הפיטורים של ניר קלינגר הם רק סימפטום לניהול הכושל העונה במכבי פ"ת, כזה שעלול להוריד את הקבוצה בפעם השנייה בתוך שלוש שנים לליגה הלאומית. אפשר להאשים את המאמנים (גיא לוזון וניר קלינגר) ואת השחקנים - אבל בסופו של דבר האשם המרכזי הוא האיש החזק במועדון, אבי לוזון.
מכבי פ"ת הגיעה לעונה הזו אחרי עונת חזרה חלומית לליגת העל, בה סיימה במקום החמישי. גם עונת 2019/2020 הייתה מוצלחת יחסית, כשיחד עם ההעפלה הקלילה לליגת העל היא גם העפילה לגמר גביע המדינה. אולם העונה היא התרסקה לחלוטין. בדצמבר האחרון החליט גיא לוזון להתפטר מתפקידו, זאת אחרי שהשיג נקודה אחת בלבד בשמונת המשחקים האחרונים שלו. המאמן עזב את הקבוצה כשהיא במקום האחרון בליגה, זאת אחרי עונה של פלייאוף עליון, בין היתר בשל סגל חלש במיוחד.
5 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
ניר קלינגר. שילם את המחיר
(צילום: עוז מועלם)
בקיץ עזב את הקבוצה ליאל עבדה לסלטיק הסקוטית, לאחר שהיה הכוכב הבלתי מעורער בעונה שעברה. גם תאי בריבו שהיה חלק חשוב בסגל של הלוזונים, עזב את הקבוצה וחתם בוולפסברגר האוסטרית, שם הוא פורח ואף הצליח לרשום הופעה בנבחרת ישראל. הניסיונות להחליף את השניים כשלו. דור ג'אן שחזר מפורטוגל נפצע בתחילת העונה, ומוחמד עוואד, בעבר במכבי חיפה, לא סיפק את הסחורה.
קבוצה בסדר הגודל של מכבי פ"ת תלויה מאוד באיכות הזרים שלה, והעונה בחירתם הייתה כושלת. מכבי פ"ת חיזקה את ההתקפה בירוסלב מיכאליק ומורגן פרייר, שכבר בחלון ההעברות החורפי עזבו את הקבוצה. גם בן רייכרט פתח את העונה במועדון, והיום הוא מוצא את עצמו עובר בדיקת פוליגרף בבני יהודה.
5 צפייה בגלריה
אבי לוזון
אבי לוזון
אבי לוזון. נפרד גם מקלינגר
(צילום: עוז מועלם)
אבי לוזון ניסה למצוא תחליף מהיר לאחיין גיא, שספג ביקורת על רמת האימון שלו, והביא את קלינגר שהגיע חבול אחרי שפוטר מהפועל ת"א. קלינגר הגיע למציאות שהוא פחות הכיר במועדונים אחרים. מסגרת שהיא מצד אחד חמה ומשפחתית, אבל מצד שני מתנהלת כמו מועדון סגור. לא הרבה מאמנים ששים לעבוד מול המערכת הזאת. נאור לוזון ומוראד מגאמדוב משמשים בה כעוזרים, והם מחויבים קודם כל למשפחת לוזון. גם המנהל המקצועי עומר גולן מקבל גב מהספונסרים של המועדון. קלינגר הגיע למערכת במצב לא קל, כאשר הקהל מוחה נגד אבי לוזון מתחילת העונה וקורא לו לעזוב את הקבוצה. מה שיצר אווירה לא מוכרת במועדון הצנוע, והשפיע על היכולת של הקבוצה.

