטר להתפטר, וצייצו כי מה שקרה לא מקובל עליהם וכי ההתנצלות לא מספיקה. לאגאב התייחס לדברים בציניות, וכתב בפוסט משלו: "טוב, לא היה מרוץ גמלים באולימפיאדה, אז נאלצתי לרכוב על אופניים".