בשנה שעברה יובנטוס ספגה מכה אנושה. חוקי הפייר פליי של אופ"א לא פסחו עליה, והוטל עליה עונש הפחתת 10 נקודות תוך כדי העונה, מה שהוביל אותה לסיים במקום השביעי. עונש נוסף שהוטל עליה רטרואקטיבית, היה השעיה בת שנה מכל מסגרת אירופית ללא קשר למיקומה בטבלה ולהישגיה בגביע האיטלקי.
עבור ותיקי אוהדי הגברת הזקנה (בהם אני, מ-1992 לערך) זה היה פלאשבק לקאליצ'ופולי של 2007, רק יותר בקטן. נכון שזה פחות נורא משלילת שתי אליפויות והורדת ליגה, ובכל זאת, עוד הוכחה לכך שהחיים (בכדורגל ובכלל) לא תמיד הוגנים...

1 צפייה בגלריה
פדריקו קייזה ודושאן ולאחוביץ'
פדריקו קייזה ודושאן ולאחוביץ'
פדריקו קייזה ודושאן ולאחוביץ'
(צילום: REUTERS/Massimo Pinca)

במקום לבכות על מר גורלה, יובנטוס החליטה לקחת את גורלה בידיים ולעשות מה שצריך: לעבוד. אלגרי ממשיך לאמן את הקבוצה איתה הגיע להישגים נכבדים בקדנציה הראשונה וקצת יותר צנועים בנוכחית. כמו כן, הוחלט על הצערת הקבוצה. די מריה, קוואדראדו ובונוצ'י שוחררו; כדי לחסוך ולא לקנות חתולים בשק, הוחלט ללכת על שחקנים תוצרת בית וצעירים לא מוכרים, אבל עם אמביציה ותשוקה לכדורגל. אנדראה קמביאסו, פאביו מירטי והחלוץ הגרמני- טורקי קנאן ילדיז הם רק דוגמאות בודדות להצלחות יחסיות של השיטה החדשה. ניקולה פג'יולי, מנגד, לא היה הימור מוצלח, תרתי משמע: הוא נעצר במסגרת חקירה מקיפה של משטרת איטליה והודה במעורבות בהטיית משחקים בליגה האיטלקית, כולל על אלה של יובנטוס עצמה. מאוקטובר ועד סוף העונה הוא מושעה.
מאחר ואנחנו בוחרים להתמקד בעליות במקום בירידות (כפי שמישהו חכם אמר לי פעם), הצמד ולאחוביץ' וקייזה הפך לאחד הטובים באיטליה. תשעה שערים יש להם ונראה שהם לא אמרו את המילה האחרונה.
לא ברור איך יובנטוס תסיים את עונת הדמדומים הזאת, ראשונה מאז ללא השתתפות בליגת האלופות מאז 2008-09. דבר אחד ידוע - היא תנסה לזכות באליפות ובגביע. אחרי כמה שנים של בצורת תארים, ותגיע מאוד רעבה לשם בשנה הבאה. ואז אולי, כמעט 30 שנה אחרי ההנפה מול איאקס בגמר הצ'מפיונס של 1996, הם יקחו את אירופה ובגדול.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כ