אם הילדים שלכם רבים בוקר שבת אחד וזורקים אחד על השני כרית - אנא מכם, אל תתעצבנו. אפילו תעודדו אותם להמשיך. מי יודע, אולי יום אחד אחד מהם ייצג את ישראל בזכות זה באולימפיאדה.
נפלנו על הראש? זהו, שלא. מי שחושב שקרב כריות הוא משחק חביב של ילדים בגן חובה, שיעשה לו סוויץ' בראש. מסתבר שבחודשים האחרונים הוא הפך לספורט לחימה רציני שמתנהל בזירת איגרוף אמיתית.
לפני פחות מחודש, ב-29 בינואר למען הדיוק, נערכה בפלורידה אליפות העולם הראשונה אי פעם בקרב כריות. 24 מתמודדים עלו לזירה, מתוכם 16 גברים ו-8 נשים עם מטרה אחת מול העיניים: לזכות בתואר הראשון של הענף הייחודי.
עד כדי כך הענף המוזר הזה גרם לבאזז בארה"ב, עד שהתחרות שודרה בתשלום - והיו לא מעט צופים שרק רצו לראות על מה הסערה. מה לגבי החוקים אתם שואלים? כל קרב הוא בן שלושה סיבובים של שתי דקות והלוחמים יכולים להשתמש בכרית נוצות בת פחות מחצי ק"ג המאושרת על-ידי ההתאחדות העולמית (PFC).
גם ההכנות לקרב זה משהו שעוד לא ראיתם בעבר
ומה דעתכם על הקרב עצמו?
המנצח הוא מי ש"מסב את הנזק הגדול ביותר" ליריבו - וכמובן אם צריך יש הכרעה בהחלטת שופטים. אחת המארגנות של אותה תחרות, תמרה קית', סיפרה: "לקרב כריות יש את כל האסטרטגיה והעוצמה שיש לענפים כמו אגרוף או MMA. רק שכאן אין פציעות מזעזעות". לטענת קית', זה דווקא הדבר שעשוי להפוך אותו לאלטרנטיבה משכנעת עבור אלה שלא ממש יכולים לסבול את "האכזריות האופיינית" של קרבות איגרוף.
מנכ"ל ההתאחדות העולמית של הענף החדש, סטיב וויליאמס, הסכים ואמר שזה חלק מהמשיכה של הצופים: "גם הלוחמים לא אוהבים להיפגע, ויש הרבה אנשים שלא רוצים לראות את הדם. יש חובבי ספורט שרוצים לראות תחרות טובה, בלי אלימות קשה מדי".
ושלא תחשבו שלתחרות הראשונה הגיעו ילדים בני 10, אלא הרי אדם ולוחמים מקצוענים. מרקוס ברימאג' ומרקוס פרז נחשבו לפייבוריטים לזכייה, בטח כשברזומה שלהם עבר ב-UFC (ברימאג' היה יריבו הראשון אי פעם של קונור מגרגור). אבל אף אחד מהם לא יצא משם עם מדליית הזהב וצ'ק בסך 5,000 דולר. לוחם ה-MMA, האולי טילמן, זכה בחגורת האליפות בסופו של דבר. אצל הנשים, לוחמת ה-UFC הברזילאית, איסטלה נונס, זכתה בבכורה.
וכאן אנחנו חוזרים להצעה הראשונה שלנו אליכם הורים צעירים. קרב כריות אולי יהיה כבר באולימפיאדת לוס אנג'לס 2028. זה ומרוצי מזל"טים, למשל, הם בין ענפי הספורט שהועלו כאלטרנטיבות אפשריות לרכיבת סוסים, אותו הוחלט לאחרונה להחליף בקרב חמש מודרני (פנטאתלון), מיד לאחר האולימפיאדה הקרובה בפריז 2024.
לפי פוסט שפרסמה ועדת הספורטאים הבינלאומית של איגוד הפנטאתלון הבינלאומי (UIPM) באינסטגרם, שמונה ענפים הוצעו כתחליף לרכיבה. וויליאמס כמובן ממליץ לוועדה לבחור בענף החדש: "זה יכול להיות שוס היסטרי. מדובר בספורט הכי מרגש שראיתי אי פעם. ולא רק אני טוען זאת, כולם אומרים אותו דבר. הלוחמים לא יכולים לחכות להילחם שוב. האנשים שצופים, הם רוצים לחזור לאולם. זה לא דומה לשום דבר שאי פעם ראית, וזה גם לא ספורט לאנשים על לב חלש".