אם למישהו עוד היה צל של ספק, אז כעת גם הוא הוסר. אלכסנדר אוסיק האוקראיני ניצח פעם נוספת את אנתוני ג'ושוע – והוכיח לכולם שאין ראוי ממנו לתואר אלוף העולם באיגרוף במשקל כבד.
ביחס לקרב הקודם בין השניים לפני 11 חודשים הקרב שנערך הלילה בסעודיה ומותג תחת השם "זעם בים האדום", היה הרבה יותר טוב עבור ג'ושוע שהגיע להילחם והיה אגרסיבי לפרקים – אבל זה פשוט לא הספיק מול אוסיק המצוין שגם הפעם היה המתאגרף הטוב יותר בזירה. גם השופטים אגב הבחינו בשיפור של ג'ושוע, אם הקרב הקודם הסתיים בהחלטה פה אחד – הפעם היה פיצול. שני שופטים העניקו את הניצחון לאוסיק – בעוד השופט השלישי קבע כי ג'ושוע הוא המנצח.
2 צפייה בגלריה
אלכסנדר אוסיק מתאגרף אוקראיני
אלכסנדר אוסיק מתאגרף אוקראיני
הקדיש את הניצחון לצבא אוקראינה. אוסיק
(צילום: AP)
ג'ושוע כעס מאוד לאחר הקרב. הוא אמנם התעטף בדגל אוקראינה כמחווה למנצח ולמדינה מוכת הקרבות, אבל בצעד מוזר לקח שתיים מחגורות אלוף העולם של אוסיק והשליך אותן על הזירה. לאחר מכן, הוא נטש את הזירה בזעם וצעד אל עבר חדר ההלבשה – עד אשר הצוות שלו שיכנע אותו לחזור ולשאת נאום לקהל.
"אוסיק הוא מתאגרף אדיר", אמר ג'ושוע והסביר את התנהגותו, "אם הייתם מכירים את הסיפור שלי, הייתם מבינים את התשוקה שלי. אני לא מתאגרף חובבן, נכנסתי לכלא, שוחררתי בערבות ואז התחלתי להתאמן. אוסיק ניצח אותי וזה מראה כמה קשה הוא עבד. תנו לו בבקשה המון מחיאות כפיים, לאלוף העולם במשקל כבד".
אוסיק (35), בדיוק כמו ג'ושוע, זכה במדליית הזהב האולימפית בלונדון 2012 (אוסיק במשקל עד 91 ק"ג וג'ושוע במשקל מעל 91 ק"ג) ולאחר מכן פנה לקריירה מקצוענית. הוא טרם הפסיד בקריירה ומחזיק במאזן מושלם של 0:20.
2 צפייה בגלריה
אנתוני ג'ושוע מתאגרף בריטי עם אלכסנדר אוסיק מתאגרף אוקראיני
אנתוני ג'ושוע מתאגרף בריטי עם אלכסנדר אוסיק מתאגרף אוקראיני
הרבה כבוד בין השניים. ג'ושוע מפרגן לאוסיק על הניצחון
(צילום: AP)
עם ניצחונו על ג'ושוע, אוסיק שמר על חגורות אלוף העולם שלו מטעם הארגונים WBA, IBF, WBO ו-IBO. חגורת אלוף העולם היחידה שחסרה לו היא חגורת WBC, השייכת כרגע למתאגרף הבריטי טייסון פיורי.
אוסיק מעוניין מאוד בקרב מול פיורי על החגורה, אבל לא ברור האם קרב כזה אכן ייצא לפועל. פיורי הודיע לכאורה על פרישה מאיגרוף, אבל מניסיון העבר קשה לומר האם מדובר בהחלטה סופית. כך או כך, פיורי חייב להודיע עד ל-26 באוגוסט האם הוא מתכוון להגן על החגורה שלו – או שהוא נפרד ממנה ללא קרב.
"אני בטוח שפיורי עוד לא פרש ואני משוכנע שהוא רוצה קרב מולי", אמר אוסיק, "מבחינתי אם אני לא אלחם בפיורי, אני מעדיף לא להילחם בכלל. רק אלוהים יודע אם יהיה קרב בינינו או לא. אני מקדיש את הניצחון על ג'ושוע למשפחה שלי, למדינה שלי, לצוות שלי ולצבא אוקראינה שמגן על המדינה, תודה רבה לכם".
בעוד אוסיק כבר חושק בקרב על החגורה היחידה שטרם שייכת לו, פיורי יצטרך לעשות חשיבה עמוקה על המשך הקריירה שלו, עם שלושה הפסדים בחמשת הקרבות האחרונים (מאזן קריירה 3:24), המורשת שלו בהחלט נפגעה. לפחות לפי שעה, אין לו כוונה לפרוש, אבל הוא יצטרך לתכנן בקפידה את הקרבות הבאים שלו – אם הוא עדיין חולם להחזיר לעצמו את תואר אלוף העולם בעתיד.