נבחרת ישראל, ובמיוחד גיא גודס בבכורה שלו על הקווים, סימנו וי על חלון המשחקים הראשון במוקדמות גביע העולם 2023, עם ניצחונות על פולין ואסטוניה. רגע לפני ששחקני הסגל מתפזרים לקבוצות שלהם וגודס חוזר לצרות שלו במכבי ראשון לציון, בנבחרת כבר חושבים קדימה אל עבר החלון הבא בפברואר ולמפגש הכפול מול הנבחרת החזקה בבית על הנייר - גרמניה.
החדשות הטובות הן שהנבחרת הסתדרה ללא תמיר בלאט ויובל זוסמן שלא שוחררו מאלבה ברלין, למרות שהתאפשר להם להגיע לטאלין מבחינת לוח הזמנים, וגם בלי דני אבדיה. השלושה צפויים להחמיץ משחקים נוספים בקמפיין, לכן גודס יכול להיות מרוצה מכך שאין בהם תלות. אבל עם כל הכבוד לנבחרות פולין ואסטוניה, ויש לא מעט כבוד אחרי שהאחרונה הפתיעה את גרמניה במשחק הראשון, אסור לשכוח שמפגש כפול מול המנשאפט, בהפרש של שלושה ימים בלבד, יהיה משימה לא פשוטה בכלל.
5 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל
שחקני נבחרת ישראל
שחקני נבחרת ישראל
(צילום: אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
גיא גודס מדריך את שחקני הנבחרת
גיא גודס מדריך את שחקני הנבחרת
גיא גודס מדריך את שחקני הנבחרת
(צילום: FIBA.COM)

מחכים לצמד מברלין

למשחק הראשון שיתקיים בארץ ב-25 בפברואר ספק גדול שזוסמן ובלאט יוכלו להגיע, מאחר שיום לפני כן קבוצתם משחקת ביורוליג מול וילרבאן בחוץ, למרות שראינו את טורניקה שנגליה מצטרף לגיאורגיה יום בלבד לאחר ששיחק עם צסק"א מוסקבה. כך שאם רוצים, הכול אפשרי. לגבי המשחק השני, שייערך במיינץ ב-28 בפברואר, ניתן להניח שהשניים יצטרפו. מדובר בנסיעה של שש שעות מברלין ברכב וכבר יום לאחר מכן הם יוכלו להצטרף בחזרה לאימונים עם קבוצתם ולהתכונן למשחק ב-3 במרץ מול ז'לגיריס קובנה בבית.
בנבחרת מתנגדים בתוקף לתת לעניין הצטרפותם לנבחרת משמעות גדולה, מאחר שהם רוצים לתת את הכבוד הראוי לשחקנים שהופיעו בשני המשחקים האחרונים. אבל גם הם יודעים שזה יהיה פקטור משמעותי, בעיקר אם אלבה ברלין תחליט לשחרר את חמשת השחקנים שלה בסגל ששייכים לנבחרת גרמניה, או לפחות חלקם. ההיכרות של בלאט וזוסמן עם אותם שחקנים גם אמורה לסייע, ויותר חשוב מכך, השניים יתחילו להתרגל לשיטת המשחק של גודס ולשאר השחקנים בסגל לפני היורובאסקט, למרות שצפויים שינויים משמעותיים עם הצטרפותו של דני אבדיה ואולי גם טי.ג'יי ליף.
5 צפייה בגלריה
תמיר בלאט ויובל זוסמן
תמיר בלאט ויובל זוסמן
תמיר בלאט ויובל זוסמן
(צילומים: getty images)
כל הסיפור עם שחרור בלאט וזוסמן נובע כמובן ממלחמות האגו בין פיב"א, שרקמה את שיטת החלונות שמתפרסים לאורך כל העונה, לבין היורוליג - ופוגע בו-זמנית גם בקבוצות וגם בנבחרות שנאלצות למצוא פתרונות.

עובדים ביחד

במכבי תל אביב, בניגוד לאלבה ולקבוצות אחרות ביורוליג, החליטו הפעם לשתף פעולה עם איגוד הכדורסל, בשונה משנים קודמות. לא פעם ולא פעמיים, בנבחרת ישראל זימנו את שחקני מכבי ת"א והיא בחרה לא לשחררם.
צריך גם לשים את הדברים על השולחן, זה נכון שהתקשורת והיחסים בין האיגוד להנהלה הצהובה התחממו בעבר. הפעם, במקום לצאת למלחמות וגידופים, הצדדים מצאו את הדרך השווה, כאשר יפתח זיו וג'ייק כהן שוחררו למשחק מול פולין בזמן שחבריהם כידררו בברלין, ואליהם הצטרפו רומן סורקין וג'ון דיברתולומאו למשחק השני בטאלין.
אבל, וזה אבל גדול, צריך לשים לב שבמכבי ת"א בנו העונה שתי קבוצות, אחת לליגה המקומית ואחת ליורוליג, והישראלים כמעט ולא משותפים באירופה. למרות זאת, באיגוד מציינים לטובה את המהלך של הצהובים, בעיקר בשל העובדה שכל מאמן ביורוליג, ובעיקר יאניס ספרופולוס, רוצה סגל מלא בכל אימון ומשחק בשל העומס הגדול על שאר השחקנים.
5 צפייה בגלריה
יפתח זיו מול פולין
יפתח זיו מול פולין
יפתח זיו מול פולין
(צילום: אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
מוכן לוותר על חלק מהסגל. יאניס ספרופולוס
(צילום: עוז מועלם)
לוח המשחקים של הצהובים חופף לזה של אלבה ברלין, אך השוני הבולט הוא בכך שזוסמן ובלאט נמצאים במדינה שבה נערך המשחק בין הנבחרות. הצהובים ייאלצו לוותר פעם נוספת על שני שחקנים ונכון לעכשיו, אין סיבה שהם יתנגדו לעניין. במכבי גם רוצים לחזור לימים היפים, כשהיה להם ייצוג בולט בנבחרת. עם זאת, הרבה דברים יכולים להשתנות עד פברואר: מומנטום חיובי או שלילי של הקבוצה ביורוליג, פציעות ועייפות.
למרות כל הבעיות והתכנונים, בנבחרת ישראל רואים דבר אחד לנגד עיניהם - להגיע למפגש הכפול מול גרמניה עם הסגל הכי טוב שהם יכולים להציב, עם שחקנים ברמות הגבוהות לצד אלה עם ניסיון, וברור שלשם כך הם יצטרכו את הצמד מברלין וגם את שחקניו של ספרופולוס.