הרכש לא עזר

קלינגר הגיע לקבוצה כשהיא נמצאת במקום האחרון, והסביר כי החליט לחתום מיד אחרי שהפועל ת"א פיטרה אותו בשל התשוקה הרבה שלו לכדורגל. זאת למרות שידע שהוא בסכנת ירידה ליגה בפעם השנייה בקריירה (ירד עם מ.ס אשדוד). בפ"ת הוא קיבל חוזה של 10,000 שקל בלבד, כשאת היתר השלימה הפועל ת"א. נקבע כי במקרה שפ"ת תישאר בליגה, הוא יקבל חוזה גדול יותר, הבטחה שמנעה בדיעבד את פיטוריו בשלב מוקדם יותר. העניין החוזי צפוי להגיע לבוררות בקרוב.
5 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי פ"ת נגד אבי לוזון
אוהדי מכבי פ"ת נגד אבי לוזון
אוהדי מכבי פ"ת נגד אבי לוזון. מחאה הפריעה לקבוצה
(צילום: עוז מועלם)
בפ"ת ניסו להציל את העונה והביאו לא מעט שחקנים בחלון ההעברות של ינואר לבקשתו של קלינגר. עידו שחר, אור אינברום, אבובקאר דומביה, יאן ניקולסקו ואדי מחרמיץ' חתמו. ממש קבוצה חדשה, אבל גם הרכש לא הצליח להביא תוצאות. בזמן שיריבותיה לתחתית נאבקות מי יותר גרועה, פ"ת לא הצליחה לנצל את חולשתן וארבעה מחזורים לסיום העונה היא נמצאת מתחת לקו האדום, נקודה פחות מהפועל ירושלים.
על אבי לוזון היו לחצים רבים לפטר את קלינגר אחרי ההפסד לאשדוד בשבת האחרונה. אחיו יעקב אמר: "רמת האימון של קלינגר אפסית, לא יכולים לסבול אותו, הוא הביא לפה חבורת אפסים ונכשל במשימה, ציפיתי מקלינגר שיתפטר בעצמו, מההתחלה ראו שזה לא הולך. אבי נתן לו כל מה שהוא רוצה כדי שלא יהיו לו תירוצים. ניהול המשחק שלו קטסטרופה". אחת הביקורות כלפי קלינגר הייתה חוסר שיתוף של שחקני בית בקבוצה כמו ארד בר שהיה אחד השחקנים הטובים בעונה שעברה ושיחק בנבחרת הצעירה.
לוזון החליט לזמן את קלינגר לפגישה ביום שני, אולם היא לא יצאה לפועל, אתמול (שלישי) בבוקר הודיע לו כי הוא החליט לפטר אותו. במקומו יעמוד על הקווים עומר גולן והעוזרים לוזון ומגאמדוב, הכוורת שהייתה שם גם בקדנציה של קלינגר. "קלינגר לא כל-כך רצה להישאר, הוא הבין בדיוק מה קורה עם הסיפור של העוזרים, אחרת היה מתעקש להישאר", אמרו בסביבתו. "ככה נראה הכדורגל: מודיעים לו בטלפון שהוא לא ממשיך אחרי שעשו לו רצח אופי בימים האחרונים".
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי פ"ת
שחקני מכבי פ"ת
שחקני מכבי פ"ת. לא התחברו לקלינגר
(צילום: עוז מועלם)
אבי לוזון כינס מסיבת עיתונאים בה הסביר לגבי המהלך: "כאשר הייתי כאן לפני ארבעה חודשים כשצירפנו את ניר קלינגר, לא האמנתי שנגיע למצב הזה. הציפיות שלנו היו אחרות. יש לנו את הסגל הטוב ביותר מבין קבוצות התחתית והתוצאות הן רעות מאוד, בקושי 30 אחוזי הצלחה, שזה מתכון בטוח לירידת ליגה. הסיבה היחידה שיש לנו סיכוי לשרוד היא שהקבוצות שמתמודדות איתנו עושות תוצאות רעות גם כן. זאת הסיבה שלאחר מחשבה רבה והתלבטות רבה החלטנו שדרכנו נפרדות".

"מה זה מכתב פיטורים?"

"כאשר ירדתי לעומקם של דברים והתחלתי לבדוק עם השחקנים, התברר כי הם לא שידרו על אותו גל עם ניר קלינגר. כשהקבוצה לא מחוברת, וכל אחד מושך לכיוון אחר, זה אסון. אם היינו פותחים עם הסגל הזה את העונה היינו מגיעים לפלייאוף העליון. יש לי תלונות לניר, אבל לא אגיד אותן בתקשורת. אמרתי לו הכל בארבע עיניים. בארבעת המשחקים האחרונים לא ניצחנו וכבשנו שער בודד. אי אפשר לנצח ככה. יש 12 נקודות בקופה, אני אופטימי". קלינגר תחילה סירב להגיב ואמר שיחכה למכתב פיטורים. לוזון אמר על כך: "מעולם לא הוצאתי מכתב פיטורים. זה איזשהו טרנד חדש בכדורגל. אומרים לך ללכת, אז תלך. מה זה מכתב פיטורים? באים, יושבים ומסכמים דברים".
ברביעי בבוקר, קלינגר הגיב: "אני מופתע ומאוכזב מההחלטה של אבי לוזון ומכבי פתח תקווה לפטר אותי בעיתוי כזה", אמר, "לאבי לוזון יש את הזכות לקבל החלטות לפעול כראות עיניו, אבל עדיין צריך לדעת להיפרד בצורה מכובדת בלי להפיץ סיפורי רפש מיותרים. יש לי את הזכות כאדם וכספורטאי להיות מאוכזב, כואב ועצוב כשמפטרים אותך ממקום עבודתך. הייתי בטוח ב-100 אחוז שאצליח להשלים את המשימה שלשמה הגעתי למכבי פ”ת לפני שלושה חודשים ו-15 משחקים. מהצד שלי חשבתי שברגעים מכריעים כאלה צריך לשמור על קור רוח ולא לפעול תחת לחץ".
5 צפייה בגלריה
עומר גולן
עומר גולן
עומר גולן. יעמוד על הקווים
(צילום: עוז מועלם)
מי שיחליף את קלינגר עד לסיום העונה יהיה עומר גולן, שממש לא רצה להיות חלק מהדבר הזה, אחרי שמעולם לא עמד על הקווים, אבל נכנע לבקשת המערכת. "עומר מכיר את השחקנים, מכיר את המערכת, הוא 30 שנה כאן. הוא מכיר את האנשים. אני מכיר אותו מאז שהוא בילדים. אני סומך עליו ב-1000%. אני בטוח שעם המנהיגות והשקט שלו הוא יעמוד במטרה של להישאר בליגת העל. אין דבר גרוע יותר ספורטיבית, מקצועית וכלכלית מאשר לרדת ליגה", אמר לוזון. "אני מאוד מאמין בעומר, בטוח שהוא ישיג את המשימה. כל מה שהוא יבקש הוא יקבל. יש לנו סגל מספיק טוב כדי לנסות לנצח בכל המשחקים שנותרו עד לסיום העונה".
גולן סיכם: "אני באמת בחרתי את כל השחקנים פה. אני באמת מאמין בהם ואני מאמין שנישאר בליגה. המועדון הזה כל כך חשוב לי, אני יודע מה צריך לעשות. אני בטוח שהשחקנים יתגייסו עבורי. כולם רוצים לראות את המועדון הזה בשנה הבאה בליגת העל. אין מקום לטעויות, בכל משחק צריך לנצח".
פורסם לראשונה: 07:00, 13.04.22