בלילה בין שישי לשבת התרחש רגע היסטורי, כאשר גרג פופוביץ' (73), מאמנה הוותיק של סן אנטוניו ספרס, הגיע להישג בלתי נתפס של 1,336 ניצחונות - שאיתם הוא מטפס למקום הראשון בכל הזמנים. אוטוטו יעברו 26 שנים בהן הוא המאמן הבכיר של הקבוצה מטקסס, ומה שהוא עשה שם לא נורמלי.
קריירת האימון שלו החלה אי שם בשנת 1973, אחרי 5 שנים בהן שירת בחיל האוויר. הוא שיחק כגארד בקבוצת הכדורסל שם, ואז שימש במשך 6 שנים כעוזרו של האנק איגן (שבהמשך היה אחד מעוזריו בסן אנטוניו). ב-1979 נכנס לקדנציה של 9 שנים כמאמן הראשי של פומונה פיצר הקטנה מליגת המכללות השלישית, ותוך שנה הוביל אותה לאליפות ששברה בצורת של 68 שנים.

1 צפייה בגלריה
גרג פופוביץ'
גרג פופוביץ'
גרג פופוביץ'
(צילום: AP)

הצעד הבא היה חיבור עם לארי בראון. הוא לקח הפסקה של שנה מפומונה כדי להיות העוזר של בראון בקנזס, וב-1988 הוא הצטרף לצוות שלו בסן אנטוניו, טעימה ראשונה מה-NBA. הוא כיהן גם כעוזר בגולדן סטייט בתקופת ה-Run DMC, וב-1994 עשה את המעבר האחרון בקריירה שנמשכת עד היום: הוא מונה לג'נרל-מנג'ר ולסגן הנשיא של הספרס. בדצמבר של 1996 הוא הפך למאמן הראשי אחרי פתיחת עונה נוראית של הקבוצה.
עונת האסון הזו, עם 20 ניצחונות ובלי הכוכב הפצוע דייויד רובינסון, התבררה כברכה עבור פופוביץ'. סן אנטוניו זכתה בבחירה הראשונה בדראפט 1997, שם בחרה את טים דאנקן. צירופו בנה את "מגדלי התאומים", הציוות המרשים של רובינסון ודאנקן. בעונה הבאה הקבוצה כבר הגיע לפלייאוף והניחה יסודות לשושלת שעומדת להיווצר, ומ-1999 זה התפרץ: רצף בלתי נתפס של 22 עונות בפלייאוף, 18 מהן עם יותר מ-50 ניצחונות לעונה, אך מעל לכל 5 אליפויות, וכל אליפות יותר צבעונית מהשנייה.
1999 סיפרה על הדומיננטיות של דאנקן ותחילת השושלת, בעוד זו של 2003 בישרה על פרישתו של רובינסון אשר הוריש לדאנקן את השרביט. זו של 2005 הייתה אחת המותחות ביותר נגד הגנת הפיסטונס, לעומת זו של 2007 בה טוני פארקר כיכב נגד הקבאלירס ולברון. וכמובן האליפות המתוקה ב-2014, עם ניצחון נקמה על האלופה המכהנת מיאמי.
ההערכה היא כי פופוביץ' יפרוש בשנתיים הקרובות, אבל בינתיים הוא הניח את היסודות לקבוצה הגדולה הבאה של המועדון, עם סגל צעיר ומוכשר בראשות הרכז דז'ונטה מארי בעונת שיא. לפני שיסיים, הוא רוצה להעביר אליהם את מנטליות הווינר, ה-DNA של המועדון.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.